droogpak

herry
Gast
September 15, 2005, 10:23:45
edit2Rapporteer  
Wij heeft er ervaring met droogpakken, en welk merk voldoet het beste voor kiten, graag tips
kitesurftravel
Gast
Antwoord #1 September 15, 2005, 11:36:03
edit2Rapporteer  
Er zijn erg mooie froogpakken uit van Mystic, Niet goedkoop maar wel erg warm!!!

Gr Jeroen
~Dirk~

Antwoord #2 September 15, 2005, 15:52:37
edit2Rapporteer  
Wat dacht je van deze? let vooral op de speciale zipper om je blaas te ontlasten. In een wetsuit kan je het evt. in je pak doen maar bij een droogpak word dit wel erg smerig, handig dus dat ding, hoeft je pak niet helemaal uit.
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #3 September 15, 2005, 21:23:23
edit2Rapporteer  
Oxymoron...........waar heb je deze te koop gezien ?

Louis
jeroen90
Gast
Antwoord #4 September 15, 2005, 21:27:06
edit2Rapporteer  
handig als je ff moet pissen alleen als het koud is zorgen dat je pik er neit tussen komt:P
~Dirk~

Antwoord #5 September 15, 2005, 22:01:05
edit2Rapporteer  
@Bazaki louis,
Het is een behoorlijk duur droogpak van NRS, het is van Gore-tex gemaakt.
Check http://www.nrsweb.com/shop/product_list.asp?deptid=1174 het heet; Kokatat GFER Drysuit
Ondabeach

Antwoord #6 September 15, 2005, 23:07:45
edit2Rapporteer  
Oneil heeft ze ook..
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #7 September 16, 2005, 08:36:42
edit2Rapporteer  
Mystic inmiddels ook
Fe®®y

Antwoord #8 September 16, 2005, 16:28:41
edit2Rapporteer  
zijn daar ook prijzen van bekend en waar ze tekoop zijn(mystic, oneil).
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #9 September 16, 2005, 16:35:49
edit2Rapporteer  
geen id, maar weet wel dat ie lekker zit  ThumpsUp
Fe®®y

Antwoord #10 September 16, 2005, 18:59:40
edit2Rapporteer  
huh Huh
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #11 September 16, 2005, 19:27:31
edit2Rapporteer  
Omdat ik daar head/feet/hands-less op de pic sta  (grinnik_kitesmiley)
flyingkite

Antwoord #12 September 16, 2005, 19:51:03
edit2Rapporteer  
Leuk zo,n peepee zipper, alleen de meer ritsen de meer kans op lekage! goed smeren met een speciaal spulletje die rits anders is hij zo lek!

Heb zelf een Gul ademend droog pak met neopreen(wetsuit stof)manchetten en een tizipper(platte rits)
kost je wel wat meer maar dan heb je ook comfoort
Ademend is erg fijn, omdat als je lekker bezig bent je je zweet kan verdampen. Anders krijg je het alsnog koud door het condenserende zweet aan de binnenkant. Er zit een klein nadeel aan ademende stof kan niet goed tegen zoutwater heel langzaam slibben de ademende porien dicht, dan is een niet ademende ook een optie.
De manchetten oftewel de afsluiters van je benen armen en nek deze zijn er in allerlij uitvoeringen belangrijk hier aan is dat ze heeeeeeel goed afsluiten en niet te slap zijn, 1x koppie onder tijdens bodydrag en je pak zit vol! Het grote voordeel van neopreen afsluiters is dat de buitenkant water opneemt wat je verwarmt met je bodyheat, en lekkerder warm word! en ze klappen niet in! Bij een rubber nekafsluiter moet er een soort kraagje overheen zitten om inklappen te voorkomen!
Voeten of geen voeten droogpakken worden met en zonder voeten geleverd, bij gewoon koud weer hangt het af van je persoonlijke voorkeur. Maar als het echt koud is zijn voeten met wollen sokken eronder wel erg fijn, je verliest veel warmte via je voeten en ze onderkoelen gemakelijk!
De rits Ook de ritsen komen er in alle soorten en maten en er zit veel kwaliteits verschil tussen koop dus geen duur pak met een slechte rits

Bij een droogpak voral ook een goede garantie op je rits en pak is fijn!

Zorg ervoor dat welk of watvoor pak je ook koopt, het heelgoed past. Als je niet kan passen zorg er dan voor dat je het terug kan sturen je hebt niks aan een droogpak wat niet past!

Succes met uitzoeken en met je aankoop

CeesV

Antwoord #13 September 17, 2005, 18:29:36
edit2Rapporteer  
Dat zijn gewoon overalls man!
kite dat wel lekker?
flyingkite

Antwoord #14 September 17, 2005, 18:53:09
edit2Rapporteer  
Gewoon overals van +/- 400-500+ euro!!!
en of het lekker zit: met zittrapeze en crachvest wel, maareh zit voral lekker omdat: lekker warm en niet nat, verder is het gewoon een kwestie van wat je wensen zijn.
Heup trapeze en wetsuit komen bij mij de kast niet uit voor 01-05-2006 en tot die tijd maar ietsje minder bewegingsvrijheid!
litewave

Antwoord #15 September 18, 2005, 10:19:50
edit2Rapporteer  
De manchetten oftewel de afsluiters van je benen armen en nek deze zijn er in allerlij uitvoeringen belangrijk hier aan is dat ze heeeeeeel goed afsluiten en niet te slap zijn, 1x koppie onder tijdens bodydrag en je pak zit vol! Het grote voordeel van neopreen afsluiters is dat de buitenkant water opneemt wat je verwarmt met je bodyheat, en lekkerder warm word! en ze klappen niet in! Bij een rubber nekafsluiter moet er een soort kraagje overheen zitten om inklappen te voorkomen!

Dit verhaal klopt niet helemaa, want als je iets verwarmt met je lichaamswarmte ontrek je warmte van je lichaam, (in dit geval je polsen) zou dus betekenen dat je snel koude handen krijgt.
Daar jij bij je polsen warmte ontrekt, en daar je aderen aan de oppervlakte liggen heb je dus snel koude handen.
litewave

Antwoord #16 September 18, 2005, 10:22:24
edit2Rapporteer  
http://www.wetsuitoutlet.co.uk/index.php?cPath=28

Nog een paar pakken
flyingkite

Antwoord #17 September 18, 2005, 13:41:47
edit2Rapporteer  
Dit verhaal klopt niet helemaal, want als je iets verwarmt met je lichaamswarmte ontrek je warmte van je lichaam, (in dit geval je polsen) zou dus betekenen dat je snel koude handen krijgt.
Daar jij bij je polsen warmte ontrekt, en daar je aderen aan de oppervlakte liggen heb je dus snel koude handen.

tsja jouw verhaal ook niet helemaal in deze context....!
Gaat om neopreen t.o.v rubber manchetten. bij dun rubber geef je je warmte bijna direct aan het water af neopreen houd z,n warmte wat langer vast net als een wetsuit(zou in jouw stelling dus ook niet werken!) verder ga ik er ook vanuit dat je er handschoenen bij draagt van neopreen waarin het zelfde verwamen plaats vind. En het allerbelanrijkste bij welk pak dan ook in mijn ogen is dat je aan het kiten(in beweging) bent en niet staat te oefenen voor meerpaal, dan genereer je genoeg warmte om een paar stukjes neopreen te verwarmen!
Hier komt nog eens bij dat mijn opmerking niet gebaseerd is op wetenschap, maar op ervarig, had eerst een goedkoop h-hansen pak met rubber macheten, voral met een beetje wind had ik erg koude polsen en handen, nu met m,n neopreen manchetten is het veel beter blijft langer warm en is met veel wind minder koud.

sanne

Antwoord #18 September 18, 2005, 16:54:38
edit2Rapporteer  
haha, wilde net zeggen litewave; double lined neopreen is alleen maar klote omdat je een hogere windchill krijgt zodra ze nat zijn!
litewave

Antwoord #19 September 18, 2005, 23:20:15
edit2Rapporteer  
Ok, flyingkite zit ook weer wat in. Nu het volgende, ik heb namelijk gisteren zo`n pak in mijn handen gehad en voel er wel wat voor om zoiets te kopen maar ik ben niet overtuigt van de waterdichtheid van zulke manchetten. Wat zijn jouwn ervaringen??
flyingkite

Antwoord #20 September 19, 2005, 13:37:11
edit2Rapporteer  
Heb hem nu zo,n 5x gedragen en het bevalt tot nu toe erg goed, ook na een bodydrag! hoe het zich op de lange duur houd durf ik niet te zeggen, maar als er ook maar 1 spatje voel gaat hij terug fabrieks garantie!
Je kan met de verkoper proberen te onderhandelen over testen van het pak of zoals ik heb gedaan checken of zo nog meer geschikte pakken hebben verder niks zeggen en kijken hoelang je nog kan ruilen voor een ander pak(bij mij 14 dagen) . Bad vol laten lopen en spartelen maar!
bij mij paste het gul pak als beste, had een ander vergelijkbaar pak met rubber manchetten beter gepast dan had ik die gekocht!

succes!

bart123
Gast
Antwoord #21 September 19, 2005, 14:54:34
edit2Rapporteer  
flyingkite, waar kun je GUL pakken passen/kopen in nederland? En waarom raad je een zitrapeze aan bij het dragen van een droogpak?

Bart
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.