kaloot, hahahahaha

DREI
Gast
December 02, 2005, 21:14:10
edit2Rapporteer  
Borsele verbiedt kitesurfen niet
door Harmen van der Werf’

HEINKENSZAND - Het verbod op kitesurfen op de Westerschelde bij Borssele is van tafel. De Borselse burgemeester J. Gelok trok het voorstel voor een verbod gisteravond in, nadat een meerderheid van de gemeenteraad had aangegeven daar niet voor te voelen.

Het college van burgemeesters en wethouders van Borsele wilde een verbod instellen op verzoek van elektriciteitsproducent EPZ, nadat eerder dit jaar een matras van een Belgische kitesurfer in een hoogspanningsmast terecht was gekomen en kortsluiting veroorzaakte. Borsselse kitesurfers trokken bij de gemeenteraad aan de bel, toen bekend werd dat het college van B en W een verbod wilde instellen. Die actie heeft geholpen.

CDA, PvdA, de Lokale Partij Borsele en GroenLinks trokken partij voor de kitesurfers. ,,Je moet geen verbodregel instellen op basis van één incident’’, zei P. van den Dries (CDA). Hij pleitte voor ’een zeer ruimhartig ontheffingenbeleid’ voor kitesurfers aan de Kaloot bij Borssele. PvdA’er A. Witkam diende een motie om het verbod van tafel te halen en met de kitesurfers en de politie overleg te gaan voeren. „Als de kitesurfers een vereniging oprichten, is het gemakkelijk regels af te spreken’’, aldus Witkam, ,,zoals een verbod op het kitesurfen met een matras.’’

De PvdA-motie hoefde niet eens in stemming te komen. Burgemeester Gelok voelde de bui al hangen, trok zijn voorstel voor een verbod in en zegde overleg toe.

Tubekites

Een grote groep aanwezige kitesurfers kon tevreden naar huis. Met een verbod op het kitesurfen met een matras hadden zij geen moeite. Kitesurfer P. Huisman uit Heinkenszand: ,,Wij gebruiken die dingen niet, maar lichtere tubekites. Als die losschieten, gaan ze rollen en schieten niet de lucht in zoals matraskites.“

De Borsselse kitesurfers willen een club oprichten waarvan de leden automatisch bij de Nederlandse Kitesurf Vereniging (NKV) zijn aangesloten, waarmee de aansprakelijkheid is afgedekt. „Alleen jammer voor de Belgen die bij Borssele komen“, zei Huisman, „die kunnen geen lid worden van de NKV.“

en zo gaat dat!!!!!!!!!!
kaloot RULES Joepie

Jappy

Antwoord #1 December 02, 2005, 21:33:59
edit2Rapporteer  
Relaxed man...waar kan ik me inschrijven?

Tijd voor een feestje!!! Joepie Joepie

Zijn we er zeker weer met WJ
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 December 02, 2005, 21:50:30
edit2Rapporteer  
DREI met een serieus bericht!!!!!!!!Hoe is het mogelijk.
Joost--

Geen avatar

Antwoord #3 December 02, 2005, 22:18:25
edit2Rapporteer  
dus ze willen PL kites daar verbieden????
AJ
Gast
Antwoord #4 December 02, 2005, 22:18:35
edit2Rapporteer  
Belgen kunnen wel lid worden van de NKV, maar de WA-verzekering geldt alleen voor inwonenden in Nederland.
DREI
Gast
Antwoord #5 December 02, 2005, 22:41:06
edit2Rapporteer  
inderdaad, pl kites verboden.

en de gemeente gaat eisen hoogstwaarschijnlijk dat mensen hiervoor verzekerd zijn ivm eventuele schadeclaims. dus wa dekking is vereist.

verder heb ik een baard en drijf ik graag
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 December 02, 2005, 22:42:14
edit2Rapporteer  
DREI..............zo ken ik je weer!!
ARC-Rider

Antwoord #7 December 02, 2005, 23:25:37
edit2Rapporteer  
Ik ruik discriminatie hierzo!!!

Het ligt niet aan de matrassen, maar aan de safety!!!

Anyway, goed voor jullie dat de spot weer open is
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 December 02, 2005, 23:53:43
edit2Rapporteer  
Het was wel heel spannend die vergadering, he Drei :-P.
Frits

Antwoord #9 December 03, 2005, 00:08:12
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd jongens!
kitertjuh

Antwoord #10 December 03, 2005, 00:34:52
edit2Rapporteer  
eigelijk moeten ze ook een soort van 5elijn op je matras zetten.
dan is het probleem daar ook weer opgelost.

ze maken er wel vaak een zooi van hoor. om alles te verbieden:@
naish23

Geen avatar

Antwoord #11 December 03, 2005, 01:55:29
edit2Rapporteer  
Dat was die k(*&(&(* lijer die z'n kite in een hoogspanningsmast parkeerde en er vervolgens vandoorging toch? Had ie het bijna verpest voor de rest met z'n actie! Heeft ie nog geluk mee!
Buur

Antwoord #12 December 03, 2005, 02:05:46
edit2Rapporteer  
Supper tof... ik kom in de koude winter wel een keertje die kant op, gezellig met de zeelanders kiten... dan geen feestje... maar mischien wel lekkere warme voetjes...
Echt tof dat jullie naar een manier gaan zoeken om je te verenigen...en ben gelukkig al lid van NKV!

Krijg je straks de kitevereniging Drei-musketiers 
hosternokke
Gast
Antwoord #13 December 03, 2005, 02:48:19
edit2Rapporteer  
morguh bure

oans zate meer te dinke a mé de KALLOOZAKKEN.  InLove

en oe d'n nafterparty was ok wee nie normaal gister. misten we't  kampvuur mé mu kunne nie oalles é.

morgen lekker weer naar't kalootje met warm water (grinnik_kitesmiley)
Psychotic

Antwoord #14 December 03, 2005, 03:11:57
edit2Rapporteer  
Wat een stelletje mongeaulen daar, je reinste discriminatie. Tof dat de spot weer open is maar die gene die dit fabeltje over foils in de wereld heeft geholpen wens ik weinig fraais toe. Wat een bullshit! Tubekites zonder leash willen ook vliegen kan ik je melden, in fact, dat willen alle kites.

Voel de drang opkomen om een rectificatiemail te schrijven richting de krant. Dit slaat werkelijk alles.......
larssmits
Gast
Antwoord #15 December 03, 2005, 03:19:01
edit2Rapporteer  
Haha schater schater schater
die wethouders krijgen er ook verstand van wat de beste kites zijn  schater

geintje!!!  (grinnik_kitesmiley)
RC-Kiter
Gast
Antwoord #16 December 03, 2005, 03:27:20
edit2Rapporteer  
Best Mr. Huisman spreekt zichzelf in 1 zin gewoon tegen...
tubekites zijn lichter, die gaan rollen en schieten niet de lucht in zoals matraskites ListenToMe ja ja....

M.b.t het artikel:
Zo hebben de locals er een mooie draai aan kunnen geven..

Begrijp me goed, ben enorm blij voor elke kiter die daar gaat kiten
of eens gekite heeft dat de spot weer open is, maar dit is toch
wel een erg zotte discriminatie.

Blijkbaar werd er naar alle middelen gegrepen om deze spot
weer op te krijgen. Wat ik van 't incident af weet is dat de safetylijn
van die gast brak tijdens een zware bui en daarna ze kite er
'gepowered' nog een stuk vandoor ging.

De hele dag waren er al zware windstoten. Dat een kite na de lijnbreuk
in de hoogspanninglijnen beland is natuurlijk superveel pech hebben, aan
zoiets kun je geen schuld verbinden qua type kite dat ie gebruikt. Dat is echt van de zotte.
Materiaalpech heet zoiets en dat kan ons allemaal overkomen.
andy
Moderator

Antwoord #17 December 03, 2005, 04:31:43
edit2Rapporteer  
RC-kiter, volgens mij heeft die gast van de krant dat ervan gemaakt. Wat Piet (huisman) zei was geloof ik het tegenover gestelde, hij zei juist dat tubekites zwaarder zijn.
Sake
Gast
Antwoord #18 December 03, 2005, 07:22:40
edit2Rapporteer  
JTen RC-kiter:
Wat denk je zelf. Heeft feitelijk niet zo heel veel met verschillende kites te maken. Maak je dus hierover niet druk.
Het heeft puur te maken met vinden van zo simpel mogelijke argumenten.
Argumenten waarvan je raadsleden, die zelf verklaard hebben NIETS van kitesurfen af te weten, kan overtuigen. In het kader van het 1 enkele incident: geen falende safety maar ontbrekende safety, Matraskite vs tubekite.

Zonder zulke argumenten en veel inspanning was kitesurfen op de Kaloot geruisloos verboden. Voor iedereen. Nu heb je nog een keuze. Beter kiten met een tubekite als helemaal niet mogen kiten.

Wat feitelijk nu bereikt is dat het verbod per 1 januari van tafel is. De volgende stap is overleg tussen Kitesurfers, Gemeente Borsele, Vlissingen en de Politie. Met kans op toch nog een algeheel verbod of ontheffing voor de gehele Kaloot. De strijd is nog niet gestreden.

De nog op te maken voorwaarden zijn nog op generlij wijze vastgelegd.
Voorbarige conclusies zijn derhalve niet van toepassing. Wel zullen deze in ieder geval zodanig zijn, dat maximaal voorkomen wordt dat een nieuw argument ontstaat tot algeheel verbod voor kitesurfen op de Kaloot.
kalloot local
Gast
Antwoord #19 December 03, 2005, 07:32:23
edit2Rapporteer  

kijk de spot is zeker geen autostrand of vrouwenpolder het is echt heel klein en zeker het stuk van de gemeente borselle dat is schat ik zo'n 50 á 60 meter stand.

en wat dat over die belgen op "onze" spot betreft;

hoe zouden jullie het vinden als op jullie spot er normaal zo"n 15 á 20 locals zijn, maar als de wind een keer zuid is zijn er in één keer 60 á 70.( waarvan veel heel arogant en zeker niet veilig bezig zijn. (niet allemaal)
ja sorry dan ben ik maar een ego. ik pik dit niet 

en wil ook jullie reaktie hier op.

DREI
Gast
Antwoord #20 December 03, 2005, 07:34:44
edit2Rapporteer  
juist sake, en op deze manier hebben we dus wel mooi de spot in alle waarschijnlijkheid gered...............
en wat de journalist betreft, hij heeft wel mooie media aandacht verzorgd, in positieve zin, ook weleens leuk, na al die bullshit.

schijnt dat hij ook drijft, dus dat is misschien de reden van zijn sympathie.

en andy, deze vergadering was zo spannend, dat zelfs de burgemeester zijn baard in de strijd gooide, of heb je dat gemist? de drijver. hij wou gewoon opschieten denk ik

maar actie=reactie, de kaloot blijft bestaan.

en een auto heeft geen kin

loser
DREI
Gast
Antwoord #21 December 03, 2005, 07:39:46
edit2Rapporteer  
zoals sake zegt, we zijn er nog niet, maar we zulen met de vereniging wel iets kunnen bereiken.
en als dit uitsluitsel voor bepaalde mensen is.............too bad...........voor hun, beter iets dan niets
andy
Moderator

Antwoord #22 December 03, 2005, 07:40:01
edit2Rapporteer  
 Ik was daar gisteren bij, het is als volgd: er was een voorstel om het kitesurfen te verbieden en het vliegeren toe te staan op het gebied van de gemeente borsele. De bedoeling was om dan de APV te veranderen. Dat betekend nog niet dat er al een ontheffing is.

Het voorstel is afgewezen door de raadsleden. Er was ook een motie ingediend waarin stond dat ze matrasvliegers wilde gaan verbieden en dat je daar lid moet zijn van de NKV (verzekerd) om te mogen kiten. De burgemeester heeft voorgesteld om met alle partijen te gaan
onderhandelen, dit zijn de kiters (straks als vereniging waarschijnlijk), politie en gemeente vlissingen (dat ongelukje was op het gebied van gemeente vlissingen gebeurt). Er is ook een kans dat straks alleen leden van vereniging daar dan mogen kiten, maar dat hangt
af van die onderhandelingen met de andere partijen.
Psychotic

Antwoord #23 December 03, 2005, 17:22:37
edit2Rapporteer  
Als je zelf zegt dat ze er minder verstand van hebben dan de gemiddelde nederlander, dan kun je ze toch wijzen op het feit dat de belg geen leash had etc? Dan weet ik zeker dat je de spot open had gehouden en leashgebruik verplicht werd gesteld. Simpel toch?

Ben er btw nog nooit geweest, maar in elke manual kun je terugvinden dat je minimaal 2 kilometer van hoogspanning verwijderd moet blijven.......

DREI
Gast
Antwoord #24 December 03, 2005, 18:16:45
edit2Rapporteer  
JT, je snapt er geen reet van
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.