New Kitedesign van Slingshot

Arnoud

Berichten: 22
Juli 13, 2006, 03:37:08
edit2Rapporteer  
Holy shit,  (geschokt_kitesmiley) op kiteforum.com kwam ik twee foto's tegen van Ruben Lenten aan een nieuwe kite.

'k ben benieuwd of dit de next step is na de Bow-kites.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Juli 13, 2006, 03:43:05
edit2Rapporteer  
Doewd ik zou maar snel met die kite naar de dokter gaan want hij heb puisten!  schater
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #2 Juli 13, 2006, 03:46:17
edit2Rapporteer  
lijkt meer op een vleermuis dan een kite .
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #3 Juli 13, 2006, 03:47:04
edit2Rapporteer  
Dat is taktiek zo'n punt voorop, als je je kite dan crasht dan weet je tenminste zeker dat hij maar op 1 plek stuk kan zijn.
Iemand verstand van earodynamica die dit uit kan leggen?
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #4 Juli 13, 2006, 04:05:59
edit2Rapporteer  
Volgens mij dient de punt om de lucht beter over de kite te begleiden.

Ik gok, dat dit de oplossing is voor het probleem wat men met de BOW Diesel heeft. Deze kite vliegt namelijk over je heen als je te weinig bar druk geeft.

Wat mij nog meer opvalt, dat de kiten in de leading edge hol loopt en dan weer naar een kleinere bol. totaal heeft de kite 3 druppel vormige punten. wat in de aerodynamica de minste weerstand geeft. Ook lijkt de kite een grote projected area te hebben.

Ik vind het een apparte kite. Weer eens iets gedurfts. Mijn kennis rijkt jammer genoeg niet ver genoeg om exact aan te geven vanwaar die vorm. Ik heb wel een vermoeden, maar kan het niet staven en ik wil geen onware dingen schrijven.  (shame_kitesmiley)
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #5 Juli 13, 2006, 04:06:27
edit2Rapporteer  
Misschien om de windsurfers mee van het water te bashen?
hanglos
Gast
Antwoord #6 Juli 13, 2006, 04:32:13
edit2Rapporteer  
ij
Misschien om de windsurfers mee van het water te bashen?

Ach ja, zo`n kiet kan zelf niet-eens voorover, dan maar windsurfertjes rammen.
larssmits
Gast
Antwoord #7 Juli 13, 2006, 04:38:43
edit2Rapporteer  
Die is echt vet  Joepie
Emma

Berichten: 624
Antwoord #8 Juli 13, 2006, 04:40:23
edit2Rapporteer  
lijkt idd op een vleermuis, heb je wel vaker dat ze 'uit de natuur' de beste ideeen halen, netzoals bij die moderne zwempakken, met de stuctuur van een haaienhuid
max van toledo
Gast
Antwoord #9 Juli 13, 2006, 05:06:05
edit2Rapporteer  
vreemd ding zeg misschien heeft die zo meer lift omdat de kite in het midden zo,n uitsteksel heeft is die langer en dus meer lift op de plek waar het nodig is. Huh
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 Juli 13, 2006, 13:43:59
edit2Rapporteer  
Apart....
Maar heeft die chinees misschien een zwaar weekend gehad?.....en zich vergist in de LE en TE...? Oeps....het voorbeeld stond op z'n kop toen ik dat ding in elkaar stikte....
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #11 Juli 13, 2006, 16:21:25
edit2Rapporteer  
Erg weirde kite, maar het ziet er wel bruut uit.  Joepie

Als ze bij slingie echt over aerodynamica na gaan denken komen ze toch bij een twinskin uit  (grinnik_kitesmiley)
Ruben..

Berichten: 421
Antwoord #12 Juli 13, 2006, 16:31:41
edit2Rapporteer  
Idd raar ben benieuwd hoe die vaart  ThumpsUp
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #13 Juli 13, 2006, 16:57:34
edit2Rapporteer  
Ik wil ook geen onware dingen schrijven, maar als ik een ‘educated-guess’ mag doen mbt de LE vorm:
Ervanuitgaand dat dit een SLE is…. SLE’s kunnen inverteren. Inverteren komt omdat (bij ver depoweren) een positieve druk op de bovenzijde van de LE, deze naar beneden drukt.
Tot zover nix onwaars, toch?
Mijns inziens ontstaat dit met name daar waar het canope ingedrukt kan worden (zie: North battens. deze voorkomen dit en zijn dientengevolge beter/verder te depoweren) en niet tpv de struts.
In deze kite zie ik dat de LE op de plek ligt waar je de ‘depower-deuken’ zou verwachten.
Hiermee varander je de ‘angle of attack‘ halverwege de canope tov die bij de struts.
Gesteld dat je zover depowered dat een standaard SLE zou moeten inverten dan zal dat door de ondersteuning bij een  strut nog niet gebeuren, en nu ook niet tussen de struts want daar is de ‘angle of attack’ nog niet op invert niveau.
Oftewel: Dit lijkt mij een anti-invert-oplossing.
Dit principe wordt ook bij 2-lijns stuntvliegers gebruikt om een stall geleidelijker te maken en zo de vlieger stabieler te maken.

Zoals gezegd; geen absolute waarheid maar slechts een hersenspinsel, iemand andere ideeën, laat horen zou ik zeggen.
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #14 Juli 13, 2006, 17:37:32
edit2Rapporteer  
Op de 2e foto lijkt de kite veel meer wind te pakken. Ook meer dan een bowkite want de tips zijn veel meer open gaan staan.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #15 Juli 13, 2006, 17:52:32
edit2Rapporteer  
Volgens mij zijn ze gewoon vergeten de LE op te pompen en hangt ie gewoon slap in de lucht Smiley
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #16 Juli 13, 2006, 19:41:12
edit2Rapporteer  
Ik wil ook geen onware dingen schrijven, maar als ik een ‘educated-guess’ mag doen mbt de LE vorm:
Ervanuitgaand dat dit een SLE is…. SLE’s kunnen inverteren. Inverteren komt omdat (bij ver depoweren) een positieve druk op de bovenzijde van de LE, deze naar beneden drukt.
Tot zover nix onwaars, toch?
Mijns inziens ontstaat dit met name daar waar het canope ingedrukt kan worden (zie: North battens. deze voorkomen dit en zijn dientengevolge beter/verder te depoweren) en niet tpv de struts.
In deze kite zie ik dat de LE op de plek ligt waar je de ‘depower-deuken’ zou verwachten.
Hiermee varander je de ‘angle of attack‘ halverwege de canope tov die bij de struts.
Gesteld dat je zover depowered dat een standaard SLE zou moeten inverten dan zal dat door de ondersteuning bij een strut nog niet gebeuren, en nu ook niet tussen de struts want daar is de ‘angle of attack’ nog niet op invert niveau.
Oftewel: Dit lijkt mij een anti-invert-oplossing.
Dit principe wordt ook bij 2-lijns stuntvliegers gebruikt om een stall geleidelijker te maken en zo de vlieger stabieler te maken.

Zoals gezegd; geen absolute waarheid maar slechts een hersenspinsel, iemand andere ideeën, laat horen zou ik zeggen.


Als ik je goed begrijp, zitten we op de zelfde golglengte
RaRo

Berichten: 93
Antwoord #17 Juli 13, 2006, 21:11:36
edit2Rapporteer  
Dat zal 't zijn Kent  schater ... v/h weekend ff bezig op Zandvoort of doet je hand nog steeds moeilijk?
buur@work
Gast
Antwoord #18 Juli 13, 2006, 21:36:55
edit2Rapporteer  
wel een toffe look zo. kan je temiste de goede bows en de slechte uit elkaar halen..geintje..
Ik vind de uitleg van Wouterb wel topie.
Maar wat ik niet snal is waarom ze dat ding midden in de bergen oplaten en niet op een strandje. kan ook zijn dat het een nieuwe generatie snowkite is
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #19 Juli 13, 2006, 23:07:23
edit2Rapporteer  
Ook in de bergen is water...en hier duidelijk geen sneeuw.
RaRo

Berichten: 93
Antwoord #20 Juli 13, 2006, 23:15:44
edit2Rapporteer  
Was in the Columbia River Gorge (Portland, Oregon)... daar wordt heel veel gewind/kitesurft... geloof dat dat stroompje wel een km breed is op punten

misschien zaten ze wel op de hood river sandbar (=strandje?), schijnt nogal populair te zijn
efgeha

Berichten: 177
Antwoord #21 Juli 14, 2006, 04:01:55
edit2Rapporteer  
Hood river is thuis voor Slingshot, waarschijnlijk staan ze in hun achtertuin te testen. Joepie
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #22 Juli 14, 2006, 05:08:45
edit2Rapporteer  
Ik wil ook geen onware dingen schrijven, maar als ik een ‘educated-guess’ mag doen mbt de LE vorm:
Ervanuitgaand dat dit een SLE is…. SLE’s kunnen inverteren. Inverteren komt omdat (bij ver depoweren) een positieve druk op de bovenzijde van de LE, deze naar beneden drukt.
Tot zover nix onwaars, toch?
Mijns inziens ontstaat dit met name daar waar het canope ingedrukt kan worden (zie: North battens. deze voorkomen dit en zijn dientengevolge beter/verder te depoweren) en niet tpv de struts.
In deze kite zie ik dat de LE op de plek ligt waar je de ‘depower-deuken’ zou verwachten.
Hiermee varander je de ‘angle of attack‘ halverwege de canope tov die bij de struts.
Gesteld dat je zover depowered dat een standaard SLE zou moeten inverten dan zal dat door de ondersteuning bij een strut nog niet gebeuren, en nu ook niet tussen de struts want daar is de ‘angle of attack’ nog niet op invert niveau.
Oftewel: Dit lijkt mij een anti-invert-oplossing.
Dit principe wordt ook bij 2-lijns stuntvliegers gebruikt om een stall geleidelijker te maken en zo de vlieger stabieler te maken.

Zoals gezegd; geen absolute waarheid maar slechts een hersenspinsel, iemand andere ideeën, laat horen zou ik zeggen.

leuk gezocht zo  en je kan daar best wel eens gelijk in hebben , maar stel je dan de vraag, waarom doet ozone het zo simpel? ze zijn toch zo goed in kopieeren waarom dan zo moeilijk doen ? Zal ook vast dan nog een extra achter de hand liggende reden zijn ..
mister b
Gast
Antwoord #23 Juli 14, 2006, 15:03:12
edit2Rapporteer  
dat kopiereren van ozone heeft north al gedaan met de rebel die is excact hetzelfde als de ozone instinct ja mischien de kleur en het merkje maar voor de rest een instinctertje
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #24 Juli 16, 2006, 00:52:17
edit2Rapporteer  
Beetje off topic maar ik heb mij laten vertellen dat door al die lijnen die de Ozone bezit, je van je plek wordt getrokken, wanneer de kite op zijn LE op het water ligt.. De kite heeft namelijk minder ruimte om een beetje te kantelen en zodoende de druk van de kite af te halen loser Klopt dit Huh
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.