En ja hoor we hebben er weer 1..

Arjen

Berichten: 435
Antwoord #25 September 08, 2006, 05:25:02
edit2Rapporteer  
Kijk Bodhi, het is me al meer in je posts op gevallen, je schijnt je zelf echt helemaal "da Bomb" te vinden en misschien ben je dat ook wel maar de manier hoe je over helmpjes praat slaat echt nergens op. Het zijn dan misschien beginners maar wel beginners die er over nadenken dat een helm niet zo gek is en zeker met boardleash(schijn je helemaal gek te vinden)
Dus hou is ff op om een helm als een negative beginners accesoire af te schilderen.
Zo'n ding is altijd goed, maar de meeste kiezen er voor om zonder te varen (ik ook hoor)
Ik durf te zeggen dat als zoals bij het snowboarden, de pro ze gaan dragen en het stoer word om er een te dragen jij er ook één opzet.

Helemaal mee eens! Bohdi cut the crap! Een helm dragen is oké!!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #26 September 08, 2006, 05:25:06
edit2Rapporteer  
Laat em toch.... Ik heb nog nooit zonder boardleash gevaren en vind het wel lekker zo. Vandaag ook weer een hoop gebodydrag voorkomen. Meer Boardtime daardoor...

En het was (maar) een Flexifoil storm die daar weg stuiterde. Zat helemaal in de frut met de lijnen en rolde steeds om dus ik heb het maar niet gepakt...

Lekker met de 9 vanmiddag...
brutus1

Berichten: 198
Antwoord #27 September 08, 2006, 05:29:36
edit2Rapporteer  
Heb dit jaar voor vaderdag weer een nieuwe helm gekregen! Harde wind of hoge golven? Ik zet m'n helm op en ben echt géén beginner meer!
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #28 September 08, 2006, 05:34:24
edit2Rapporteer  
Door deze gozers gaan de meeste spots dicht. Dit geloof je toch niet ?!?! Waar hebben die total noobs les gehad? Belachelijk gewoon. Soms zie ik ook wel van die lui, je wilt ze eigenlijk niet helpen, maar je doet het vaak toch omdat je geen ongelukken wilt.
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #29 September 08, 2006, 05:51:41
edit2Rapporteer  
Hem maar even verteld dat die gelijk de kustwacht moest bellen om te voorkomen dat de jongens en meisjes heel de nacht bezig zijn om een "verloren' kiter te vinden.
Ondanks alle waarschuwingen toch even zijn 13m aantrappen.

Al met al was het een topdag!!!!!!

chico

Berichten: 1112
Antwoord #30 September 08, 2006, 06:44:37
edit2Rapporteer  
@Bodhi. Kan je de opmerking over helmpjes en boardleash ff toelichten. Ik krijg nu de indruk dat als deze gebruikt nog niet vaardig genoeg bent om op de slufter te varen. Of begrijp ik het verkeerd. Graag ff uitleg want dat vind ik (soms helmpje als het poeiert en altijd met boardleash) wel belangrijk en volgens mij anderen ook wel. Ben benieuwd
Jan-Willem

Berichten: 34
Antwoord #31 September 08, 2006, 07:41:22
edit2Rapporteer  
dus...

ik ben ook begonnen met wakeboarden en stuntvliegeren...maar morgen ga ik toch echt een 9mtr shockwave halen...heb zelf een raven 2 van 14 mtr maar das de laatste tijd echt veel te groot...
de complete depower op zo'n kite is super, zo kan je lang doorvaren. ik ben hiertoe gekomen omdat mijn beste maat een boxer sle van 9 mtr heeft en die gaat helemaal los terwijl ik op de kant een beetje foto's sta te maken. ik ben het zat! bij zulke wind gewoon een relatief kleine bow kite en gaan.
misschien dat zaterdag nog wel kan met mijn 14 mtr maar dat zien we wel. in ieder geval heb ik dan een 9 mtr reserve. see ya @ autostrand!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #32 September 08, 2006, 14:03:47
edit2Rapporteer  
Bhodie bedoelt met helmpjes, impact en of zwemvest en boardleash dat dat in 99% aangeeft dat het beginners zijn.
En dat wordt door henzelf bewezen dat het beginners zijn omdat je het al ziet aan hoe moeilijk ze de kite oplaten en helemaal hoe moeilijk ze het hebben op het water met al hun gestuntel.

Daarom zijn reactie.

Ze nemen wel de verantwoording om zichzelf met de nodige bescherming te beschermen maar daar houdt hun verstand dan ook op.

Het is gewoon te gek voor woorden dat je als kiter niet door hebt hoe gevaarlijk je bezig bent, total onverantwoordelijk gedrag.
Tevens hebben ze na een uurtje spartelen op de Slufter een klote sessie gehad, hadden ze naar het Autostrand gegaan hadden ze een heerlijke sessie bekomen.

Dit soort mensen stappen gerust over iemand heen die net aan snot is gevallen om naar het water te komen, oogkleppen op en een bord voor hun kop.


Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #33 September 08, 2006, 14:55:48
edit2Rapporteer  
Zowieso voor de boardleash dragers, kan je nog een helm en een impact vest aan hebben, als dat boardje met mach 8 in je nek stuiterd, kan je je nekwervels uit je voorhoofd halen. Gewoon niet gebruiken....!!!! Ik was overigens gister ook op het slufter, kom er niet zo vaak, meestal voor een avondsessie, maar vind ook dat er te veel prutsers op zo'n onderschatte spot aan het varen zijn. Om nog maar te zwijgen over die gast met zijn matras uit 500 v.christus met een bar waarmee je kan polstokhoogspringen, die was een enkeltje ouddorp aan het maken! Echt zwaar onverantwoordelijk en zo verziek je de sport!
Leon aero2
Gast
Antwoord #34 September 08, 2006, 15:43:39
edit2Rapporteer  
Eigenlijk? En daar gaan we weer? Zou je als kitelocals veel meer macht moeten hebben en ondersteuning. Door toch een soort van systeem op te zetten, waarin je enkelt wordt toegelaten als je de ervaring hebt.

Klinkt egoïstisch, is het misschien ook maar werkt zeker een stuk veiliger.

En hoe kom je hier achter? Makkelijk zat zoals je leest in deze topic: iemand die een 12 op laat in windkracht7 a 8 zonder überhaupt te vragen aan mensen die er al varen of die maat er wel geschikt voor is. Heeft dus helemaal niks te zoeken op de Slufter, en eigenlijk ook niet op het Autostrand. (deze meneer heeft gewoon hard les nodig) 

Niet iedereen kiter zit op dit forum: Dus er zijn een hoop kiters, en iedere jaar komen er flink wat bij. Die de spots wel weten, maar de theorie erachter niet?

Ik snap er sowieso helemaal niks van wat voor lui dat nou allemaal zijn, want het is echt pas allemaal van de laatste jaren.

Als het nu ineens flink zou gaan waaien, kan je nu alvast een topic maken over wat er gaat gebeuren die dag ondanks waarschuwingen.

En trouwens, van de locals? Wie is er niet begonnen met een Wipika Classic? Die safety,s waren ruk. Maar ondanks het niet zo druk was heb ik nog nooit zulke domme dingen gezien die nu gebeuren.

Volgens mij moeten kites gewoon veel MINDER gebruiks vriendelijk in elkaar gezet worden, zo ook de HANDLEIDING zodat je dan genoodzaakt bent Les te nemen. 
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #35 September 08, 2006, 15:50:19
edit2Rapporteer  
Ik stap net uit m'n bed dus heb even alle commotie gemist...

@ Oxymoron: Onzin dat ik mijzelf "de bom" vindt.

@ Alle andere druktemakers
Zoals Arno (Miwaus..) al zegt heb ik het met hempjes e.d. inderdaad over beginners. Als ik veel helmpjes op de Slufter zie is dat een raar gezicht. Raar, omdat de Slufter geen beginnersspot is!! En helemaal raar als het van die wezenlozen zijn met spullen waarmee je de halve wereld in 3 seconden mee kan ombrengen!! De Slufter kan gevaarlijk zijn, dat weten dat soort gasten niet. Die stappen gewoon met een hoog voorhoofd het water in en zien dan wel waar het mis gaat... Dat lijkt mij niet de bedoeling. Voor de beginners is er het Autostrand, helemaal super daar om te leren. Ik heb het daar ook geleerd en had er eigenlijk nog even moeten blijven Wink maar ja,.. daar doe je nu ook niets meer aan. Ga het daar dus lekker onder controle krijgen en kom dan een keertje kijken op de Slufter als je dat zo nodig wilt.
AnalogePixel

Berichten: 249
Antwoord #36 September 08, 2006, 15:53:36
edit2Rapporteer  
Potdomme! Eigenlijk moet er bij alle spots een soort "skills" bordje komen, zou een hoop schelen!
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #37 September 08, 2006, 16:14:13
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf een beginner en moet nog niet aan branding denken :|

er zijn 2 dingen die me opvallen,
1: er is een groep beginners       die NIET weet wat ze doen en waar ze het moeten doen!
2: er is een groep gevordereden die WEL weet wat ze doen en daarmee de rest soms de stuipen op het lijf jagen!

wat ik bedoel te zeggen: als je op een nieuwe spot komt praat even met de locals en volg hun advies op! (ze bijten niet)

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #38 September 08, 2006, 16:16:22
edit2Rapporteer  
@AnalogePixel

goed idee, en als eerste stap zou de spotfinder op deze site kunnen worden voorzien met een ranking (bv 1 tm 5), 1 beginnersnivo (oostvoorne) 5 zwaar gevorderd (slufter), zet je er nog een kleurtje ( bv groen, geel oranje, rood) bij voor de duidelijkheid.
Zet deze ranking er dan ook nog in de lijst boven "spots en windrichting". De nieuwelingen die zich dan via deze site gaan oriënteren krijgen dan al een smaakje, waar je kwa nivo het beste naartoe kunt gaan. Aan een van de moderators, bied me hiermede aan om het cocnept op te zetten, mijn programeer vaardigheden zijn te slecht om het in zijn algeheel te doen.
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #39 September 08, 2006, 16:24:08
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf een beginner en moet nog niet aan branding denken :|

Dit is dus het grootste probleem op de slufter, je hebt daar in die kom geen branding en het ziet er erg gemoedelijk uit! Mooi vlak water, maar daar onder stroomt het, zeker met de getijde wisseling, als een dolle door alle zandbanken om de spot! Dus ben je een beginner, ga naar het autostrand!!! Heb ik het ook moeten leren!!
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #40 September 08, 2006, 16:31:26
edit2Rapporteer  
En het vervelende is dat iedereen in die kom wil kiten, beginners helemaal, omdat het redelijk vlak. Dus wordt het veel te druk daar
Casa
Gast
Antwoord #41 September 08, 2006, 16:38:42
edit2Rapporteer  
In iedere groep heb je mensen die ok zijn en rukkers. Onder beginners is het vaak onwetendheid of slechte opleiding/begeleiding. Mijn ervaring is dat als je naar een beginner toestapt en vriendelijk vraagt wat hij aan het doen is en hem helpt deze personen daar altijd voor open staan. Samen met hem checken of alles goed ziet, doorverwijzen naar ander lokatie, zeggen dat het beter is om met minder wind te proberen, etc

Mijn conclusie is dat er meer rukkers bij de gevorderden kiters zijn. Dit zijn personen die zichzelf helemaal cool vinden, te arrogant om een beginner de weg te wijzen, als andere kiters iets fout doen gelijk een grote bek geven, erg lomp een kiteloop inzetten midden tussen andere kiters, vinden dat ze het alleenrecht hebben op een spot (het "local syndroom"). Daarbij varen ze vaak met een arrogante chagerijnige bek op het water, waarbij ik mij dan afvraag of ze plezier hebben.

Conclusie hou plezier in de sport en help met plezier anderen dan komt het allemaal goed, amen.

En Bodhi: Als je een coole helm zoekt waarmee je helemaal de king bent moet je me maar een mailtje sturen ;-)
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #42 September 08, 2006, 16:39:02
edit2Rapporteer  
En het vervelende is dat iedereen in die kom wil kiten, beginners helemaal, omdat het redelijk vlak. Dus wordt het veel te druk daar

En dan te bedenken dat het merendeel van de Hufters daar vaart veel harde loops draait icm de nodige unhooked trickies en onwijs hoog springt wordt het wel riskant idd. (Ik vaar dus niet in dit gedeelte...  (shame_kitesmiley) vaar altijd wat verder uit...  (cry_kitesmiley) )
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #43 September 08, 2006, 16:54:30
edit2Rapporteer  
Was gisteren ook de Slufter, kom er wel vaker. Gisteren twijfelde ik over de wind. Een kiter die boven zat zei dat 12m2 best te doen was. Dat is precies rond de tijd dat de wind toenam blijkt achteraf (zie windgrafiek van Arno). Na 1 rakje met een 12m2 te hebben gevaren snel weer neergelaten en mijn 8m2 gepakt.

Heb nog tegen meneer Flexifoil gezegd dat ik overpowered was met mijn 12m2 (met 5th zodat ik flink wat power kon lozen), toen ik naar boven liep om mijn kite te wisselen zag ik in de verte zijn kite over het water vliegen. Echt bizar....


______________________
Die lui met die helmpjes waren bij ons aan het varen in de golven. Ze konden allemaal goed kiten. Ik heb mijn board voor het eerst tegen mijn kop gekregen in de branding daar, dus helemaal niet zo'n gek idee met zulke harde wind en golven  (tong_kitesmiley)

Misschien een idee: een info bord (a la kitebuggien op Ouddorp) met stroming erop, windrichting etc? Blijkbaar komen op de Slufter veel mensen die er nog nooit gevaren hebben, en ook de gevaren niet kennen.

Uiteraard ligt de sluiting van het Autostrand hier natuulijk ook aan ten grondslag. Vroeger zat iedereen daar (met auto lekker op het strand)
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #44 September 08, 2006, 16:55:03
edit2Rapporteer  
Dit is dus het grootste probleem op de slufter, je hebt daar in die kom geen branding en het ziet er erg gemoedelijk uit! Mooi vlak water, maar daar onder stroomt het, zeker met de getijde wisseling, als een dolle door alle zandbanken om de spot! Dus ben je een beginner, ga naar het autostrand!!! Heb ik het ook moeten leren!!

vind je het raar dat een beginner zich dan verkijkt op de situatie?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #45 September 08, 2006, 16:57:26
edit2Rapporteer  
In iedere groep heb je mensen die ok zijn en rukkers. Onder beginners is het vaak onwetendheid of slechte opleiding/begeleiding. Mijn ervaring is dat als je naar een beginner toestapt en vriendelijk vraagt wat hij aan het doen is en hem helpt deze personen daar altijd voor open staan. Samen met hem checken of alles goed ziet, doorverwijzen naar ander lokatie, zeggen dat het beter is om met minder wind te proberen, etc

Mijn conclusie is dat er meer rukkers bij de gevorderden kiters zijn. Dit zijn personen die zichzelf helemaal cool vinden, te arrogant om een beginner de weg te wijzen, als andere kiters iets fout doen gelijk een grote bek geven, erg lomp een kiteloop inzetten midden tussen andere kiters, vinden dat ze het alleenrecht hebben op een spot (het "local syndroom"). Daarbij varen ze vaak met een arrogante chagerijnige bek op het water, waarbij ik mij dan afvraag of ze plezier hebben.

Conclusie hou plezier in de sport en help met plezier anderen dan komt het allemaal goed, amen.

En Bodhi: Als je een coole helm zoekt waarmee je helemaal de king bent moet je me maar een mailtje sturen ;-)
Nooit op Slufter geweest zeker?
Op Slufter zijn veel locals die op een zeer hoog niveau kiten (mezelf niet meegerekend) maar al die gasten varen met een big-smile en zijn NOOIT te beroerd voor een praatje en om mensen te helpen maar je moet het wel vragen!!
Leon aero2
Gast
Antwoord #46 September 08, 2006, 17:00:25
edit2Rapporteer  
Daarbij varen ze vaak met een arrogante chagerijnige bek op het water, waarbij ik mij dan afvraag of ze plezier hebben.

Sorry ik probeer voortaan wat vaker te lachen!!   hahahaha

Vind jij persoonlijk een aantal locals op de Slufter chagerijnig? Dan kan je ze eigenlijk heel slecht? Zolang ik er vaar hebben zelfs de locals met de grootste bek een Super klein hartje.
Die betreffende locals, hebben altijd klaar gestaan, ook voor beginners als hun board kwijt was of andere dingen. Enkelt is dat nu iets aan het veranderen, het wordt drukker dus voor die locals valt er weinig meer te varen op een goede dag omdat het lopende band werk is geworden met boards terug halen, adviezen geven aan mensen die bij wijze van een 16m2 aan het oplaten zijn in windkracht 7, enz enz.

Is het dan raar?

Maar Casa, moet zeggen? Hoewel je niet ingelogt bent.....Dat je goede punten hebt opgenoemd, deze punten werden voor een groot deel al jaren uitgevoerd door locals. En nog, maar het is nog altijd net wat Arjen schrijft een vraag waard? Maar dat is het tegenwoordig ook niet meer. En voel me dan minst verantwoordelijk voor zulk soort mensen. Het verpest het voor de rest, en ga echt niet iedere strandbezoeker af om te zeggen wat wel of niet moet?  En doe je dit wel, is hun mentaliteit er ook niet op vooruit gegaan want ze blijven het doen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #47 September 08, 2006, 19:06:23
edit2Rapporteer  
Jezelf helemaal vol hangen met protectiegear en dan denken dat je gevrijwaard blijft van ellende......hoe naïf kan je zijn!!!

Na goed bedoeld advies toch het water op gaan......hoe eigenwijs kan je zijn!!

Enige manier om dit soort figuren tegen zichzelf in bescherming te nemen na diverse waarschuwingen is de lijnen door snijden.

Ik ben nog steeds van mening dat deze sport niet voor iedereen is weggelegd, hoe veilig het materiaal ook wordt gemaakt.

We varen al jaren op een kluitje bij de Slufter, en de de meest radicale stunts vliegen je om de oren maar er is nog geen incident gebeurd in al die jaren onder de locals. Dit heeft allemaal te maken met de kontrole die de kiters hebben.
Om veilig en verantwoord bij de Slufter te varen heb je nou éénmaal een bepaald niveau nodig, kennis van de spot en gezond verstand!!! Heb je dat niet dan is het autostrand the place to be, en kan je beter wegblijven bij de Slufter.
Casa
Gast
Antwoord #48 September 08, 2006, 19:54:27
edit2Rapporteer  
Yoh @rjen,

Ben ook wel eens bij slufer geweest. Relaxte spot, veel relaxte lui. Maar ziet daar ook "Johnnie de zelf kickers".

Maar dat je zegt dat beginners het moeten vragen ben ik niet met je eens.
Vaak hebben ze nog niet veel zelfvertrouwen, zijn verlegen, eigenwijs of zien gevaren nog niet. Dan kun je als gevorderde juist op iemand afstappen om hulp aan te bieden en mensen wegwijs maken. Er is een groep die dit wel doet. Maar als die groep groter wordt dan zorgen we er met zijn allen voor dat het veiliger wordt en iedereen plezier houdt.

Misschien moeten wij gevorderde kiters weer eens verplaatsen naar de tijd dat wij zelf zijn begonnen. Hoe stonden we toen in onze schoenen?

Echter blijft het de wet van de natuur. Als je teveel ratten bij elkaar zet maken ze elkaar ook af. Gelukkig dat wij weldenkende, beschaafde, pleziermakende, medemenshelpende kiters zijn, amen
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #49 September 08, 2006, 20:28:48
edit2Rapporteer  
Prima oplossing zou zijn een paar lycra's die locals dragen.(slufterhufter)
Beetje reclame erop van NKV Eurofun of andere gegadigen.

En we hebben een eigen local police.
Zie je gevaarlijke situatie's gelijk ingrijpen.

Niet met harde hand maar wel met een goede onderbouwing.
Zo kunnen beginners of iemand die nieuw op de spot is gelijk vragen stellen als daar behoefte aan is.

Die metalen paal op de slufter tweede trap  daar gaat het nog is  fout.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.