dit lijkt mij niet zo'n goed idee, want als je m wel wilt losmaken heb je 'n probleem. ik zou voordat ik ga kiten nog even vastdraaien. dus standaard schroevendraaier mee........
Je kan ook met een ijzerzaag een paar braampjes op het schroefdraad maken. Draait zwaarder in maar gaat ook niet meer vanzelf los. Loctite kan ook. Wil je het losmaken dan bijv de tip van een soldeerbout tegen de schroefkop aanhouden. Schroefje wordt warm en Loctite wordt dan zacht.
Ik had het ook,board was nog nieuw en op een gegeven moment ,.....strap schoot los.Na enige tyd creer je corosie bij de schroeven en in de busjes en blijven ze vanzelf vast zitten.De vraag is alleen of je board nog relatief nieuw is en of je op zee vaart of alleen op binnenwater.
altijd kruiskop meenemen (standaard in je tas laten), doet wonderen en pads kunnen altijd weer los als het moet. Vooral de Naish Haze 2007 heeft hier last van, gisteren weer iemand geholpen waarbij de meeste schroeven los zaten.
nog zo'n tip: koop de goeie schroevendraaier (meestal PH3 drive ofwel de grote kruiskopschroevedraaierdriemaalwoordwaarde), dan draai je het goed vast en blijft de schroef heel, het is maar RVS. Het schroefdraad is van het type "zelfborgend" (ghehe NEN bundel praat) dus als het vast zit en niemand draait eraan moet het vast blijven zitten. als het zelf loskomt zat íe niet vast. overigens is de draad in die boardjes vaak niet metrisch, withworth standard gauge 1/4 (iets dikker dan M6 en iets grovere draad)
« Laatste verandering: Juni 19, 2008, 19:16:42 door El Rudo »