Vueling vliegmaatschappij is wel kitesurf-vriendelijk :)

Molliebollie

Juli 11, 2007, 22:40:37
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik wil jullie allemaal even informeren of in ieder geval een tip geven als je richting Spanje gaat.

Ik heb een ticket geboekt bij Vueling richting Malaga, vanaf Schiphol.
Ook heb ik het even de voorwaarden gechecked. Daarin stond dat voor een surfboard een toeslag van 40 euro per retour geld (nog wel goedkoop). Nederlands als ik ben probeer ik natuurlijk ook die 40 euro er nog af te lullen. In de voorwaarden stond nl. ook dat een snowboard enz. wel gratis mee mochten. Dus heb ik in een mail gesuggereerd dat dan kiteboards ook gratis mee mochten, zeker omdat deze in lengte zelfs nog korter zijn.

Na 2 dagen een mail terug gehad dat voor de kiteboards inderdaad geen supplement betaald hoeft te worden en dat deze dus gratis mee mogen.

Hulde voor Vueling Smiley een van de weinige vliegmaatschappijen die wel kitesurf-vriendelijk zijn.
ErikB

Antwoord #1 Juli 11, 2007, 23:01:08
edit2Rapporteer  
Dat is op zich mooi maar hoef je dan niet mega te betalen voor overbaggage gewicht?
40 euro voor een retour is zeker niet veel als je voor extra gewicht niet  hoeft bij te betalen.
Al mijn kitespullen bij elkaar is al 25 kilo.
stinos

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 11, 2007, 23:09:47
edit2Rapporteer  
Klopt, ik heb ben dit jaar en afgelopen jaar al meerdere keren naar barcelona gevlogen met 1 board en 2 kites in een tas. Kon gratis bij Vueling, easyjet en clickair. Soms moet je je er een beetje doorheen lullen, maar tot nog toe nooit betaald. Ook niet met Martin Air naar Domicaanse of Egypte.

Molliebollie

Antwoord #3 Juli 11, 2007, 23:24:55
edit2Rapporteer  
Dat is op zich mooi maar hoef je dan niet mega te betalen voor overbaggage gewicht?
40 euro voor een retour is zeker niet veel als je voor extra gewicht niet  hoeft bij te betalen.
Al mijn kitespullen bij elkaar is al 25 kilo.

Als je een windsurfboard ofzo zou hebben moet je ook onder de 20kg blijven.

Ik print gewoon die mail uit, dan hoef ik nix meer te lullen. Maar 20 per enkele reis / 6 euro = 3,5kg extra meenemen. Dat terwijl in handbagage ook al 10kg mee mag. Ook meer dan waar dan ook volgens mij. Vind het in elk geval wel relaxed Smiley
Emma

Antwoord #4 Juli 12, 2007, 03:37:31
edit2Rapporteer  
Klopt, ik heb ben dit jaar en afgelopen jaar al meerdere keren naar barcelona gevlogen met 1 board en 2 kites in een tas. Kon gratis bij Vueling, easyjet en clickair. Soms moet je je er een beetje doorheen lullen, maar tot nog toe nooit betaald. Ook niet met Martin Air naar Domicaanse of Egypte.

hoe heb je dat bij martinair gedaan dan?
Kaptain

Antwoord #5 Juli 12, 2007, 04:24:22
edit2Rapporteer  
Het is toch eigenlijk ook een belachelijke commerciele actie van die gasten. Een golfset weegt veel meer en mag wel gratis mee. Tegenwoordig zijn de kitetassen gewoon rugtassen en de boards blijven vaak onder de afmetingen waarvoor je moet dokken.
rickclaus

Antwoord #6 Juli 12, 2007, 04:47:34
edit2Rapporteer  
Ik las vandag de voorwaarden van Transavia en daar stond in, kiteboards tot de 1,65 meter zijn gratis.
edwin88

Antwoord #7 Juli 12, 2007, 05:38:15
edit2Rapporteer  
Air berlin is nog de beste, mag je gewoon gratis je kiteboard plus 30kg plus nog eens 20 kg normale bagage gratis meenemen.
Hooked Cabarete

Antwoord #8 Juli 12, 2007, 08:37:06
edit2Rapporteer  
Toen wij naar Cabarete verhuisden vlogen we met Jetair via Belgie. 40Euro betalen en alle spullen kunnen mee heen en weer terug. Dat laatste ging voor ons niet op aangezien we gebleven zijn :-)
In totaal hadden we 150 Kg bagage en dat was volgens onze belgische vrienden geen probleem.

Jetair is dus ook supereasy mits je even 40Euro betaald. Ben je van een hoop gezeur af en kost tevens niet teveel. Al is gratis natuurlijk nog beter.
@edwin88 ; Kiten in Berllin?

Marijn alias Vos

Antwoord #9 Juli 12, 2007, 12:58:42
edit2Rapporteer  
Vuelling doet anders ook niet moeilijk over overgewicht. Net twee weken geleden terug gevlogen met m'n kite bag a 25kg. Kreeg alleen de vraag wat er in zat. Kleding natuurlijk!!!!

En nix aan het handje. Helemaal Top!!
R@bert

Antwoord #10 Juli 12, 2007, 23:28:06
edit2Rapporteer  
Ik las vandag de voorwaarden van Transavia en daar stond in, kiteboards tot de 1,65 meter zijn gratis.

Idd, maar BINNEN je bagagevrijdom van 20kg!!
~Dirk~

Antwoord #11 Juli 13, 2007, 02:07:34
edit2Rapporteer  
Klopt, in maart naar Egypte geweest met Transavia en ik heb gewoon gezegt bij het inchekken dat er kitespullen in m'n boardbag zaten.
Was geen probleem en kon zonder bijbetalen mee.
Echter komt het wel bij het gewicht van je totale bagage dus let wel op dat je niet teveel schone onderbroeken mee neemt
Antwoord #12 Juli 13, 2007, 19:34:39
edit2Rapporteer  
arke fly is kiteboard ook gratis
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Maart 01, 2012, 21:33:56
edit2Rapporteer  
Bump:
Vueling is niet meer gratieszj, je mag lekker €45 PER VLUCHT schokken, net zoveel als voor een set golfstokken van 25kg of een surfboard van 4m.
Gaat niet goed daar in luchtvaartland.
Robin73

Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #14 Maart 01, 2012, 21:46:09
edit2Rapporteer  
Vaak helpt t wel om even te mailen met de luchtvaartmaatschappij. Ik ga binnenkort naar Indonesie en heb met Singapore Airlines kunnen regelen dat ik mijn kitespullen gratis mag meenemen, ik mag tot 20 kilo aan spullen meenemen boven op mijn normale bagage limiet van 20 kilo. Vind het wel service
kees69

Antwoord #15 Maart 02, 2012, 10:51:52
edit2Rapporteer  
@ posty, Arke is zeker niet vrij. Zelfs 80 euro per enkele vlucht voor verre vluchten.

Vertrek volgende week naar Cabarete, dus maar weer als golfbag proberen mee te nemen, dat is 30 euri per vlucht, tot 15KG
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Maart 02, 2012, 13:21:33
edit2Rapporteer  
Bump:
Vueling is niet meer gratieszj, je mag lekker €45 PER VLUCHT schokken, net zoveel als voor een set golfstokken van 25kg of een surfboard van 4m.
Gaat niet goed daar in luchtvaartland.

tis goed C.U.T.! in luchtvaart land... dat ondervind ik elke dag. brandstof erg duur, schiphol erg duur( zo'n beetje de duurste luchthaven ter wereld!)... Minder pasggiers=minder vluchten=minder kapotte/te checken vliegtuigen=minder werk...
Ik heb vooralsnog geluk...

Maargoed volgend jaar toch weer jan/feb ong. 2 mnd op surf trip door de Filipijnen met 40kg p.p. aan gear en bagage... ik zou aandeelhouder moeten worden van een bepaalde luchtvaartmij Grin
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #17 Maart 02, 2012, 14:10:35
edit2Rapporteer  
So far, so bad:

Dear Mr. El Rudo

Thank you for contacting Vueling. In response to your e-mail we would like to indicate that you can travel with sports equipment as long as you pay an additional, 45 € charge per item and flight. Bear in mind that in the Carriage Conditions, point 8.2. in the section Luggage, we establish that the company has the authority to accept or reject any parcel due to its weight, shape or size.

Best regards,

Customer Service Department
VUELING AIRLINES S.A.
feddomw
Gast
Antwoord #18 Maart 02, 2012, 14:22:05
edit2Rapporteer  
Ik blijf volhouden dat er een gat in de markt is voor een maatschappij die niet de goedkoopste is maar wel service biedt. Het is zogenaamd al jaren goedkoper aan het worden, maar als ik kijk wat je "deur tot deur" kwijt bent aan bagage, drinken aan boord, toeslagen, e.d. en het totale gebrek aan service/comfort/gemak dat daar tegenover staat, trek ik snel mijn conclusies.

Als ik zonder gezeik bagage mag meenemen en ruimer zit en een cola krijg, wil ik prima €450 ipv €320 betalen voor mijn vluchten. Want die €50 pakken ze toch wel op bagage meestal, ik geef zo €20 aan boord uit aan eten/drinken, en je zit zo K U T altijd.

Eagle-Jan

Antwoord #19 Maart 02, 2012, 17:19:10
edit2Rapporteer  
Het gaat voorlopig alleen maar duurder worden! Er moet binnenkort weer brandstof "gehedged" worden... En de vorige "goedkopere"  brandstof voorraad is bijna op... Dus worden de prijzen vast wel weer wat op geschroefd... 10% of meer...who knows?
En de vuist regel met vliegen is: hoe zwaarder het vliegtuig, hoe meer brandstof er verstookt wordt... dus je raad het al: dalijk kost een quiverbag met 20 kg geen 45 maar 90 eur...
feddomw
Gast
Antwoord #20 Maart 02, 2012, 18:08:57
edit2Rapporteer  
Principieel is er natuurlijk niets mis mee dat wij als kiters meer moeten betalen dan Henk&Ingrid die met slechts twee zembroeken en een t-shirt op reis gaan. Wel moet ik zeggen dat zoals bij mijn terugreis uit Turkije Henk&Ingrid dan wel mogen worden gepakt door zowel Transavia als de Douane met hun koffers TSJOKvol met nep Tommy, Gucci, Armani, RL, Abercrombie, enz.
Eagle-Jan

Antwoord #21 Maart 02, 2012, 19:05:01
edit2Rapporteer  
Principieel is er natuurlijk niets mis mee dat wij als kiters meer moeten betalen dan Henk&Ingrid die met slechts twee zembroeken en een t-shirt op reis gaan. Wel moet ik zeggen dat zoals bij mijn terugreis uit Turkije Henk&Ingrid dan wel mogen worden gepakt door zowel Transavia als de Douane met hun koffers TSJOKvol met nep Tommy, Gucci, Armani, RL, Abercrombie, enz.

Ach Feddo, waar maak jij je druk om? laat henk en ingrid ook een keertje blij zijn met spul die een levensstijl symboliseerd waarvan ze alleen maar van kunnen dromen. Vergeet niet dat 80% van de henk en ingrids zich geen betere vakantie kan veroorloven. (300,- "5*resort" all in incl., incl vlucht en transfer) en dan klagen dat er kakkerlakken rond racen en een dronke rus herrie schopte. zolang henk en ingrid lekker naar turkije gaan en niet elders de sfeer en het uitzicht bederven, mogen zij wat mij betreft alle nep artikelen meenemen die ze maar vinden kunnen.... smaak is niet te koop. je hebt het of je hebt het niet...
feddomw
Gast
Antwoord #22 Maart 03, 2012, 08:47:37
edit2Rapporteer  
zolang henk en ingrid lekker naar turkije gaan en niet elders de sfeer en het uitzicht bederven, mogen zij wat mij betreft alle nep artikelen meenemen die ze maar vinden kunnen...

Jij bent nog niet in Egypte, Balearen, Canarische, Zuid-Frankrijk of Griekenland geweest?
Eagle-Jan

Antwoord #23 Maart 03, 2012, 09:57:07
edit2Rapporteer  
Te vaak... helaas. Ben meer een backpacker. Heb een hekel aan massa toerisme. Daarbij heb het voordeel dat ik geen kinderen heb en dus niet ben gebonden aan school vakanties. Ik noemde turkije als voorbeeld omdat jij die aan had gekaart. tuurlijk zijn alle lowbudget toeristische spots nagenoeg een pot nat. geldt ook voor het hoog seizoen op sardinië, maar ik ben er opgegroeid dat heeft ook zijn voordelen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.