RDD hypertype, Wie kent deze kite en wat is je mening?!!!!

junil

Berichten: 110
Januari 05, 2008, 05:26:58
edit2Rapporteer  
Hoi,

ben aan het kijken voor een kite eigenlijk een Waroo 9m van Best. Kreeg een
aanbieding voor een RDD hypertype, maar heb geen idee wat voor soort kite het is.
En ook hoe is de kite te vergelijken met de Waroo.

laat even wat horen,

ilsie
Davidoff
Gast
Antwoord #1 Januari 05, 2008, 05:32:26
edit2Rapporteer  
focus je maar op de waroo. Rrd zal in de vorm van een 9m2 veel te snel voor je zijn. De waroo is een stabiele kite EN kwalitatief sterk.

LOEN

Berichten: 767
Antwoord #2 Januari 05, 2008, 05:45:03
edit2Rapporteer  
Zijn de meningen nogal over verdeeld.
sommige vinden hem super andere vinden het niets.
Heb er zelf geen ervaring mee maar van horen zeggen moet je er mee om kunnen gaan...
Ik Heb er al aardig wat beginners mee zien klooien en 2 gesproken die hem dus ook weer hebben ingeruild voor een andere kite.
Beter ga je voor die waroo (2007) hoor je veel goeds over.
Testen is nog beter natuurlijk. succes
Mundaka

Berichten: 42
Antwoord #3 Januari 05, 2008, 05:46:23
edit2Rapporteer  
Hoi Ilsie,

Die Hypertype is inderdaad berensnel, maar heeft wel een heel groot windbereik. Kleine maten staan al met weinig wind op het water, dankzij de grotere geprojecteerde oppervlakte.

Ben zelf niet echt een liefhebber van Best Kiteboarding, maar na de 2008 modellen gevlogen te hebben moet ik toegeven dat ze er wel op vooruit gaan. Als je te weinig lucht in de leading edge blaast durft een waroo wel eens te flapperen, dan krijg je net een vleermuis aan een touwtje, van links naar rechts, recht door het venster, en het enige dat je kan doen is wachten tot die het water raakt. En als de pulleys verstopt zitten dan stuurt die niet echt lekker meer.

Ik vlieg liefst de Type8 van RRD, maar dat is dan een pure C-kite.
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #4 Januari 05, 2008, 05:55:10
edit2Rapporteer  
heb hem te koop gezet, ik vind het geen fijne kite, maar dat is mijn smaak.
weet niet wat de aanbieding is, maar die van mij is nog bijna nieuw, maar er is wel over de prijs te praten...
weet niet of je beginner bent, maar dan raad ik je hem niet aan.
(is een 9m, roze)
heb best waroo nog nooit gevlogen, dus daar kan ik niets over zeggen
hypertype is wel snel, dat moet ik hem wel nageven
junil

Berichten: 110
Antwoord #5 Januari 05, 2008, 06:02:08
edit2Rapporteer  
Hoi,

ben een beginner, en moet nog veel oefenen. Moet denk niet een hele
geavanceerde kite kopen als ik nog niet goed genoeg kan kiten.
Moet wel leuk blijven. Die aanbieding was iets van 700 euro.
Beetje zonde als het dan niets is....maar dat weet ik natuurlijk niet,

ilsie
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Januari 05, 2008, 06:13:50
edit2Rapporteer  
Hey Ilsie, kitepirates.de heeft een goede deal op de slingshot td2 2007. Ik ken de 11 en de 14, allebei super makkelijk te vliegen etc. Ik kan 'm niet echt vergelijken, maar super low-end, relaunch etc. en een top merk.
suc6, El Rudo
Davidoff
Gast
Antwoord #7 Januari 05, 2008, 06:21:29
edit2Rapporteer  
ilsie
ga eens kijken naar de rebel 2007 9m2 of 10m2  van north. heb je ook geen gezeik met bridles en ingewikkelde lijnen. prima te herstarten, als je bij de waterstartjes de 1e keren pontificaal op je bek gaat schater

de rebel 2007 9m2  is in vergelijking met de rrd minder snel. vaar zelf de 10m2. die kan je al varen vanaf 14-15 knopen. en hou em tot dik 25 knopen. en weeg 75 kg. Grin

rebel 9m2  =  ongeveer nu : 450 eu ThumpsUp
bar en lijnen = ongeveer nu: 250 eu ThumpsUp

zeer goed setje om van start te gaan.

David
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #8 Januari 05, 2008, 17:27:50
edit2Rapporteer  
oke, als je beginner bent, (ik ook), kan je beter een andere kite nemen zoals de best waroo, waar ik nu ook voor ga..
want bij de winkel zeiden ze dat het een goede beginnerskite was enzo, maar dat vind ik eigenlijk best tegenvallen..., want ik heb nu bijna alle concentratie voor m'n kite nodig, zodat ik amper aan het board toekom!
maar als de wind constant is vind ik hem wel lekker
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #9 Januari 05, 2008, 17:48:38
edit2Rapporteer  
Hey Ilsie,

Ik zou ook eens kijken naar de ozone light! Dit is een kite met veel depower en zodra je bij deze kite de bar los laat verdwijnt de kracht. En dat is erg lekker. De light is nieuw ook nog eens vrij goedkoop (omdat ie gewoon simpel is gehouden), de 2008 serie komt er bijna weer aan, dus je zal vast ergens nog wel een 2007 voor een leuke prijs kunnen kopen. De light is zeker goed voor een beginner, maar een kite die je zeker niet zal ontgroeien!

Suc6!
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #10 Januari 05, 2008, 18:15:03
edit2Rapporteer  
Je ziet het....iedereen heeft een andere voorkeur!

De Hypertype is idd een redelijk snelle kite, maar als je daar eenmaal aan gewend bent juist wel lekker. Om te leren zeker geen verkeerde keus! Wel belangerijk dat de kite goed word afgesteld(net als elke andere kite), maar als je bij de juiste shops je spullen koopt doen ze dat evt.voor je. Kwaliteit van RRD is gewoon goed!

wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #11 Januari 06, 2008, 02:05:50
edit2Rapporteer  
Als je al goed heen en weer kan varen/hoogtelopen/sturen zonder op je kite te letten kan je de Hyper type doen. Heeft namelijk 2 typische RRD kenmerken, tis een snelle kite en je als je hem op 12 uur parkeert heeft ie de neiging om uit de lucht te donderen.
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #12 Januari 06, 2008, 04:32:38
edit2Rapporteer  
idd wazzaah!
precies!
en dat is ook waarom ik hem weg doe, als beginner kan ik gewoon geen moment zowat wegkijken om mn board ofzo goed te doen...
kan ik dan overwegen om er een andere kite bij te kopen, zodat ik het een beetje kan leren?
want ik heb hem te koop gezet....
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #13 Januari 06, 2008, 16:13:02
edit2Rapporteer  
Hey Ilsie,
een kite als een 07 waroo moet goed te doen zijn en je blijft er echt een tijd wat aan hebben, je raakt er eigenlijk niet op uitgekeken.
De depower van een bow zoals de waroo en rebel zonder katrollen op de bar is meer als voldoende. Een kite met katrollen op de bar heeft wel NOG meer depower, maar het gevoel van de kite, wat met een bow al wat minder is als bij een C, wordt nog veel slechter en de bardruk wordt veel hoger.
Een waroo is dus zeker een goede optie waar je geen spijt van zult krijgen.
Robin
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #14 Januari 06, 2008, 16:49:48
edit2Rapporteer  
Waroooooooo, geloof me!
junil

Berichten: 110
Antwoord #15 Januari 06, 2008, 17:54:43
edit2Rapporteer  
Hoi,

Wie heeft een Waroo in de aanbieding? Die op het forum (de goede dan) zijn al weg..... Embarrassed
En welke andere kite lijkt het meest op de Waroo qua eigenschappen?

ilsie
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #16 Januari 06, 2008, 20:24:11
edit2Rapporteer  
@ ilse, Ocean Rodeo Rise is ook een lekkere kite. Super depower, bombproof (tested it Grin)

@ Thomasr, hangt een beetje van de maat van je hypertype af of je er een andere bij zo moeten/kunnen nemen.  Als t een 7 of 9 is zou je een traditionele C-kite 12m/13m erbij kunnen nemen. Gewoon 2de hands 2005/2006 model om te oefenen
Probeer je kite meer op 11 of 1 uur te houden en wen jezelf dat ook gelijk aan.
Dan kan je ook gelijk wegvaren als je er klaar voor bent. Kite op 11 uur zetten, rustig je board aan je voeten doen (laat je gewoon meeslepen als je kite je meeneemt) en dan van 11 uur naar 2 uur sturen en weg ben je (als t goed is Grin)
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #17 Januari 06, 2008, 20:24:17
edit2Rapporteer  
Misschien kun je via de best site de (duitse) dealers afzoeken voor een overjarig of een goede deal. Ik heb zelf een Caution Answer2 6 welke goed bevalt, maar ik weet niet hoe de andere maten zijn en ook niet hoe de garantie en verkrijgbaarheid van onderdelen. Deze zijn wel goedkoop nieuw op marktplaats te koop.
Volgens mij zijn de north rebel, cabrinha switchblade2/3 en ss rev goede en populaire kites.
Ik zou dus geen crossbow, ss turbo diesel of iets dergelijks met katrollen kopen.
Ik weet niet hoeveel je weegt, maar ik zou in elk geval niet een te grote maat nemen.
Nick001

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #18 Januari 06, 2008, 20:53:08
edit2Rapporteer  
Er worden zo veel adviezen gegeven dat je door de bomen het bos niet meer kan zien en iedereen raad zijn eigen kite aan. Als je bij deze link kijkt, zou ik proberen uit de kites te kiezen vanaf 2006 in het rood.
Dit zijn bow/sle kites, waar je dus naar zoekt.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25794.0
Ik zou voor de wat bekendere merken gaan, naish, north, ss of best maar dit moet je zelf weten.
Er is goed onderschijd gemaakt tussen beginners en gevorderde kites, zoek er 3 of 4 uit en gebruik de zoek functie op het forum. Ga daarna informeren bij shops en zoek op hanglos en kitehigh voor goede 2e hands opties.
Succes
 
junil

Berichten: 110
Antwoord #19 Januari 06, 2008, 21:13:00
edit2Rapporteer  
Bedankt,

ik begon me inderdaad een beetje zo te voelen, altijd lastig als je met een sport
begint en je nog niet weet waar je voorkeur gaat liggen. Ga wel op de bekendere
merken zoeken en hopen dat ik een leuke aanbieding vind.

groetjes ilsie

Ik weeg trouwens 62kg, dus heb denk niet zo'n grote kite nodig.
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #20 Januari 06, 2008, 21:16:59
edit2Rapporteer  
ik weeg iets minder en heb nu alleen een 12 (aero II, c shape van 2003, geen aanrader als je gewoon nieuw modern spul kan kopen) en vaar tot 18 knopen maximaal met mijn 150 board. ik neem er een 7 waroo bij voor als het harder waait.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #21 Januari 06, 2008, 21:21:32
edit2Rapporteer  
Ja maar Nick, ook de topmerken hebben veel mindere modellen gemaakt en je kan dus niet zeggen dat je een bepaald merk zou moeten kiezen en dat het dan wel goed zit. Je moet dus modellen gaan noemen die goed zijn, en het liefst vanaf '07 of '08. Bij 62 kilo moet een 9 en erna een 6 of 7 erbij en je hebt een topset als je een bow wilt.
 
Maar het hangt er ook vanaf wat je wilt, als je alleen maar een beetje heen en weer wilt cruisen kun je bijna elke kite pakken. Maar wil je leren springen, golfrijden en truukjes leren, dan heb je gewoon een goede kite nodig.
Hier in Australie worden er ook veel airush kites gebruikt en ontwikkeld, welke ook goed schijnen te zijn en in NL vooral 2e hands niet zo duur. Hier gebruiken ze vooral de DNA.
junil

Berichten: 110
Antwoord #22 Januari 06, 2008, 21:25:36
edit2Rapporteer  
Hoi,

ik begin net dus het is een beetje lastig zeggen wat ik allemaal met de kite wil kunnen.
Ik moet het zelf ook kunnen. Lijkt mij wel leuk om ook eens een sprongetjes te maken
en niet alleen maar heen en weer. Variatie das belangrijk. Wil geen kite die maar een
ding kan.

ilsie
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #23 Januari 06, 2008, 21:28:23
edit2Rapporteer  
ik ga zelf voor een waroo, daarmee zie ik veel beginners, dus een goede leerkite denk ik zo, en bas koole (die kan echt wel varen en kan veel truckjes) vaard er ook mee. dus met een waroo kan je wel even vooruit!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Januari 06, 2008, 22:12:48
edit2Rapporteer  
RRD HT is een gevorderden kite, zeker in de maat 9m2. Lekker laten gaan. Een Waroo uit 2007 is een heerlijke kite om het te leren. Herstart veel beter als een Rebel07.

Er zijn tig andere kites die goed zijn, maar die waroo is gewoon een bekende en een aanrader voor een beginner.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.