Wat te doen?

thomasr

Juni 20, 2008, 03:45:01
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

ik zit al enige tijd te dubben over welke kite ik naast mijn 12m Boxer sle zal kopen. (ik wil graag Naish kite..)
ik heb ook een RRD hypertype gehad, en die had een 'draaibare' bar, dat beviel me erg goed, en ik vind dat een beetje een nadeel van de Boxer sle.

nou vind ik die boxer sle echt een super kite gewoon qua kite, en wilde dus in eerste instantie daar een 7,5 of 9m boxer sle naast gaan kopen.. maar met het oog op de toekomst, waarin ik toch wel graag eens 360's e.d. wil gaan maken., wordt dat een beetje lastig met een leash die na elk rondje in de knup gaat met je bar/depowerkoord.. ThumpDown

Nu is de vraag, kan ik mijn leash ook aan de chickenloop vastmaken als ik dan de stopper doorgedrukt laat? met als nadeel dat ik dan bij releashen heel mn kite kwijt ben..
Of moet ik gewoon aan de Torch 8m, (waar ik ook enige tijd al naar aan het kijken ben, heb een mooie gezien voor 450 compl), met het risico dat het varen met C en SLe door elkaar niet helemaal lekker gaat omdat je steeds aan 't wennen bent?!

Wie O Wie kan me advies geven? ThumpsUp

gr. Thomas

ohja ik heb het hier alleen maar over 2007 kites..
remco81

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Juni 20, 2008, 03:53:06
edit2Rapporteer  
koop een helix upgrade set zet die er op en 360 zonder problemen kan je ook een  9 sle er bij nemen
thomasr

Antwoord #2 Juni 20, 2008, 05:11:34
edit2Rapporteer  
oke, maar waar kun je die kopen want ik kan daar niets van vinden..?
LOEN

Antwoord #3 Juni 20, 2008, 06:09:12
edit2Rapporteer  
Kan ook aan chickenloop met de stopper doorgedrukt inderdaad.
Ik ben hem daar aan gaan doen toen veel draaisprongen en loops ging doen en nu met uithaken is het een must, en het is prima te doen Smiley

Upgrade kit kun je zoeken op smartloop.
Kost 90 eurie en bij de meeste shops denk ik wel te krijgen.
(ik hem hem er zelf niet op maar ziet er wel erg goed uit) Alleen wat ik me toch nog afvraag is of die dubbele lijn lekker door de centerhole loopt aangezien die van de nieuwe bar veel groter is.
Iemand ervaring?
audi

Antwoord #4 Juni 20, 2008, 16:09:18
edit2Rapporteer  
de upgrade is super.
en je hebt geen last meer van dat stoppertje die de binnenkant van je bar opvreet.
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Juni 20, 2008, 16:16:14
edit2Rapporteer  
Kan je niet gewoon bij starten en landen je safety leash aan (neem aan) 5e lijn bevestigen en zodra je op het water bent de leash aan je CL bevestigen?
thomasr

Antwoord #6 Juni 20, 2008, 20:36:25
edit2Rapporteer  
Thanks mensen! ik ga dan denk ik toch maar voor een boxer sle, dan koop ik gelijk 2 van die upgrade setjes, ook gelijk voor de twaalf!
alleen is het nu nog even kiezen tussen 7,5 en 9 m...
zou er een kloof zijn tussen 7,5 en 12, of kan dat nog?
want ik hoor van verschillende kanten dat het wel kan, en anderen zeggen weer van niet...
zo'n snelle 7,5 kan ik toch wel vanaf 21 knopen varen met mijn ca 65-70 kg's???

oh ja, wie weet misschien waar je die upgrade kit online kunt bestellen in Nederland?
¦Tim¦

Antwoord #7 Juni 20, 2008, 23:25:27
edit2Rapporteer  
als ik kijk naar een 8 switchblade 2007 die kan ook rond die hoeveelheid knopen dus dnek dat je niet veel meer wind hoeft te hebben
Mark1

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 21, 2008, 01:16:32
edit2Rapporteer  
Eurofun stuurt ze op
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.