open springend ventiel

Franko31

Geen avatar

Augustus 24, 2008, 22:45:09
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Heb nu al een paar keer meegemaakt dat het ventiel van m'n strut/leadingedge tijdens het varen open gaat. met name die van de leading edge. Meestal bij een crash van kite op water.

ik heb een naish cult 2008 die hebben de ventiel dicht zitten met klittenband en nog eens extra een "elastiekje"

ik ben bezig met leren springen, dus m'n kite valt nog wel eens op het water, maar het is toch niet normaal dat dit zo gaat?

je kan gelijk niks meer, teruglopen of erger zwemmen met een halfzachte kite, water in je kite kortom gewoon waardeloos.

morgen ga ik winkel wel eens bellen, maar was benieuwd of iemand dit herkend

greetz Frank
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Augustus 24, 2008, 22:53:51
edit2Rapporteer  
Het kan zijn dat je het klittenbandje te hard naar beneden trekt waardoor er schuifspanning op staat, dit gebeurt ook met het elastiekje van Naish. Als je het dopje er in hebt gestoken, vouw de flapjes zonder er aan te trekken tegen het klittenbandje aan en wrijf het goed vast.
shit het lijkt wel een xxx verhaal zo.
JorritPi

Antwoord #2 Augustus 25, 2008, 08:16:03
edit2Rapporteer  
Dan crash je, je kite vast flink hard op het water?  loser
Franko31

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 25, 2008, 13:00:13
edit2Rapporteer  
ok thanks voor de tip,

wat bedoel je precies met "dit gebeurd ook met het elastiekje" ? dat ik het elastiekje er niet op moet doen?

wij spraken elkaar trouwens gisteren nog, ik had toen dat filmpje voor je gemaakt en jij vertelde over je Bo Derrik Avator

greetz Frank

Het kan zijn dat je het klittenbandje te hard naar beneden trekt waardoor er schuifspanning op staat, dit gebeurt ook met het elastiekje van Naish. Als je het dopje er in hebt gestoken, vouw de flapjes zonder er aan te trekken tegen het klittenbandje aan en wrijf het goed vast.
Kitemen

Antwoord #4 Augustus 25, 2008, 15:50:47
edit2Rapporteer  
Heb ik ook al eens gehad. Het probleem was dat ik de pomp te diep in het ventiel geduwt had waardoor het ventiel uitwijde.
Mark1

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 25, 2008, 20:09:27
edit2Rapporteer  
komt door harde klap op het water. Wees blij dat ze openspringen bij een harde klap anders knalt je leading edge uit elkaar en heb je een groter probleem
El Rudo

Antwoord #6 Augustus 26, 2008, 00:31:51
edit2Rapporteer  
Hey Frank, "met het elastiekje" bedoel ik dat als het klittenband eenmaal gaat schuiven, dan helpt het stiekje ook niet veel meer. Stiekje moet je zeker wel gebruiken, als borging.
Wat ik bedoel met het klittenbandflapje te hard naar beneden trekken, dan druk je het ventiel in elkaar en dan komt alle kracht bij een klapper op het klittenband, dat schuift dan langs elkaar af en dan zit het los, met of zonder elastiek schiet dan je ventiel toch open.
M'n nieuwe kites hebben geen elastiekje, maar een balletje in het ventiel.

Overigens gebruik ik de grote nozzle die bij de meeste pompen zit, en die doe ik OVER het ventiel heen, 2 voordelen: je pompt een stuk makkelijker omdat de doorlaat groter is, en het ventiel lubbert niet uit. Bij m'n nieuwe kites moest ik het vinyl verbindingsflapje even wegsnijden, het plugje zit namelijk ook aan het klittenbandflapje vast. Easy does it. Ik post er volgende week wel even een foto van.

ok thanks voor de tip,

wat bedoel je precies met "dit gebeurd ook met het elastiekje" ? dat ik het elastiekje er niet op moet doen?

wij spraken elkaar trouwens gisteren nog, ik had toen dat filmpje voor je gemaakt en jij vertelde over je Bo Derrik Avator

greetz Frank

Lukadukido

Antwoord #7 September 01, 2008, 20:07:56
edit2Rapporteer  
je zou hem ook nog ietsje zachter kunnen oppompen? :S
El Rudo

Antwoord #8 September 01, 2008, 20:10:30
edit2Rapporteer  
je zou hem ook nog ietsje zachter kunnen oppompen? :S
slecht idee. Je kan je kite beter "volley bal-hard" oppompen, moderne kites kunnen dat makkelijker aan, en je kite vliegt beter, stuurt beter, relaunched beter en minder risico voor inverteren en andere lastigheid.
Franko31

Geen avatar

Antwoord #9 September 03, 2008, 18:18:27
edit2Rapporteer  
Ha die die Rudo,

Thanks voor je tips man, ben bang dat het idd wel eens zo kan zijn dat ik m'n pomp te diep in ventiel gedaan hebt. anyway, ik denk dat ik zo richting autostrand ga, want volgens mij staat er goede wind...

misschien zie ik je daar wel.

zou het trouwens ook een optie zijn om als extra borg een los elastiekjes strak om het klittenbandje te doen?

greetz Frank
Franko31

Geen avatar

Antwoord #10 September 03, 2008, 18:19:25
edit2Rapporteer  
Heb ik ook al eens gehad. Het probleem was dat ik de pomp te diep in het ventiel geduwt had waardoor het ventiel uitwijde.

en toen?

nieuw ventiel er op?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.