Power Zone
|
Een Waroo 11 meter 2008 is inderdaad een goede kite om mee te beginnen. Maar wat wil je in hemelsnaam gaan oefenen? Als je dat op een grasveld gaat proberen/oefenen dat gaat het echt mis.
Neem gewoon een paar lessen dan kun je meteen het water op en is het een stuk minder gevaarlijk, kiten is echt niet moeilijk om te leren.
|
|
|
Idefixe
|
Vliegers om mee te gaan kitesurfen ontwikkelen nogal veel kracht ( dat moet ook anders kom je geen meter vooruit ) Op het land oefenen heeft met zo'n vlieger eigenlijk heel weinig zin. Hoogstens het starten en landen. Zodra je een kitesurfvlieger lekker instuurt dan wordt je op het land meteen van je plaat getrokken. Oefenen met een kitesurfvlieger dus gewoon lekker in het water doen. Ook is de kans dat je bij een crash je vlieger beschadigd op het land natuurlijk veeeeel groter dan op het water. Wil je toch op het land oefenen koop dan zo'n goedkoop trainervliegertje . Die zijn er al voor een paar tientjes. keep it safe / blijf lekker heel
|
|
|
KappuhH
|
Een 11 of 12 meter is prima om mee te beginnen (Bow/sle/delta shape). Zou er ook direct een kleinere kite bij kopen omdat je niet bij het water wilt staan en als het te hard waait Eerst alleen een beetje vliegen werkt ook niet want je wilt dan na 1x proberen zo graag het water op Verder is leren vliegen met een grote kite best handig omdat hij niet zo snel is en je met minder wind oefent. Het is trouwens wel aan te raden om eens les te nemen! Sky-fighers is een goedekope en goede optie, krijg je priveles voor maar 15 euro per uur geloof ik.
|
|
|
Tom Kite
|
Hey,
De waroo is inderdaad een prima beginnerskite, als je er per sé nog een kleinere kite bij wilt kopen zou ik eerder voor een waroo 7 meter gaan. die kan je dan op dezelfde bar vliegen, en heeft bijna de zelfde vliegereigenschappen (stuurt wel een stuk sneller)
Verder ga ik met de andere reacties mee, ga NIET op het land oefenen! Neem eerst een les bij een goede kiteschool. Als je NA de lessen wilt oefenen, doe dat dan altijd in het water dat tot je middel komt. Je zult merken dat je daar veel minder snel je been breekt dan op het strand.
|
|
|
Geronimo79
|
Waroo 11m.. prima kite. ook om mee te beginnen ook om langer mee door te varen. En groot windbereik (afhankelijk van je eigen gewicht).
Ik zou idd eerst lessen doen DAN zelf in het water oefenen... op land oefenen is hoe ik et geleerd heb VAN een leraar.. 30m zandhappen over et strand was niet mn favoriete onderdeel. en dat was dan tenminste nog lekker zacht zand. fine zoals we dat vroeger in de zandbak noemden.
Lessen idd ff van een kiteschool doen, of een goed ervaren vriend/vriendin die het daadwerkelijk een beetje kan overbrengen. Maar aub wel ff in et water.
ps die nobile is geen verkeerde kite hoor, maar de 11m zal eerst je grootste deel van je lekker varen windrange overlappen. Als de 11m niet meer kan wil je in eerste instantie toch nog niet varen, dat komt een maand of 2 later.
|
|
|
|
Nick001
Geen avatar
|
EERST LESSEN!! die gast vind k zo'n appaat, en dan die chick dr bij....
|
|
|
Langbeest
|
Niet naar dit filmpje kijken. Wat een zooitje......
|
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Prima kite keuze, maar neem eerst ff les! En ga dan (liefst met een maatje) aan de slag op het strand. Ga vooral niet oefenen met vliegeren met die 11 m2.
Filmpje kan wel beetje helpen met optuigen...maar sommige details worden weggelaten of zegt hij juist verkeerd: Zoals: Hij zegt: loop je lijnen downwind uit (en dat klopt), maar vervolgens laat hij die chick upwind lopen... Niet doen dus: ga achter je kite staan en loop je lijnen met de wind mee (downwind) uit. Let er dan wel op dat je de bar op zn kop op de grond legt (je kite ligt immers ook op zn kop).
En laat je kite ook nooit op door een willekeurige chick, maar altijd door een ervaren iemand.
Nog iets: 10-15 knopen is prima om een keer je kite op te tuigen en op te laten (maar meer niet). Wil je echt het water in en gaan oefenen met bodydraggen of waterstart dan heb je echt wel 15 knopen nodig, anders kom je simpelweg niet weg met je 11...en dan lijkt het of je het niet kan of fout doet..maar dan gewoon te weinig wind..
Succes!
PS: Zou best wel goed zijn als er door een KH groepje een beginners tutorial wordt gemaakt voor in de beginnerssectie...zoiets als dit, maar dan veel beter. Met name optuigen is iets wat in lessen te kort aan bod komt en wel erg handig is om nog ff na te kijken voor de beginner...
|
|
|
Morres
|
Hebben we destjds niet gedan om mensen er van te weerhouden om zelf aan te prutsen
|
|
|
martijn
|
dopperd, ik snap niet hoe je zo'n dom advies kan geven . Je geeft aan dat lessen nemen beter is. Je weet nu zelf hoeveel kracht er achter een kite kan zitten, zeker als het harder waait (en je niks hebt mee gekregen op de how to learn filmpjes over de windkracht). Dus laat deze jongen lekker zelf oefenen hopenlijk gaat het goed. Nee zo gaat het niet werken dude! Er staan ook genoeg kite ongeluk filmpjes op youtube. de 11 m is een goede maat en keus voor jou. maar eerst les nemen he liever 1000 sessies dan 1 eerste en laatse sessie succes!
|
|
|
Geronimo79
|
ehh... hij geeft aan dat les nemen beter is..... das een goed afsluit punt....
Hij geeft aan dat hij het zelf geleerd heeft.. nouw ga dr vanuit dat er veel meer zijn die et zelf geleerd hebben. En jah niet erg veilig maar kan best wel , met commensence kom je best een eind, al zou et beter zijn dat die commensence je naar een kiteschool zou leiden... Zou et persoonlijk ook niet doen dat zelf leren.. nouja scheelde niet veel.
Gewoon ff les nemen van een school of van een vriend das altijd een stuk beter. Dan zelf nog wat oefenen. (in het water)
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Hey geronimo! Helemaal mee eens..Je snapt wat ik bedoel.En op land beetje niksten is in het begin ook gewoon leuk als je net helemaal blij bent met je KITE. Zeg nou zelf...wie heeft dat niet gedaan..ff een sprongetje..Leuk toch! Bij twijfel nooit doen natuurlijk. Als je nog nooit een vlieger in handen hebt gehad doe je er misschien verstandig aan eerst ff een bestuurbaar vliegertje te kopen zodat je weet hoe je moet sturen. Nou succes! en gewoon die waroo kopen!
|
|
|
toveroom
Geen avatar
|
ok allemaal, bedankt voor de adviezen, dat klinkt bemoedigend. les ga ik zeker nemen en zal het benenbreken dan hopelijk aan anderen overlaten..lol
is 450 euries een oke prijs voor een 11 maanden oude (2008) best waroo 11m met een 2007 bar?
tnx!
|
|
|
Kitemaster
|
voor die prijs heb je ook een nieuwe 2007 kite.....
zou eerder nieuw kopen dan 2e hands..... tenminste nog garantie erop.... plus dat je niet iemand anders zn sores koopt.....
11m is niet verkeerd......
7 is zeker te klein als enige kite....
succes!
|
|
|
Geronimo79
|
Jah denk idd dat als je ergens een 11m 2008 waroo met bar nieuw kan krijgen dat ie nooit veel duurder zal zijn. En dan met 2008 bar, die toch iets beter is dan de 2007 bar. (vaar zelf me 2007 waroo en bar en bevalt prima hoor, maar 08 bar is gewoon iets beter)
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
ok allemaal, bedankt voor de adviezen, dat klinkt bemoedigend. les ga ik zeker nemen en zal het benenbreken dan hopelijk aan anderen overlaten..lol
is 450 euries een oke prijs voor een 11 maanden oude (2008) best waroo 11m met een 2007 bar?
tnx!
Ligt wel een beetje aan hoe vaak ie gebruikt is. Nieuw 2008 incl bar is ongeveer 825 euries. Waroo 2007 nieuw bijna nergens meer te krijgen. 450 Lijkt een ok prijs misschien iets aan de hoge kant, gevoelsmatig kan er nog wel wat afgedingt worden
|
|
|
JorritPi
|
En wie heeft eigenlijk tegen je gezegd dat je het best met een kleine (7m) kan beginnen? Toch niet de gene die 'm graag aan je kwijt wil hè? 11m is prima, en ik zou ook absoluut niet voor een kleine kite gaan. Die zijn bedoelt voor als het stormt niet om relaxed mee te cruzen. Je komt ook helemaal niet weg met een 7m als het niet knetter hard (voor jou doen) waait.
|
|
|