kitesurfer schakelt KNRM in

Idefixe

Juni 23, 2009, 23:34:59
edit2Rapporteer  
Tijdens een geweldige sessie @ Enkhuizen werd er ter hoogte van de zandbank
( waar het diep wordt) een kajuitzeiljacht van zo'n 10  meter gesignaleerd. Het jachtje was duidelijk een speelbal van de golven. Met gevaar voor eigen leven  schater begaf Lennart ( een dappere brave kitesurfer uit Lelystad  Grin ) zich naar het jacht dat inmiddels muurvast in het zand lag. Aan boord waren drie opvarenden. Niemand was gewond en men "zou de boot wel even op eigen kracht lostrekken" . Een vragende blik naar Lennart of hij iets met z'n vlieger kon doen. Nou, maar even niet doen dus.
Lennart spoedde zich naar de kant alwaar Guus ( ook een dappere brave kitesurfer uit lelystad  Grin ) met behulp van ultramoderne communicatie middelende de hulptroepen alarmeerde. Spoedig verscheen de KNRM met een kleine snelle boot. Er werd een man overgezet en enige tijd later verschenen er  "wat meer PK's " ter plekke: een flinke stoere boot van de KNRM. Nadat er een lijntje was overgezet begon deze krachtpatser het slachtoffer los te te trekken. Dit is alles natuurlijk  op een veilige afstand waakzaam gadegeslagen door ons kitesurfers  YeSS   YeSS   YeSS .

Even leek het er op alsof het gestrande jachtje dwars door de zandbank de diepte in werd getrokken  Shocked  Shocked  Shocked maar na enige flinke krachtslagen lukte het de KNRM het zeiljachtje los te trekken en uiteindelijk vertrokken alle boten weer naar huis.

Owwja : tussentijds zelf ook nog even een "loslopende / onbemande vlieger" van het water gehaald en netjes aan de kant geparkeerd. Met een extra boardje varen is lastig maar met een extra vlieger in je handen is echt een klus hoor.  Het was weer een supersessie @ Enkhuizen.
Morgen weer wind en zon!  Helemaal woepie dus   InLove
KappuhH

Antwoord #1 Juni 23, 2009, 23:38:01
edit2Rapporteer  
Wat een helden die Lennart en Guus!
Vinni

Antwoord #2 Juni 24, 2009, 21:54:10
edit2Rapporteer  
Haha mooie actie jongens!
Guus91

Antwoord #3 Juni 24, 2009, 22:18:46
edit2Rapporteer  
Haha wat een verhaal:P Ik belde 112 omdat ik het nummer van de knrm niet had. Vroeg die mevrouw of er mensen in levensgevaar waren, zegt lennaert op de achtergrond: Nee maar er is wel een hoogzwangere man aan boord Huh Ik in een deuk aan de telefoon... Gelukkig dat ze me nog serieus namen ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.