Gridtape. Is bij de eerste de beste skate shop te krijgen. of Epoxy en zout. Dek insmeren met epoxy en daat zout instrooien. In het water lost zout op en de 'kratertjes' leveren prima grip.
Wat ik vroeger deed, toen ik mijn skimboards zelf maakte, was zand strooien in de ene laatste laag verf. Daarna nog een keer eroverheen zodat het goed dekte en op die manier had ik altijd perfecte grip!
Zorgen dat het zand goed fijn is, dus geen schelpjes er meer in (gewoon door de zeef halen) en zorgen voor een goede sterke verf, dat is alles.
Ik denk wel dat dat de makkelijkste oplossing is en ook fijner voor je blote voeten dan griptape. En ik denk persoonlijk ook makkelijker dan epoxy en zout, alhoewel ik dat nooit geprobeerd...
Gridtape. Is bij de eerste de beste skate shop te krijgen. of Epoxy en zout. Dek insmeren met epoxy en daat zout instrooien. In het water lost zout op en de 'kratertjes' leveren prima grip.
Sexwax? daar wordt toch gladder van??
1) griPtape 2) Epoxy is UV gevoelig, dus kan je niet zomaar ff op je dek flatsen(daarnaast ziet het er dan niet meer uit) 3) Sexwax geeft juist meer grip, je depowercord ermee waxen geeft t.o.v metaal minder wrijfweerstand.
Sexwax zal een prima oplossing zijn hoor, maar verven met zand is wel een blijvende oplossing die bovendien niet zo plakt als sexwax. (handiger bij vervoer)
Als hij dus vaak skimboard zou dat in mijn ogen een betere oplossing zijn. Als hij af-en-toe skimboard is sexwax wellicht de betere oplossing.
(ik heb trouwens een jaar of 10 geskimboard en een stuk of zes boards zelf gemaakt. bovendien golfsurf ik ook en weet dus ook hoe sexwax werkt :-) )