Openbaar Vervoer?

lolbroek3

Logs: 0 | 312 uur
April 18, 2010, 11:16:07
edit2Rapporteer  
hey,

hierbij meteen mijn 1e bericht Joepie,
ik zit al een tijdje te denken om te gaan kitesurfen. maar sinds een week of 2 heb ik de knoop bijna doorgehakt  Smiley maar ik zie nog een obstakel, dus heb ik nog 2 vragen:
1)
ik ben 17jaar, en heb dus nog geen rijbewijs, dus kan ik niet zo makkelijk naar een spot toe. is het ook goed mogelijk om met het OV naar bepaalde spots te gaan, of raden jullie dat af? via internet heb ik gezien dat muiderberg en ijmuiden goed bereikbaar zijn met het OV vanuit amersfoort.
2)
is kitesurfen net zoiets als fietsen, dus iets dat je niet zo snel verleerd? want in dat geval kan ik natuurlijk nu wel lessen nemen, en dan af en toe kiten (op vakantie enz..) en dan vervolgens vaker gaan kiten als ik mijn rijbewijs heb.

Runaque

Geen avatar

Antwoord #1 April 18, 2010, 11:38:47
edit2Rapporteer  
Lessen nemen is zeker geen slecht idee, als je er nu mee begint kan je misschien wat vaker op het water staan als het zomer is, dat is mijn idee erachter, vandaar dat ik mijn lessen in februari genomen heb.
Met het openbaar vervoer gaan zal niet handig zijn, maar best wel mogelijk, het zal toch moeilijk zijn om twee maten kites mee te nemen aangezien de tassen waar ze in zitten toch aanzienlijk groot kunnen uitvallen, dan komt er nog een board, pomp, harnas en wetsuit bij.
Tegen dat je het wat zou kunnen heb je misschien je rijbewijs al gehaald, dus zeker niet twijfelen en lessen nemen. Misschien dat je ook op verloop van tijd mensen uit jouw regio leert kennen die ook regelmatig kiten en misschien dat ze er niets op tegen hebben om je mee te pakken met de wagen, je weet maar nooit.
matta

Antwoord #2 April 18, 2010, 11:59:56
edit2Rapporteer  
OV is goed te doen, Scheveningen bijvoorbeeld... Wel erg druk voor een beginner. Het beste kan je in de buurt van het strand gaan studeren, dan sta je het meeste op het water.... Daarnaast proberen om zo veel mogelijk kennissen in de buurt te krijgen die ook kiten, dan kan je vaak wel meerijden!
Ik denk dat kiten net zoiets is als fietsen, laat je wel goed voorlichten als je een eigen kite-set gaat kopen! Het beste kan je in 1x twee of drie goede kites kopen die goed bij jou aansluiten dan zelf proberen uit te vinden welke kites goed zijn!
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 April 18, 2010, 12:06:07
edit2Rapporteer  
Kitesurfen is pas net als fietsen als je een beetje een basisniveau hebt. Je moet wel een beetje heen en weer kunnen varen zeg maar. Als je nu lessen neemt en dan pas op vakantie weer gaat oefenen ga je het waarschijnlijk langzamer leren omdat je kleine dingetjes weer vergeten bent.
Maar met een beetje effort en creativiteit is het wel prima te doen met OV!
Dus;
-eerst flink sparen, zorg dat je genoeg geld hebt voor les en gear, neem om te beginnen 1 kite met groot bereik,
-veel om liftjes bedelen op dit forum
-als je met ov gaat, neem 1 kite mee, goed checken wat de wind gaat doen (kan je ook hier vragen als je het niet zeker weet), pomp kan je altijd wel lenen, doe vast je pak (half) aan

-goedkoop is gaar/duurkoop bij kiten! het is niet anders, je bent incl. lessen al gauw aan de 1000/1200 euro..
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #4 April 18, 2010, 14:04:36
edit2Rapporteer  
Kitesurfen moet je via een school doen. Ten eerste om alle safeties te weten. Als je het eenmaal weet vergeet je het nooit weer.

Vervoer kun je meestal wel met andere kiters regelen via Kitehigh. Je betaalt voor de benzine vergoeding als het een lange rit wordt en klaar is kees.

Dus gewoon gaan met die banaan...  Joepie Joepie
lolbroek3

Antwoord #5 April 18, 2010, 20:04:19
edit2Rapporteer  
bedankt allemaal voor deze reacties. ik ben van plan om bij  Nederland-Kite lessen te nemen bij muiderberg. en daarna dan mn eigen gear te kopen om vervolgens verder te leren.
Merijnhe

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #6 April 18, 2010, 21:12:01
edit2Rapporteer  
Aanvulling op de andere antwoorden:

- Les nemen is essentieel (en leuk). Daarna veel oefenen dus niet wachten tot je een keer op vakantie gaat maar lekker de trein / bus nemen.

- Een goede tas (met wieltjes) is prima te vervoeren in een bus/trein. Ik reis ook in het buitenland met een kite tas met een board en twee kites en wetsuit en harnas en pomp en dan ook nog kleding (totaal 30 kg) en dan neem ik bussen die een stuk voller zijn dan hier in NL.

- Zandvoort is ook goed bereikbaar per trein, station is echt dichtbij het strand en bij wind enigszins uit het westen (dus alles tussen NW en ZW) is het super, ook lekker sfeertje bij The Spot, kun je meteen met andere kiters kennismaken en assistentie vragen

- Er zijn wat mij betreft twee strategieën voor het kopen van gear.
1. Top spul kopen, liefst nieuw, liefst state of the art. Ben je voor de komende jaren klaar. Probleem vind ik dat dit niet het makkelijkste materiaal is om het op te leren.
2. Tweedehands beginners kite (Best Waroo oid) en board (niet te klein om te beginnen) en die dan volgend jaar verkopen en dan weet je wat je kunt en wat je wilt, dan kun je volgend jaar veel beter bij jezelf passende gear (bijvoorbeeld veel kleiner board) kopen.

Succes en plezier gewenst
sann

Geen avatar

Antwoord #7 April 18, 2010, 22:37:21
edit2Rapporteer  
ik ben maanden met openbaar vervoer op pad geweest, prima te doen hoor! (Zandvoort, IJmuiden, Scheveningen of gewoon berichtjes posten of je een lift kan krijgen werkt ook prima!)
tip: koop een grote reistas waar alles in past, meteen aanspraak in bus en trein!

pas op met nieuw materiaal, vaak aan het begin crashed die super veel dus kans is groot dat je hem snel sloopt. liever een goedkopere kite slopen! Wink en als je wat beter bent nieuw materiaal kopen, dan behoud je de waarde ervan ook wat langer. (ook weet je dan wat je fijn vind en wat niet)

2de hands: niet te oud spul wegens depower (max 2006/2007) en vooral niet te grote kites gaan kopen! laat je na het nemen van je lessen een advies geven qua maten ect.

als je vragen hebt, brand maar los!
veeel plezier!
lolbroek3

Antwoord #8 April 19, 2010, 20:06:48
edit2Rapporteer  
bedankt allemaal voor de goede reacties, ik heb hier zeker wat aan Wink over 2a3 weken heb ik mijn eerste les Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.