naish rider
Gast
|
ik heb het niet zien gebeuren maar wat ik heb gehoord was dat hij toen het begon te regenen van het water wilde komen in verband met windvlagen, en vervolgens vlak bij de kant door een windvlaag op de stenen werd getrokken. hij is daar na met de ambulance afgevoerd.
|
|
|
ErikB
|
AUW (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Kl...stenen!!! ben ik ook al eens overheen getrokken toen mijn trapeze afscheurde bij het in het waterr lopen (huilen_kitesmiley). Sindsdien zie je mij daar vrijwel nooit meer, zoek liever wat ruimte op met een stuk strand zonder obstakels (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
|
Grevelingendam, buien met windstoten, stenen op de kant, het is vragen om problemen. Begrijp niet dat er nog mensen naar toe gaan....
|
|
|
plaaggeest
|
inderdaad rij dan 20 min door naar brouwersdam
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
precies, heb er nooit gevaren, maar het is gewoon een heel gevaarlijke spot En het water stinkt er ook. 20 min en je zit aan een van de breedste stranden van NL. Wat wil je nog meer.
|
|
|
Passie
|
Ik vind 't zelf een goede spot hoor... Kom bijna nergens anders... Het enigste probleem is de Stenen.. maar als je je kite op 12 uur zet.. kan daar ook bijna niks gebeuren.. Der zijn genoeg stukjes waar een paar meter geen stenen zijn.. En verder is het echt een goede spot.. Een stuk ondiep.. en een stuk diep met goede golven.. en dan kan je ook nog verder varen met een kilometer of 2 borsthoogte water.. dus.. Ik vind 't een goede spot..
|
|
|
xray
|
Heel vevelend wat er gebeurd is, sterkte! Iedereen weer even iets leren hiervan. Als de bui al (bijna) begonnen is trek dan je release al, voorkomen is beter dan genezen. Ook ik heb in het begin een misplaatst gevoel van stoerheid gehad en trok de release niet, gewoon wel doen en niet dom/stoer doen!
|
|
|
plaaggeest
|
klote spot man! 1 x geweest en nooit meer! is erg riskie met die stenen en je haalt je voeten open daar! als je niet oppast ookal heb je schoentjes aan.. Rij liever even door naar brouwersdam
|
|
|
Passie
|
Heel vevelend wat er gebeurd is, sterkte! Iedereen weer even iets leren hiervan. Als de bui al (bijna) begonnen is trek dan je release al, voorkomen is beter dan genezen. Ook ik heb in het begin een misplaatst gevoel van stoerheid gehad en trok de release niet, gewoon wel doen en niet dom/stoer doen!
Als ik twijfel.. of er gebeurd iets.. trek ik hem gewoon... Ik vind het stoerder om safety te trekken... dan half dood op de kant gesleurd te worden... toch ?
|
|
|
lars
|
Klote spot is een beetje overdreven denk! Je moet alleen bij het water ingaan of uitgaan opletten. En als je aan het kiten bent en bij de kant weg blijft is er niks aan de hand.
En er is sinds dit ongeluk al jaren niks gebeurd. Het is er lekker rustig en dat kan ik op de brouwersdam niet altijd zeggen.
Ongelukken gebeuren nou eenmaal, helaas......
Ik wens hem in ieder geval veel sterkte toe!
|
|
|
Bob de bouwer
Gast
|
Hi,
We zaten er op te wachten he: De verhalen op internet. Mannen.... zoiets gebeurd helaas niet alleen op de Grevelingen. Ik ben het met jullie eens dat je wel wat extra voorzichtig moet zijn op deze spot: Schoentjes, opletten met water in en uit, en zeker met aanlandige wind ver van de kant af blijven.
Ik wens de patiënt veel sterkte.
Grtz Koen
|
|
|
jeromeke
Gast
|
zeker een goede windsurfspot (ohoh_kitesmiley)voor het kiten is het er niet goed,inderdaad 20min verder rijden
|
|
|
Nomaad
Gast
|
Wat een onzin allemaal je moet gewoon zorgen dat je op tijd het water af ben als de lucht zwart wordt dan voorkom je al deze ongeind. Op de Slufter was er ook weer 1 die gewoon door bleef varen terwijl iedereen naar hem liep te schreeuwen dat ie er af moest komen. Nee gewoon weer naar buiten met als gevolg dat ie half het water af stuiterende. Zo waar is ie er heel van af gekomen nadat 3 man hem hielp om zijn kite op te vangen.....
|
|
|
Rich
|
Grevelingen...ken iemand die daar twee tanden heeft verloren...gras, stenen, mossels....
|
|
|
|
voorkomen is beter dan genezen
|
|
|
~Dirk~
|
Ik vind 't zelf een goede spot hoor... Kom bijna nergens anders... Het enigste probleem is de Stenen.. maar als je je kite op 12 uur zet.. kan daar ook bijna niks gebeuren.. Der zijn genoeg stukjes waar een paar meter geen stenen zijn.. En verder is het echt een goede spot.. Een stuk ondiep.. en een stuk diep met goede golven.. en dan kan je ook nog verder varen met een kilometer of 2 borsthoogte water.. dus.. Ik vind 't een goede spot..
hmmm, Je word bij een vlaag juist gelift als je je kite op 12 uur hebt staan.
|
|
|
Silversurfer1
|
daarom plaatste ik gisterochtend die waarschuwing (opletten geblazen!)...
i hate it when i'm right...
sterkte gast...
|
|
|
KiteDemon
|
Kite op 12 uur geeft je misschien een vals gevoel van veiligheid!! Heb zelf een keer 4 meter boven het strand gehangen door een freakvlaag voordat ik mijn release kon trekken. Gelukkig op het zachte zand gevallen, dus niks aan de hand. Heb je een andere ondergrond dan ben je f@#ked !!! Dus ruim van te voren je kite uit de lucht, want de harde stoten zitten vaak VOOR de bui. Veel sterkte en beterschap.
|
|
|
Pantoffelheld
Gast
|
KiteDemon is right, kite op 12 uur lijkt veilig maar op de Grevelingen heb je eigenlijk geen andere keus met harde wind, door het gras kan je geen weerstand bieden wanneer je kite op bv 10 of 2 uur staat zoals op het strand. deze spot is cker geen k*t spot maar vraagt even een andere benadering en de gepaste voorzichtigheid. Wat er met deze kerel gebeurt is is gewoon dikke pech. Hij kite al een tijdje maar heeft een verkeerde beslissing genomen. Silversurfer1 heeft idd een waarschuwing geplaatst en terecht, dat blijkt maar weer.
Bob de Bouwer, je pet staat geweldig ;-)
|
|
|
backside
|
Jeroen is de naam, een kitevriend van ons. We zijn gisteren nog in het ziekenhuis geweest en maakt het naar omstandigheden goed. Wordt vandaag geopereerd aan z'n bovenbeen en krijgt een pen erin, dus geen gips. Kan meteen gaan revalideren en dat is maar goed ook want Jeroen wil graag in december naar Combuco. We wensen Jeroen veel strekte toe. Marleen, Jaqeline, Ed en Marc
|
|
|
|
Beterschap Jeroen!
Maar het blijft een k*tspot. Heb er zelf ook een paar keer gekite, en qua water is het perfect. Een heel eind 1 meter diep. Maar je kite oplaten op een klein grasveldje en rostsblokken aan de kant is voor mij reden genoeg om niet meer te gaan. Geef mij maar lekker zandstrand! Maar goed, dat moet iedereen zelf weten.
|
|
|
Passie
|
Kitedemon.. Je hebt wel gelijk hoor met 12 uur.. Dat als je er een vlaag krijgt dat je vaak genoeg de lucht in vliegt. Maar mensen weten toch zelf ook wel dat je niet het water in moet gaan met een halfzwarte lucht.. Dat is toch logisch ?? En op de Brouwersdam heb je daar ook niet heel veel kans dat het verkeerd gaat.. Ik was er laatst.. Heeel de zijkant van 't strand helemaal onder de lessers.. En dan zit je op het water.. Telkens maar uitwijken voor andere kiters.. Dat is toch niet normaal hoe druk het daar is >?.. Zijn zeker ook de vakantie gangers ofzo ?? En nog even over de grevelingen.. Ik heb gehoord dat ze de stenen ofzo wouden vervangen door kiezelsteentjes.. Ik weet niet of dit klopt.. Weet iemand hier meer van ??
pascal
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik kon zaterdag niet, en zondag wilde ik echt gaan beulen. Maar ik zag op de radar al flinke buien hangen, en bij mij door de beurt gierde de wind ook af en toe vlak voor een bui, flinke windstoten. Toch maar vanaf gezien. Na een flink ongeluk te hebben gezien op Oostvoorne vorig jaar kies ik er met zulk weer voor om maar sjacherijnig thuis te gaan zitten. Van de week de schade maar weer inhalen!
Sterkte aan diegene die in de problemen is gekomen!
|
|
|