Als het knoopje er niet lang in heeft gezeten is er niets aan de hand. Zit hij er langer in kan je lijn verzwakt zijn. Is je lijn gerafeld op de plek waar de knoop heeft gezeten?
als ie niet beschadigd is niet. De verzwakking komt omdat je de lijn in de knoop ongelijk belast. Aan de buitenzijde van de knoop worden de vezels veel verder uitgerekt als aan de binnenzijde en komt alle kracht op uitgerekte buitenzijde van de lijn. Zeg maar op de helft van de lijn en als die het begeeft is de ander helft aan de beurt.
Ik heb het knoopje er nog niet uitgehaald. Het zit er niet gerafeld uit, maar dat moet dus nog blijken als ik deze eruit haal. Als ie rafelig is, dan kan ik beter de lijnen vervangen?
Als het knoopje erg vast zit moet je er een paar minuten op kauwen en sabbelen. dan komt hij vanzelf losser te zitten. Ga er in idergevaan niet met een tangetje oid aan zitten want dan beschadigd de boel alleen maar. Greets
Bedankt voor de tips mensen! Zal eens kijken of het een beetje lukt. Laat het in warm water weken en kijken of ik m dan los kan krijgen. Het weken ik warm water en erop sabbelen is hetzelfde omdat het beide keren warm en vochtig wordt .