Knoopje of sealen?

Rudolf

Augustus 17, 2005, 01:41:59
edit2Rapporteer  
Aloha, bij mijn tweedehands AMP is de leading edge geknald. Op het bekende plek aan het eind van de LE. Omdat ik om dat moment aan de waterlijn stond, helemaal klaar om het water op te gaan, heb ik er een knoopje in gelegd. Nu, thuis, vraag ik me af of dit wel een permanente oplossing is. Moet ik de tube nu alsnog gaan sealen?
Stengel

Antwoord #1 Augustus 17, 2005, 10:29:23
edit2Rapporteer  
ik zou de knoop er uithalen en sealen (strijkijzer en een theedoek doen wonderen)

Waarom? De kans dat er zand bij die knoop komt is aanzienlijk. Zowel van binnen als van buiten de baldder. (ik haal in het najaar wel een theelepel zand uit de LE van mijn vliegers). Een klein lekje zit er dan zo in en vind die maar eens zonder je bladder er helemaal uit te halen.

Greets

Stengel
plaaggeest

Antwoord #2 Augustus 17, 2005, 11:40:50
edit2Rapporteer  
als je er een  knoop inlegt  zal die na een tijdje toch weer leeeg lopen! is nooit helemaal 100%
Marc de Munnik

Antwoord #3 Augustus 17, 2005, 12:07:00
edit2Rapporteer  
Ja inderdaad, Gewoon even sealen, dat kan je zelf met een strijkijzer en bakpapier.. maar het verstandigste is om even naar de slager te gaan die doet dat ook vast wel voor je!
jaapd

Antwoord #4 Augustus 17, 2005, 12:59:01
edit2Rapporteer  
Ik bleef plakken bij de tips van mijn LE. Dus heb ik mijn bladder "sokjes" gegeven. Tot nu toe is alles dicht!
Rudolf

Antwoord #5 Augustus 17, 2005, 13:04:02
edit2Rapporteer  
Aha. Wat is de beste manier om zand uit je LE te halen? Oppompen, ventiel op laagste punt en leeg laten lopen?
Marc de Munnik

Antwoord #6 Augustus 17, 2005, 13:15:39
edit2Rapporteer  
Ja rudolf, wat wou je dan hem openknippen! (tong_kitesmiley)
Rudolf

Antwoord #7 Augustus 17, 2005, 13:18:42
edit2Rapporteer  
Hehe, nou dat zit er misschien wel aan te komen, want hoe ik zo'n knoopje in vredesnaam d'r uit krijg...iemand op het strand zei nog als tip: goed aantrekken.
Tis overigens van een AMP; die schijnen er vaker last van te hebben.
steven not @ home
Gast
Antwoord #8 Augustus 17, 2005, 13:21:27
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen knopen, heb ik ook gedaan.. em weet niet hoe die zand korreltjes dat dan doen, maar daar komt echt niets meer door, ook geen lucht!
Stengel

Antwoord #9 Augustus 17, 2005, 14:05:20
edit2Rapporteer  
Zandje komt via de pomp in de bladder en gaat tijdens het varen bij dat knoopje kijken voor een lekker plekje om te gaan zitten. Opzich niets mis mee behalve dan dat een zandje scherpe kantjes heeft en meestal niet alleen is.

Dit is ook de reden waarom je je bar en lijnen na een sessie lekker mee onder de duoch moet nemen om alle zand eraf te spoelen. Zand vind het ook erg lekker om tussen dynemadraden te gaan zitten.

Greeeeeets

Stengel
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #10 Augustus 17, 2005, 17:10:24
edit2Rapporteer  
Knopen kan voor noodoplossing , ::)Maar als het echt aan het eind van je bladder is moet je hem toch sealen ,eerst even recht afknippen (niet teveel) dan de uiteinde van je bladder tussen een wat dikker(Kite) Magazine leggen en dan met een niet te heet strijkijzer over het Magazine strijken dan smelt de bladder weer helemaal dicht ,dan nog wel even het uiteinde afplakken met ducktape,Bij mij is dit ook goed gelukt...er staat ook nog ergens op dit forum een uitgebreide uitleg hoe het moet ,met foto,s...succes.. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.