Ervaring met regenjas over wetsuit?

Gerrie

Februari 22, 2006, 17:38:30
edit2Rapporteer  
He gasten,

Ik krijg vandaag of morgen mijn nieuwe Torch1 12m. Uiteraard wil ik die in het weekend gaan uitproberen.
Tot nu toe heb ik het niet koud gehad mee kiten, maar nu zag ik dat deze week de temperatuur ongeveer rond het vriespunt ligt.

Zou het helpen om een regenjas aan te doen over je wetsuit, zodat je de wind tegen houdt en je geen warmte door verdamping verliest?

Emiel

Antwoord #1 Februari 22, 2006, 18:49:33
edit2Rapporteer  
doe gewoon een regenpak aan, scheelt een hoop omdat spatwater en wind tegen worden gehouden. werkt super!
buur@work
Gast
Antwoord #2 Februari 22, 2006, 19:13:55
edit2Rapporteer  
Je moet alleen uitkijken met knopen van een regenjas... vaak ijzer dus gaat roesten na een dagje op zee kiten .
B
Gast
Antwoord #3 Februari 22, 2006, 19:27:36
edit2Rapporteer  
let wel op..als je te waterraakt en er komt veel water in de regenjas, kun je ook eerder zinken..zorg dat je de jas vlug uit kunt doen als t moet
Gerrie

Antwoord #4 Februari 22, 2006, 19:27:55
edit2Rapporteer  
Goede tip buur, nog niet over nagedacht. Misschien even wat vet erop smeren.
kitertjuh

Antwoord #5 Februari 22, 2006, 19:31:32
edit2Rapporteer  
wel een goed idee voor als het echt heel koud is
Gerrie

Antwoord #6 Februari 22, 2006, 19:32:43
edit2Rapporteer  
"let wel op..als je te waterraakt en er komt veel water in de regenjas, kun je ook eerder zinken..zorg dat je de jas vlug uit kunt doen als t moet"

1. Water zal alleen in je jaszakken eventueel blijven staan.

2. Water is even zwaar als water (logisch). Dus kun je ook niet zinken als gevolg water in je regenjas. Hooguit moeilijker omhoog komen uit het water.
adrenalin

Antwoord #7 Februari 22, 2006, 19:40:25
edit2Rapporteer  
Je hebt wel meer kracht nodig om uit het water te komen!
vliegertje666
Gast
Antwoord #8 Februari 22, 2006, 19:57:22
edit2Rapporteer  
Met 3 gr. het water op is niet echt verantwoord. Wacht nog even je kan het hele jaar nog.
diederik

Antwoord #9 Februari 22, 2006, 20:16:33
edit2Rapporteer  
heb de hele winter gevaren met een regenpak over mijn wetsuit! echt super, merk heel veel verschil, door tegenhouden wind, minder verdamping, dus minder warmte dat onttrokken wordt aan je pak!!!gewoon doen, zwemmen wordt wat moeilijker, verder geen nadelige effecten.
Gerrie

Antwoord #10 Februari 22, 2006, 20:37:16
edit2Rapporteer  
Ik heb ook al een aantal maal deze winter gekite. Geen moment koud gehad.
Ben alleen nog niet met dit soort temperaturen op het water geweest.
Emiel

Antwoord #11 Februari 22, 2006, 21:08:48
edit2Rapporteer  
gister nog gevaren op binnenwater maar vandaag toch iets te koud
rikjonker

Antwoord #12 Februari 22, 2006, 22:24:15
edit2Rapporteer  
Kom net van het water af, enkhuizen. Lekker lopen knallen. Buiten temperatuur 2 graden, watertemperatuur 1 graad, 2 uur gevaren.... GEEN moment koud gehad. En ik had geen regenjas aan. Gewoon goed wetsuit met daaronder titanium neopropeen sleevesless shorty and 2x vest met cap.

Rik
guido
Gast
Antwoord #13 Februari 22, 2006, 23:56:40
edit2Rapporteer  
Yep, was er bij. Erg mooi daggie in Enkhuizen en alleen koud bij het opruimen van de kites (kunnen we daar niet iemand voor inhuren Rik?), vrijdag weer hopenlijk. En pas echt op met regenpak, zeker als het erg ruim past, ik heb bij het zeilen wel eens een malloot bijna zien verdrinken omdat hij zo log werd dat ie nauwelijks meer kon zwemmen.

bce

Antwoord #14 Februari 23, 2006, 00:22:06
edit2Rapporteer  
Zeker te doen, als het echt koud is doe ik een jasje boven mijn wetsuit dat zeilers dragen.
Veel warmer en minder rap afkoelen als je op het strand komt.
rikjonker

Antwoord #15 Februari 23, 2006, 00:47:53
edit2Rapporteer  
Mischien is iemand bereid dit te doen voor een gratis kiteles. Voor 10 uur helpen, 1 uur gratis les inclusief gebruik materiaal ;-)
Yep, was er bij. Erg mooi daggie in Enkhuizen en alleen koud bij het opruimen van de kites (kunnen we daar niet iemand voor inhuren Rik?), vrijdag weer hopenlijk. En pas echt op met regenpak, zeker als het erg ruim past, ik heb bij het zeilen wel eens een malloot bijna zien verdrinken omdat hij zo log werd dat ie nauwelijks meer kon zwemmen.

flyingkite

Antwoord #16 Februari 23, 2006, 00:53:46
edit2Rapporteer  

Zwemvest.......?
Hifly
Gast
Antwoord #17 Februari 23, 2006, 04:47:16
edit2Rapporteer  
Ik heb er eentje van Mystic , als je stilstaat is het wel lekker warm ...op een plank ..geen idee...zinkt wel sneller denk ik
 (geschokt_kitesmiley)
TijN

Antwoord #18 Februari 23, 2006, 05:56:05
edit2Rapporteer  
als je niet kan zwemmen idd maar ik heb zwemles gehad hoor met kleren aan!!  Joepie
overigens als je erg goed kan zwemmen is er niks aan de hand niet in paniek raken als je in het water ligt rustig blijven zwemmen been voor been water trappelen (waterpolo trappel) niks aan het handje
plaaggeest

Antwoord #19 Februari 23, 2006, 06:53:31
edit2Rapporteer  
Wat ik zelf altijd nog doe als het echt koud is . Gewoon me np 5000 5/3 pak met een np 3000 3/2 shortarm erover aan is echt megawarm! Maar een regenpak lijkt mij niet echt gemakkelijk zwemmen hoor! Ken zelf ook aantal gasten die het doen maar het lijkt mij niet echt comfortabel!
El Benja
Gast
Antwoord #20 Februari 23, 2006, 18:00:43
edit2Rapporteer  
Weer even on topic! Smiley

TIP: Je hebt ook van die katamaran jasjes. Goedkoop bij decathlon en gemaakt voor het water. Warm en ligt!

Grz
TijN

Antwoord #21 Februari 23, 2006, 18:42:54
edit2Rapporteer  
gaat erom dat je jas niet vol loopt met water wat toch wel gebeurt maar wat als je weer een eindje vaart zo weer uit is geen probleem
sanne

Antwoord #22 Februari 25, 2006, 02:27:44
edit2Rapporteer  
zou idd zeker niet met een heel regenpak aan gaan kiten. houdt er ook rekening mee dat je op binnenwater veel minder goed drijft dan op zee ivm het zout. een jasje zou nog wel kunnen, maar knip een paar flinke gaten onderin de zakken zodat t water eruit kan stromen.

wist men overigens dat als het bijzonder koud water is, je al lichaam alle spieren aanspant om warm te blijven, maar door deze verhoogde spierspanning het soortelijkgewicht van je lichaam omhoog gaat waardoor je makkelijk zinkt? nog een reden waarom je dus makkelijker verzuipt in koud water...
Elwin

Geen avatar

Antwoord #23 Februari 27, 2006, 03:16:14
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf voor het zeilen een windtop van gu die ik in het voorjaar ook bij het wakeboarden gebruik. Is ideaal je kan kan lang in het water liggen zonder dat er water binnenkomt. Er bestaat ook een drytop van hun. Komt neer op een droogpak voor je bovenlichaam.
tom_beul
Gast
Antwoord #24 Maart 01, 2006, 00:30:07
edit2Rapporteer  
Idee om te kijken voor zoon mystic jas~
!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.