Ruben..
|
Slinghot fuel 06, F-One impact, north vegas 06, naish torchII zijn snelle freestyle kites, De kites draaien makkelijk en zijn makkelijk unhooked te varen. handle-pass tricks en unhooked tricks zijn ook geen probleem. De depower door de 5e lijn is ook veel beter. Suc6 Ruben..
(Bron: vandenberg kitesurfcatalogus 2006)
|
|
|
slufterhufters.com
|
Een 16m Raven 2 op 24m lijnen.
Heb je mega low end en zeer goede high end, snel, brute lift, unhooked prima.
|
|
|
FLOF
|
Eens met Kompleet Los. Heb hem net aangeschaft en vaart lekker soepel en draait snel. Top kite! (sluit ook goed aan bij je Raven 2 12 uiteraard).
|
|
|
xray
|
Doe ik ook nog een duit in het zakje, de 16m Raven 2 is de beste 16 waar ik tot nu toe mee heb gevaren, (Raven 1, Rhino1, Rhino2, GXR, Stealth...zie dat ik meer met 12m kites heb getest...!)
|
|
|
Moza
|
Mijn 12m word waarschijnlijk een RavenII. Die keuze is niet zo moeilijk Ik neem een torch 2 12, als je toch voor Naish gaat zou ik nog ff twijfelen tussen de twee. Of beter nog, ff testen. Zitten hier genoeg gasten op het forum waar je ff bij kan testen!
|
|
|
|
zagy
|
waarom een 16 m op 24 m lijnen varen?
|
|
|
|
Bluecupra
|
Ga morgen mijn Raven 2 16 ophalen
|
|
|
Marc de Munnik
|
Wat dacht je van een type7 15m. Die is ongelooflijk snel!
|
|
|
WIMPIII
|
Liquid Force M80 is erg snel, en.... hij is te koop;)
|
|
|
Naish........what else???
|
Raven2 16 is een topper, de kite heeft een goede low-end, dit komt o.a. door de grote struursnelheid (makkelijk sinussen). Wat me bij deze kite opvalt is dat hij goed op zijn positie blijft staan, staat hij op 11 uur dan blijft hij hier ook staan zonder veel stuurcorrecties. Omdat hij stabiel is lokt hij je uit om nieuwe trucjes nu toch maar eens te proberen, ik oefen unhooked-kiteloops eerst met de 16 meter. Mega hoog zul je met deze kite niet springen maar je blijft wel heeeel lang zweven. Ik heb een testkite en ben waarschijnlijk vrijdag en zaterdag in omgeving Oostvoorne...............dus!
|
|
|
KiteDemon
|
Waroo 16 is een snelle kite voor zijn maat, maar de RavenII 16 is een echt funapparaat voor zijn afmeting.
|
|
|
Tony
|
je mag binnenkort wel even onder mijn Waroo 16 hangen hoor Bobby
|
|
|
|
Lord of the Boards
|
Ik ben echt verschrikkelijk blij met mijn nieuwe Cautions. Heb 8, 12 en 16 Spitfires. Kites zijn echt supersnel. De 16 heeft ook nog eens een ontzettend goede low end en is een superstabiel vliegertje. Alles is gewoon helemaal toppie afgewerkt en bijna onverwoestbaar. Bar is compleet met 5e lijn die je er eventueel ook nog af kan halen als je liever 4 lijns vliegt.Als je voor een C-shape wilt gaan, is een Spitfire echt een goede keuze waar je zeker geen spijt van zult krijgen!
|
|
|
Gerrie
|
Heb gister nog met m'n RavenII 16m gevaren op Scheveningen. Inderdaad een goeie low end. Heb alleen te weinig andere 16m gevaren om mee te vergelijken. Ik heb de standaard 27 m lijnen.
Verlies je geen low end als je hem met 24m lijnen gaat varen? Want daar koop je juist een 16m voor.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Slingshot octane 16m als je het mij vraagt! De ultieme low end kite! vanaf 10 knopen boek je hem weer gepowered weg de lichtere riders nog wat eerder. 25m lijnen en gaan!
Vergeet dit jaar ook niet de fuel grootte maten, vorig jaar was dat niks maar nu kan je makkelijk een fuel 17 kopen!
|
|
|
Tom
|
Ik vind de octane nou geen goeie low end kite .. juist een high end die 10 kan je echt rete lang doorvaren !! Maar ik vaar vaak eerder met me torch 2 12 dan een vriend van me die lichter is en octane 14 vaart..
|
|
|
Jappy
|
@ Ruben... De F.one Impact gaat niet groter dan 13m, maar de Tribal 15 is lekker snel en anders de M6.
|
|
|
|
plaaggeest
|
Cabrinha contra 16.5 mischien goed alternatief! De c-kites van cabrinha 2006 zijn nu al voor een hele leuke prijs verkrijgbaar!
|
|
|
drifter
|
door 24m ipv 27m verlies je misschien een halve knoop in je lowend, maar je krijgt er wel een sneller reagerende, explosivere kite voor terug.
|
|
|
RelaxeCor
|
Hey Dudes bedankt allemaal voor het mee denken!!!!!
Ik ga gauw eens die 16m RavenII uitproberen. Kan niet wachten! Alleen Oostvoorne ga ik niet redden dit weekend Bobby Naish. Maar uiteraard bedankt voor het aanbod!
See ya
|
|
|