surf
Geen avatar
|
Hey,
Is 12 niet wat groot voor een kitechick? Zou een 10 niet beter zijn. Kun je later altijd nog een 7 en 14 kopen. Anders zit je met een 16 daarboven. Dit is vaak te groot.
Succes
|
|
|
justkitehigh
|
donna's zijn super kites en idd zoals surf zegt kan je met 60kg beter voor een 10 gaan. Mja hangt er natuurlijk ook wel af welke maat board je gebruikt. Aangezien ze nog beginner is zal ze denk ik niet met een klein board varen , een 10 zou daarom iets beter zijn om niet al te snel overpowerd te zijn bij de iets hardere wind condities . suc6 and have fun kiting (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Emiel
|
10 nemen van prima donna heeft wel redelijke power en ik weeg 58, vaar vanaf 14knopen met me 10 tot 25knopen ofzo. prima kite voor jou gewicht dus. ik weet niet of de prima donna standaard met 5th komt maar zorg wel dat je dat erop zet dan issie top! prima donna is een lekkere kite
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
mij vriendin heeft een 9m2, is denk ook wel wat voor jou
|
|
|
Susan
|
ik ben zelf begonnen met een 10m2 is prima maatje
|
|
|
jeroendezwart
Gast
|
Wat is je leeftijd en waar kom je vandaan ? ik leer vrouwen graag uhh kitesurfen.
|
|
|
Gj
|
graag leren kiten , kan nu al een beetje bodydraggen en is wilt enthousiast. Gaat snel lesnemen maar is nu setje aan het bijelkaar sprokkelen. pakie gefixt, waist gefixt en board maar nu de kite is een 2005 prima donna 12meter wat ? met betrekking op -makkelijk herstarten -goede safty wie kan er helpen bvd dank (gewicht 60kg) hmm.. is het nou aan mij of is het WILD met een d? : pakkie met 2 k's naja zal wel..
|
|
|
Mar
Geen avatar
|
Kitehuub,thanx voor het plaatsen van het berichtje namens mij en bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie nog andere beginner kites in gedachten naast de JN prima donna?
|
|
|
boardergirltjuh
|
'k Zou voor een 12 gaan. Kan je lekker snel het water op. En dan kan je d'r eventueel nog een negen bijkopen. Ik weeg nl. 60-65 en had een 11.5 maar vond dat soms nog te weinig. Voer daarmee van een dikke vier tot kleine zes. Maar 't is je eigen keus. Bij deze dus zou ik als ik jou was gaan voor 12 (of heel evt. 11) en dan een 9 erbij. He, succes ermee!!
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
graag leren kiten , kan nu al een beetje bodydraggen en is wilt enthousiast. Gaat snel lesnemen maar is nu setje aan het bijelkaar sprokkelen. pakie gefixt, waist gefixt en board maar nu de kite is een 2005 prima donna 12meter wat ? met betrekking op -makkelijk herstarten -goede safty wie kan er helpen bvd dank (gewicht 60kg) hmm.. is het nou aan mij of is het WILD met een d? : pakkie met 2 k's naja zal wel.. Dat zijn nou reacties waar je wat aan hebt......... P.S. Volgens mij begint een zin meestal met een hoofdletter.
|
|
|
manu1
Gast
|
ik zou ook voor n 12m2 prima donna gaan.. vaar m in 9 12 en 16m2..' weeg 64kg.. de 12 is t meest in gebruik... en ja..de PD heeft ook n 5th line een en zeer goed werkende safety..
|
|
|
SuzieQ
Geen avatar
|
Hee, Ik heb sinds kort een 11 meter kite en ben er super blij mee!! Kom alleen nog niet op mn plank maar das een detail, toch???? In ieder geval volgens mij wel een geschikte maat, ik weeg ook bijna 60 kilo.
|
|
|
|
michiel v geel
|
graag leren kiten , kan nu al een beetje bodydraggen en is wilt enthousiast. Gaat snel lesnemen maar is nu setje aan het bijelkaar sprokkelen. pakie gefixt, waist gefixt en board maar nu de kite is een 2005 prima donna 12meter wat ? met betrekking op -makkelijk herstarten -goede safty wie kan er helpen bvd dank (gewicht 60kg) hmm.. is het nou aan mij of is het WILD met een d? : pakkie met 2 k's naja zal wel.. hmm blond zeker no offence
|
|
|
Gj
|
hahahahahah! krijg je he als je je verveeld en geen zin hebt in Examens leren..
|
|
|
Passie
|
10 gaat best... 60 kg is niet veel 1 5th line is wel heel handig op je kite. is dan makkelijker te herstarten... |
|
|
|
|
Zonnetje
Geen avatar
|
Toen ik begon hebben ze mij (54 kg) ook een 10 verkocht wat voor een ander een 12 zou zijn, maar t duurde echt een tijdje voor ik daar lekker mee weg kwam. Heb in t begin t meest geleerd met een 14, staat rustig in de lucht en vond dat echt veel relaxter leren. Dan kan je ook met heel weinig wind. Nu vind ik die 10 wel een heerlijk maatje, maar denk achteraf dat ik beter/net zo goed af was geweest met een 12, en dan kan je inderdaad zoals iemand anders hierboven zegt, er later een 9 (of 8) bij nemen. Dus ik zou voor een 12 gaan!
|
|
|
Emma
|
Ga mee met het kitechix weekend (windtown)..... is in't weekend en als beginnen krijg je gewoon 2 volle dagen les... is heel leuk (denkik!, ben zelf (nog) niet geweest).....
|
|
|
kitestertje
|
ik ben ook meisje, 60 kg en heb ook een tien...
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
F-one tribal 11 Is goede maat voor jou. ik ben ook beginner, weeg 65 kilo en hij is perfect te depoweren. Herstarten gaat easy. Superveilig en makkelijk.
|
|
|
Merc
Gast
|
Hey,
Is 12 niet wat groot voor een kitechick? Zou een 10 niet beter zijn. Kun je later altijd nog een 7 en 14 kopen. Anders zit je met een 16 daarboven. Dit is vaak te groot.
Succes
Ik heb een 14m2 en weeg nog geen 60. Heb met de 14m2 tot nu toe de meeste lol gehad.
|
|
|
Merc
Gast
|
hmm.. is het nou aan mij of is het WILD met een d? : pakkie met 2 k's naja zal wel.. regeer dan niet Gj of reageer met een normaal gemanierde reactie. Je hebt het tegen een dame. Die zijn er al zo schaars in de kitewereld!!
|
|
|
Darkwing
Gast
|
Hey,
Succes
Ik heb een 14m2 en weeg nog geen 60. Heb met de 14m2 tot nu toe de meeste lol gehad. Nog geen 60 kilo en met 14 meter de meeste lol gehad? Ik weeg nou net 60 kilo, en kan met mijn Torch 12 2006 eerder varen dan de meeste anderen. (Ligt misschien ook wel een beetje aan de goede low end van die kite, hehehe) 14 meter lijkt me een beetje groot als je nog geen 60 kilo weegt, gewoon een 12 meter en later (eventueel) een 8 meter erbij!
|
|
|