Mitchel_12000
|
Dat is in principe een kwestie van veel doen. Waar is "bij ons"? Ik raad je aan om een spot op te zoeken waar ook andere kiters zijn. Deze weten (meestal) precies hoe je een kite wel en niet moet oplaten/landen.
Je zegt dat je bang bent om de kite op te laten. Wanneer je op een spot bent waar meerdere kiters zijn, kan je altijd even vragen of iemand je aan je trapeze wil vasthouden wanneer je je kite de lucht in gooid. Op deze manier kan er weinig mis gaan.
Overigens is angst beter dan overmoedig zijn. Doe je niet zo snel gekke dingen.
Dus gewoon vaak doen en goed aan je pa uitleggen hoe hij de kite moet launchen en opvangen. Succes
|
|
|
Alferink
|
Een maatje meenemen ipv je vader?
mss, gewoon 'opnieuw' beginnen, en weer met een matras of een andere trekzak vliegeren, zodat je de kracht weer een beetje leert kennen en durft te 'overwinnen'.
Maar waarom is je pa bang? is er vroeger iets gebeurt ofzo? Ik denk dat je je pa moet inruilen voor iemand anders die je kite op kan laten anders...want hij stapt niet zomaar over z'n angst heen denk ik zo...
|
|
|
gerco
|
het heeft bij mij ook enkele keren geduurd voor ik helemaal op mijn gemak mijn kite opliet hoor
|
|
|
Aurel
|
Neem anders weer een lesje. Misschien een uur privéles ofzo, dat is niet zo duur en je instructeur legt je alles weer een keertje goed uit (heb ik ook gedaan voor dat ik echt alleen aan de slag ging).
Succes!
|
|
|
TtHoM@s
|
je moet je kite vertrouwen
miss een lesje nemen en de instructuur je vader uitleggen hoe je een kite moet oplaten
je moet denken wat kan er nou gebeuren niks toch..?
test je safety zodat je die vertrouwt en snel weet te vinden
probeer je er over heen te zetten, als je eenmaal lekker kan varen omdraaien hoogten loppen zal het allemaalwel over zijn hoop ik
Succes.
|
|
|
DENNS
|
goed je lijnen checken en jezelf moet inpraten hahahaha
|
|
|
Maurits
|
Uitgehaakd op laten kan ook helpen Mocht het toch te hard gaan, laat je bar los en gaat de kite op de savety.
|
|
|
Passie
|
ff een lesje nemen??? 3 x je lijnen checken gedepowerd oplaten rustig sturen
dat is alles wat je moet doen,, rustig naar 12 uur sturen,, en je pa gewoon die kite vast laten houden, met 2 handen om de leading edge heen , en pas op jou teken de kite los laten, dan kan er bijna niks fout gaan
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Hey,
Dus ik kan de kite wel gewoon in windkracht 4 oplaten, weeg 53kilo..? Een trekzak heb ik vandaag nog gedaan.. (tong_kitesmiley) En, dus gwn rustig op 9uur of 3uur oplaten en dan heel rustig naar 12uur sturen..? (grinnik_kitesmiley)
Greetz, 3rikj3,
P.s Me pa die is het bangst voor de kite, hij verzind gewoon een smoes om niet met die kite te hoeven kiten.. (tong_kitesmiley)
|
|
|
Bluecupra
|
Wat voor maat Airblast wil je eigenlijk gaan oplaten in 4 bft?
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Hey,
8.4 is de maat maar hij is geprojecteerd, flat is hij 11.4....
Greetz, 3rikj3!! (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
tomba
Gast
|
les en/of bow!
|
|
|
Ponk
Geen avatar
|
Ha
ik heb ook precies zo'n airblast, niks mis mee met die wind. gewoon rustig insturen. En dan langzaam heen en weer , dan krijg je al snel vertrouwen als je voelt wanneer de kite gaat trekken. neem sowieso een les want dat is wel veiliger. Het is niet echt een beginners kite. dus niet met hardere wind gaan want je bent natuurlijk maar 53 kilo. En niet als een idioot gaan insturen, want hij is redelijk snel dan. als je m nou door iemand anders laat opgooien, met je pa erbij, kan die zien dat t eigenlijk niks voorstelt.
grt Ponk
|
|
|
jaapd
|
Je kan ook eerst een eind het water in lopen, dan kan er veel minder fout gaan. Of launchen met 1 hand aan de bar en de andere aan de quickrelease
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Hey, Erg bedankt voor jullie reacties..!! Een les heb ik al achter de rug, en ik heb hem zelfs al in de vorgie vakantie met kite mensen daar gevlogen, maar daar was het niet eng, en zonder hun was ik gewoon ben ik gewoon veel banger... (shame_kitesmiley) En nu nog 1 vraagje, aan 1 van mijn lijnen zit een soort extra touwtje die ik aan me kan haken, zodat wanneer ik de safety pin eruit zou trekken hij nog altijd bij mij is. Maar wat hadden die jongens nou gedaan, ze hadden die lus wel gebruikt en ze hadden een leash van hun eigen gemaakt en die aan de de safety pin gemaakt, en om nog een lusje aan me trapeze, dus wanneer ik hem los laat trekt die automatisch die pin eruit, en is de kite toch altijd nog bij mij. Is dit een tip voor altijd te doen..? Zoja welke leash moet ik dan nemen.. en hoe duur zijn die..? Greetz, 3rikj3..!! Welke windkracht kan ik nou het beste nemen met mijn gewicht en kite..?
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Hey, Haha natuurlijk niet..!! Oplaten op 9uur of 3uur, en dan heel rustig naar boven sturen, is dit goed..? (grinnik_kitesmiley) Greetz, 3rikj3!!
|
|
|
|
Frits
|
Zoek een ruim strand.. daar kan niets.. of bijna niets misgaan!
|
|
|
_Choller
Geen avatar
|
Kiten is en blijft een extreme sport. Angst zorgt ervoor dat je blijft nadenken wat je aan het doen bent! Is dus prima dat je dat voelt, zodra je dat respect voor de wind en de kite verliest kan het fout uitpakken. Goed nadenken, lijnen, weer en je omgeving in de gaten houden. De kick komt vanzelf !
|
|
|
alexfloor
|
en er gewoon van genieten als je gelanceerd wordt omdat je te hard instuurt als je op je boardje probeert te komen....! Dat maakt het leren een stuk leuker! ;o)
|
|
|
looking-g
Gast
|
of zoals ik vandaag keihard terugsturen met je kite en ineens in de lucht hangen dat is pas kicken zolang om je heenruimte genoeg is om je kite en jezelf te crashen
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Hallo, Bedankt allemaal voor de reacties..!! Maar wat voor'n windkracht is nu goed voor mij..? Greetz, 3rikj3..!!
|
|
|
wouterb
|
4Bft zou perfect moeten zijn
|
|
|
Ponk
Geen avatar
|
Windje 4 en beetje 5. daarna moet je gewoon zekerder zijn en niet op t strand lopen pielen met die kite.
grt Ponk
|
|
|