Slingshot bar

Tommassi

Juni 06, 2006, 22:20:20
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik vlieg met 2003 slingshot fuels. Nu heb ik mijn bar aangepast naar een 2005 bar.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb bar leader lines gekocht en die erop gestoken. 1 depowerlijn en 2 stuurlijnen.
Die depower moet dubbel door een oog, daar ligt nu het probleem. Bij het kiten zit het centruum punt van die  depowerlijnen niet altijd in het midden zodat mijn stuurlijnen ook niet meer gelijk zijn.

Hoe kan ik dit beste het vermijden? Voor het moment gebruik ik zo een katrolletje waar depowerlijn door loopt.

Greetz
Tommassi

Antwoord #1 Juni 07, 2006, 07:09:12
edit2Rapporteer  
Dju nu pas gezien dat het in het verkeerd thema staat. Kan een moderator mijn bericht verplaatsen naar Nieuws & discussie?

Greetz

Bedankt  voor verplaatsing  ThumpsUp

Btw Is wel een super forum hier  YeSS
Tommassi

Antwoord #2 Juni 08, 2006, 06:57:43
edit2Rapporteer  
Niemand die dit probleem kent?  Huh

Greetz

Jasper

Antwoord #3 Juni 08, 2006, 16:39:33
edit2Rapporteer  
dus als ik het goed begrijp heb je je 2003 bar (die met die sokjes op het einde van de bar) omgebouwd naar een 2005 systeem (met een clamcleath).

Bij de 2005 bar heb je eigenlijk 1 lijn die aan de powerlijnbevestiging van je kite zit. deze komt boven het "depower gedeelte" bij elkaar in twee ringetjes (mickeymouseoortjes) door middel van een lus (katteoog) hierdoor wordt door middel van de power op die lijn ervoor gezorgd dat die ring altijd precies in het midden van je powerlijn zit (geen lijn lengte verschil) vervolgens zitten de mickeymouse oortjes aan een wichard (draaiwartel) die weer aan een ring zit. door deze laatste ring gaat je depowerkoort. je depowerkoort komt samen in een clamcleath zodat je het depowerkoort kan klemmen als je hem aantrekt. na de clamcleath gaat je depowerkoort door je bar tot aan je chickenloop. zo moet het systeem in elkaar zitten.

Mijn vraag is alleen waarom wil je van je 2003 bar een 2005 systeem maken? enige vervelende van de bar is bij een beginner dat er geen "piemeltje" op de chickenloop zit. je kan van verschillende merken een slangetje (piemeltje) kopen die je aan je trapeze bevestigd en zo valt je chickenloop niet van je haak als er geen spanning op de lijnen staat.
Tommassi

Antwoord #4 Juni 08, 2006, 16:45:40
edit2Rapporteer  
Toen ik die kites gekocht had, dan had deze persoon die bar al volledig zelf made gemaak  (angry_kitesmiley).
Dus die leek volledig niet meer op een 2003 bar (het depower gedeelte), daarom heb ik alles terug van slingshot gekocht.
Ik zal ééns foto trekken van bar en hier posten zodat jullie het ééns kunnen bekijken. Wel heb ik die mickey mouse oortjes niet, bij mij gaat die depower rechtstreeks door een katrolletje. Mischien lig daar mijn probleem.

Greetz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.