-Cedric-
Gast
|
Naishbar schijnt 10x betere kwaliteit te zijn, maar je verliest eigenlijk toch een hoop depower doordat je de verstelbare depowerlijn (cleat?) niet meer hebt? + dat je de microhook niet meer hebt. Zorgt dit voor minder depower?
grts
|
|
|
joa
Gast
|
Microhook meer power?weg met die shit pffff word gek van dat ding!
|
|
|
kitemafkees
|
Micro hook geeft veel meer power! Je moet er alleen wel mee om leren gaan.....
|
|
|
DXP
|
heb mijn North bar (2005) ook vervangen door een 2006 naishbar. Werkt prima en is een stuk degelijker!
|
|
|
Tom
|
meer power ?? gewoon kwestie van instellen ..
|
|
|
globe
|
Geen probleem...
Vrijdag je 16 ophalen?
|
|
|
Sake
Gast
|
Is al vaker gevraagd. Blijkbaar zonder consequenties. Microhook heeft heel duidelijk z'n voor en tegenstanders. Ingehaakt heb je echt wel veel meer power. Gelijk een 2lijner. Dan merk je ook heel goed het verschil wat een heel klein beetje depowerbeweging al doet. Persoonlijk merk ik dat ik uit natuurlijke reactie de bar wat laat vieren. Ingehaakt gebeurd dat niet en dan voel je power komen. Respect voor de 2 lijners Ideaal in het low end bereik van een kite. Zou zonder kunnen maar persoonlijk toch wel erg graag met.
|
|
|
kitemafkees
|
Tom, de micro-hook is er juist voor meer power dus zo gek is dat niet...
Greets, Jeroen
|
|
|
duik
|
gebruik de micro hook alleen op mijn 18m en voor relaxed cruizzzzzen... op mijn 10 en 14 gebruik ik hem bijna nooit.
|
|
|
Steph
|
Wat Tom bedoelt is dat als je je kite zo afstelt dat je full-power tegen de knoop aan vaart, dat je die micro-hook ook niet nodig hebt.
|
|
|
-Cedric-
Gast
|
als je de naish bar nu bijvoorbeeld op een vegas 06 zet, verlies ja dan geen depower doordat de naishbar geen cleat heeft? of komt de trimloop van naish hiermee overeen?
|
|
|
Tom
|
Wat Tom bedoelt is dat als je je kite zo afstelt dat je full-power tegen de knoop aan vaart, dat je die micro-hook ook niet nodig hebt.
juist, kwestie van instellen dus! dus kitemafkees praat niet zo raar voordeel:schiet er niet uit zowat Nadeel: moeilijk uit en inhaken
|
|
|
SjaarD
|
Die naishbar kan makkelijk op die north kites. Ik vlieg mn north kites ook met de 2006 naish bar en dit is zoooooooveel beter dan die bar van north waarvan de depowerlijn terugschiet en de safety soms spontaan losspringt! En powerverlies?! Wat een onzin, die microhook zorgt er alleen voor dat je m in kan haken met de bar heel dicht bij je. Ik vind het alleen maar irritant want soms met springen blijft hij erachter hangen, unhooked heb je sowieso niks aan die microhook.
|
|
|
ralph local@noordwijk
|
GAST doe normaal, als je ooit een keer aan uitgehaakt varen toekomt is het echt wel top.
als je je powerhook inhaakt kan je je kite super goed trimmen voor uithaken, ook kan je een maat kleiner pakken omdat je kite als een 2 lijns kite vaart.ik vaar mijn 10 meter permanent in mijn microhook.
je moet er alleen mee om kunnen gaan.
|
|
|
SjaarD
|
Ik vaar al 3 jaar met de north barren dus ik kan er wel mee omgaan. ik zeg alleen dat die microhook er alleen voor zorgt dat je met je bar heel dichtbij kan varen zonder dat je last krijgt van je armen (je haakt m dus in). Voor unhooked heeft het naar mijn mening totaal geen voordelen :S Want de chickenloop zit dan sowieso tegen de bar....en trimmen kan ik dan ook wel. Maargoed, smaken verschillen, ik ben in ieder geval blij dat ik geen spontaan losspringende safety meer heb (die vervolgens aan mn chickenloop blijft haken!) en een depowerkoord die je nauwelijks kan aantrekken en vervolgens terugschiet naar full power als je veel druk krijgt! ....
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
GAST doe normaal, als je ooit een keer aan uitgehaakt varen toekomt is het echt wel top.
als je je powerhook inhaakt kan je je kite super goed trimmen voor uithaken, ook kan je een maat kleiner pakken omdat je kite als een 2 lijns kite vaart.ik vaar mijn 10 meter permanent in mijn microhook.
je moet er alleen mee om kunnen gaan.
trimmen...??? ik vaar vegas met naish bar alles 2006!! niks trimmen full boost loopen die shitt
|
|
|
roelvdgun
|
maar die micro hook is toch alleen een klein haakje voor kortere trapeze lijn toch? je zou toch ook 'zo'n "surf-trapezelijn" op je bar kunnen zetten die je inkort? zie daar geen verschil tussen
|
|
|
jan-kite-man
Geen avatar
|
Voor degene die Naish bar varen op Vegas06, er zit in de lengte vd 5de lijn elastiek, zorgt dit ervoor dat dit minder depower oplevert(dan b.v. 5th element) als je de strap aantrekt ? En zo ja wat kun je hier aan doen ?
Fly skyhigh
Jan
|
|
|
KiteDemon
|
Het maakt helemaal niks uit welke bar je gebruikt....het blijft een kwestie van persoonlijke setting wat de lijnafstelling betreft. De systemen van Naish en North zijn identiek dus gewoon met elkaar te gebruiken. Wat die microhook betreft...als je het prettig vind om met de bar dicht op je lichaam te varen is het een uitkomst. Persoonlijk vind ik dat helemaal niks, en voor unhooked trek ik gewoon de strap wat aan voor ik uithaak. Maar misschien dat de meesten zich eerst maar eens wat moeten verdiepen hoe hun materiaal in elkaar steekt en werkt. Een beetje kiter zou echt wel moeten weten hoe een kite af te stellen. Wel kiten, maar geen bal verstand van kites hebben, werkt niet.
|
|
|
globe
|
Voor degene die Naish bar varen op Vegas06, er zit in de lengte vd 5de lijn elastiek, zorgt dit ervoor dat dit minder depower oplevert(dan b.v. 5th element) als je de strap aantrekt ? En zo ja wat kun je hier aan doen ?
Fly skyhigh
Jan
Maakt niets uit. Dat elastiek zorgte ervoor dat je 5th niet slap gaat hangen, zoals bij North wel. Bij North moet je eerst een paar backloops of kiteloops maken. Dan zit je 5th een paar keer om je grijze frontline heen en hangt hij ook niet meer door.
|
|
|
jan-kite-man
Geen avatar
|
Heren, allemaal bedankt voor de waardevolle input. Ik blijft met mijn Naish bar varen.
greetz
Jan
|
|
|