Haai doodt Braziliaanse surfer..

tama

Geen avatar

Juni 19, 2006, 14:13:12
edit2Rapporteer  
slufterhufters.com

Antwoord #1 Juni 19, 2006, 14:30:05
edit2Rapporteer  
Beetje moe van de eenzijdige berichtgeving hierover.

Jaarlijks worden er 100.000 haaien afgeslacht, totaal zonder reden, gruwelijk zinloos en met niks goed te praten worden Haaien afgeslacht.

Als je nagaat dat er veel Aziatische landen zijn die sommige soorten vangen, levend de vin afsnijden en dan terug gooien in zee zodat de haai een gruwelijk langzame dood sterft.
Of de zogenaamde 'sportvissers' met de nadruk op 'sport',  die voor de 'sport' Haaien vangen, na een lange strijd worden ze uiteindelijk uit zee gehaald waar het dier sterft omdat hij in de meeste gevallen te lang op het droge gehouden wordt door de 'sportvissers' omdat ze zo nodig op de foto moeten met de haai.
Of in de visserij, wanneer er een Haai mee gevangen wordt het dier maar afgeschoten omdat het toch maar een concurent is van de vissers.
De zogenaamde drijfnetten langs de vele stranden om de badgasten te beschermen tegen Haaien, hierbij wordt vergeten dat er 100.000enden dieren verdrinken of sterven als ze verstrikt raken in die netten.
En zo zijn er nog talloze leuke verhaaltjes over het edele menselijke ras die dieren gruwelijke dingen aandoen.
Brenkie

Antwoord #2 Juni 19, 2006, 14:38:36
edit2Rapporteer  
Ben het volledig eens met Hallo...

Shit Happens als je wordt besnuffeld door deze machtige beesten. Ze worden steeds zeldzamer, tot uiteindelijk...
Om heel eerlijk te zijn loop ik liever het risico om een keer geproefd te worden als ik op een risicolocatie surf, dan de gedachte te hebben dat er ooit haaien rondzwommen daar.
Dit geldt niet alleen voor de haaien, maar uiteraard ook voor de zeehonden en walvissen.
Kite_Almere

Antwoord #3 Juni 19, 2006, 15:22:42
edit2Rapporteer  
jammer maar deze wereld is niet alleen van ons ... R.I.P
Noskie
Gast
Antwoord #4 Juni 19, 2006, 15:25:07
edit2Rapporteer  
Je moet ook niet surfen waar je haaien zwemmen of als het verboden is eigen schuld
Idefixe

Antwoord #5 Juni 19, 2006, 16:12:07
edit2Rapporteer  
verbod ter plekke was door de overheid opgeheven. Enorm rot voor de betrokkene. Ik weet niet of de betrokken persoon zelf op haaien heeft gevist, misschien was het wel een actief lid van de één of andere dierenbeschermingsorganisatie en heeft hij zich z'n leven lang al ingezet voor behoud van de natuur, zou zo maar kunnen. Het gaat mij te ver om hier in Nederland te gaan rouwen om een overleden surfer in Brazilië maar eeuh een beetje "terughoudendheid" is wel op z'n plaats
slufterhufters.com

Antwoord #6 Juni 19, 2006, 16:34:01
edit2Rapporteer  
Ja, laten we allemaal even stil staan bij die 100.000 afgeslachte Haaien...hoef je niet terughoudend in te zijn hoor....

(cry_kitesmiley)                            (cry_kitesmiley)                      (cry_kitesmiley)
aap
Gast
Antwoord #7 Juni 19, 2006, 17:21:28
edit2Rapporteer  
wij gaan op hun water varen dus.............ik sluit me voor 100% bij hallo aan
Mark-CRX@Work
Gast
Antwoord #8 Juni 19, 2006, 17:54:18
edit2Rapporteer  
hallo kicks ass!!!!!! helemaal goed!!!! Aap zei het al: We moeten ook niet vergeten dat we bij de haaien in hun territorium komen en niet andersom. Het gevaar is voor eigen risico!!  ListenToMe ListenToMe
Jarno

Geen avatar

Antwoord #9 Juni 19, 2006, 18:11:13
edit2Rapporteer  
iemand van jullie al eens gesurft op een spot waar haaien zitten?

Ik vond het maar eng toen ik op mn surfplankje lag te dobberen en er ineens een vin vlak bij me opdook....

Klote dolfijnen! ;-)

Maar hej idd wij invaden hun spot! let them kick our asses!
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #10 Juni 19, 2006, 18:55:29
edit2Rapporteer  
En dan vang je een haai en zet je hem netjes terug zoals mij Wink

Als je weet dat er haaien zitten ga je er toch niet surfen zeker
dow123
Gast
Antwoord #11 Juni 19, 2006, 23:06:17
edit2Rapporteer  
tuurlijk ga je wel surfen waar haaien zitten, ben afgelopen winter naar Australie geweest en daar leef je met het feit dat er weet ik veel hoeveel haaien en andere doodzieke beesten om je heen zwemmen. Dit doe je op eigen risico en als je er een ziet gewoon wegwezen dan. Mocht je gepakt worden door een haai is dat knap niks maar het kan gewoon gebeuren en de kans is echt superklein. Wel superniks natuurlijk voor de nabestaanden van die surfer maar ik denk dat hij dit minder erg vind dan omkomen in een auto ongeluk.
Frits

Antwoord #12 Juni 19, 2006, 23:12:13
edit2Rapporteer  
Alle aandacht gaat nu uit naar de bedreigde haai terwijl er een surfer is doodgebeten die verder helemaal niets te doen heeft met die praktijken...

Ik vind het spijtig
FrankP

Antwoord #13 Juni 20, 2006, 05:22:13
edit2Rapporteer  
Ja blijft tricky, dat strand was natuurlijk niet voor niks eerst verboden gebied.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.