verontrustend nieuws!!!!!voor oostvoorne

diederik

Juni 26, 2006, 05:00:57
edit2Rapporteer  
ik volg de politieke ontwikkelingen op de voet en heb uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat het autostrand gesloten gaat worden voor alle vormen van recreatie. Dit betekend dat paardrijden kiten en zelfs wandellen in de toekomst niet meer mogelijk is. Deze plannen zijn nog niet definitief, maar in een dusdanig stadium van ontwikkeling dat de kans groot is dat kiten binnenkort in Oostvoorne niet meer mogelijk is!!!!

Ik ga proberen iedereen op dit forum op de hoogte te houden van ontwikkelingen. Het zou misschien goed zijn als plaatselijke pers hier lucht van zou krijgen.
larssmits
Gast
Antwoord #1 Juni 26, 2006, 05:05:35
edit2Rapporteer  
 (geschokt_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley)

ik hoop het niet  (geschokt_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley)
Joris

Antwoord #2 Juni 26, 2006, 05:09:08
edit2Rapporteer  
en waar haal je dat vandaan?a
diederik

Antwoord #3 Juni 26, 2006, 05:13:46
edit2Rapporteer  
en waar haal je dat vandaan?a

nogmaals...betrouwbare bronnen, daar wil ik het graag bij houden!

Maar het is geen bullshit, dit kan zeer serioeus genomen worden!
TtHoM@s

Antwoord #4 Juni 26, 2006, 05:32:37
edit2Rapporteer  
en het laatste nieuws was nog dat ze misschien de parkeerplaats nog dichter bij willen doen

of misschien pas is 2010 als de 2e maasvlakte er licht en dat ze om te compenseren maar het vogel rust gebied verdubbelen

Frits

Antwoord #5 Juni 26, 2006, 05:38:11
edit2Rapporteer  
Nee lekker dit. Hoe kun je hier nou een serieuze discussie over voeren?

"Ah shit kunnen ze niet maken bla bla"

"nee idd"

Zonder bron heb je hier toch niets aan!
slingshot {Thomas}

Antwoord #6 Juni 26, 2006, 05:41:52
edit2Rapporteer  
wat dit nou weer word dus gewoon groot natuurgebied net of dat hoekje natuurgebied nog niet genoeg was (huilen_kitesmiley)
diederik

Antwoord #7 Juni 26, 2006, 06:24:49
edit2Rapporteer  
ik wil gewoon de privacy van bronnen niet schaden, toch wil ik alle kiters op de hoogte houden van deze ontwikkelingen. Ik snap dat het moeilijk te vatten is zolang ik geen bronnen prijsgeef. Toch hoop ik op begrip hiervoor. Het heeft te maken met het Project Mainportontwikkeling Rotterdam en de aanleg van de tweede Maasvlakte. door politiek getouwtrek zal natuur die verloren gaat gecompenseert moeten worden en het vogelrustgebied zal daardoor uitgebreid worden. Gemeente Westvoorne probeert dit tegen te gaan en recreatie mogelijk te blijven maken op het voormalig autostrand. De natuurpolitie en Den Haag zijn grotere boosdoeners in dit geheel. Misschien dat het verhaal zo iets duidelijker wordt. Ideeen om het draagvlak voor recreatie op het autostrand groter te maken zijn hier meer dan welkom!!!
SuzieQ

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 26, 2006, 07:02:29
edit2Rapporteer  
zie de site www.mainport-pmr.nl ,  zeereservaat

SuzieQ

Geen avatar

Antwoord #9 Juni 26, 2006, 07:05:59
edit2Rapporteer  
Deelprojecten

De aanleg van de 2e Maasvlakte leidt tot het verlies van beschermde zeenatuur in het Vogel- en Habitatrichtlijngebied Voordelta. Dit verlies zal gecompenseerd worden door de aanleg van een zeereservaat in de Voordelta voor de kust van Voorne, Goeree en Schouwen. Eind december 2005 heeft PMR een eerste concept-plan voor het Zeereservaat voorgelegd aan en besproken met vertegenwoordigers van de gemeenten, recreatiesector, beroepsvisserij, natuurorganisaties en de provincies. Bij dit concept-plan wordt rekening gehouden met de opgave die vanuit het Vogel- en Habitatrichtlijnbeleid, naast de natuurcompensatieopgave van de 2e Maasvlakte, aan het gebied gesteld wordt. Verder wordt er, rekeninghoudend met de ecologische eisen, nadrukkelijk gekeken naar hoe de recreatiesector en beroepsvisserij nog zoveel mogelijk ruimte gelaten kan worden in het gebied.

De rustgebieden
Het Zeereservaat bestaat uit twee onderdelen: een zeebodemreservaat van 25.000 ha waar beperkingen voor de bodemberoerende beroepsvisserij gaan gelden en een viertal rustgebieden voor vogels en zeehonden met een totale oppervlakte van 9.500 ha; Deze vier rustgebieden zijn gelegen binnen het grotere gebied van de 25.000 ha Zeereservaat. De exacte begrenzing van de vier voorgestelde rustgebieden is nog niet bekend, die wordt in het voorjaar 2006 in overleg met de diverse organisaties nader vastgesteld. Bij de begrenzing van deze rustgebieden wordt eveneens rekening gehouden met de ecologische vereisten, maar ook met de ligging van vaargeulen en het zoveel mogelijk ontzien van recreatieconcentratiegebieden. Het gaat om 3 permanente rustgebieden die het gehele jaar niet toegankelijk zijn zonder vergunning:

de Hinderplaat en directe omgeving (gelegen voor Voorne),
de Bollen van de Ooster en directe omgeving (gelegen ten westen van Goeree),
de Bollen van het Nieuwe Zand en directe omgeving (gelegen voor de Kop van Schouwen).

Deze permanente rustgebieden zijn bedoeld voor specifieke zeevogelsoorten en zeehonden. Daarnaast staat er een winterrustgebied (1 november -1 mei) voor de Roodkeelduiker gepland in het Brouwershavense Gat, voor Rennesse. Voor het resterende zeegebied en stranden in de noordelijke Voordelta zijn geen beperkingen voorzien voor recreatief gebruik, anders dan het normale gebruik en huidige beleid. PMR beoordeelt de komende tijd wat de compensatie-opgave van de 2e Maasvlakte is en daarmee in welke omvang en op welke locatie maatregelen voor de roodkeelduiker genomen moeten worden.

Proces
De komende maanden (voorjaar 2006) gaat PMR verder in overleg met de diverse organisaties om de maatregelen te bespreken, deze waar mogelijk aan te passen en aan te scherpen tot een definitief plan. Na de zomer gaat het plan de formele inspraakprocedure in. Het zeereservaat kan dan vervolgens begin 2008 worden ingesteld, zodat daarmee start van de aanleg van de 2e Maasvlakte mogelijk wordt. Voor meer informatie kunt u mailen naar: info@pmr.nl

Pbter

Geen avatar

Antwoord #10 Juni 26, 2006, 07:21:08
edit2Rapporteer  
fuck
rEwd

Antwoord #11 Juni 26, 2006, 13:40:05
edit2Rapporteer  
Zonder bronnen kom het voor ons inderdaad onbetrouwbaar over. Zeker als het nieuws een dusdanige impact heeft op de Nederlandse kitesport... Ik blijf hopen dat of de bronnen "onbetrouwbaar" blijken en het een strom in een glas water blijkt of dat de vaderlandse politiek en / of media hier toch en stokje voor kan en gaat steken!
Ondabeach

Antwoord #12 Juni 26, 2006, 14:52:31
edit2Rapporteer  
2 partijen dus.. Rotterdams havenbedrijf voor de economie en de natuurpolitie voor de vogeltjes.. De recreant wordt echter vergeten in het verhaal. Wie wonen en leven er eigenlijk in Nederland?
De vogeltjes worden gecompenseerd in het verhaal, maar waar blijven wij als natuur liefhebbende recreant?
SuzieQ

Geen avatar

Antwoord #13 Juni 26, 2006, 15:43:26
edit2Rapporteer  
precies! dat vraag ik mij ook af!
wie gaat mij vertellen dat ik ineens niet meer mag komen op het strand waar ik jarenlang kom, waar ik mijn energie en mijn rust vandaan haal, waar ik mij thuis voel?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juni 26, 2006, 16:04:40
edit2Rapporteer  
Nederland op zijn smalst! Een natuurgebied naast de zwaarst vervuilende indusstrie van Nederland. Kan het nog gekker? Oostvoorne is gewoon een uithoek van de maasvlakte, waar iedereen lekker kan doen wat hij wil. En dat kan natuurlijk niet, alles moet aan banden worden gelegd.

Ik kom zelf niet meer zo vaak op het voetplaya, omdat ik geen zin heb in die wandeling, plus mijn spullen liggen er niet veilig. Maar met beginners ga ik altijd daar heen, en niet naar de Slufter of Scheveningen.

Als dit echt doorgezet wordt, dan ziet de toekomst voor het kiten in Zuid Holland er somber uit. Brouwersdam is nl. veel verder, en zou dan de dichtsbijzijnde spot zijn waar beginners ook redelijk veilig kunnen oefenen....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.