Maurits
|
Vandaag ook weer lekker geirriteerd aan de surfers op het veluwemeer! Ze waren weer overal en nergens. Mensen die net beginnen liggen gewoon dwars met hun lijnen over de aanmeer plaats. Zwaar irritant gewoon. Voor de rest vrijwel alleen maar regen gehad
|
|
|
MartijnM
|
Lekker opgefokte gasten zijn jullie. Andersom hebben windsmurfen ook wel redenen om zich aan ons te ergeren. Moraal van het verhaal: relax!
|
|
|
Maurits
|
Ik ben cker niet opgefokt. In tegendeel zelfs. We moeten het met elkaar juist een btj chill maken op het water. En geen oorlog.
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Ik heb geen last gehad van de surfers op den dam maar ik stond dan ook in het water tegenover natural high. Niet veel gevaren maar toch was het nog plezant
|
|
|
Taco.
|
Inderdaad wel bijzonder ik zie zelden kiter beetje ronddobberen en met andere kiters ouwehoeren op het water. Iedereen vaart (sommige beginners uitgezonderd, maar die zijn wel gewoon bezig). En die surfers maar een beetje rondwaden of dobberen met het zeil in het water, maakt me verder niet uit ik slalom er wel wat omheen. Maar ik vraag me altijd af wat die lui bezielt. Waait het, gaan die lui als een soort theekransje een beetje staan lullen....HALLO! HET WAAIT! ga surfen!
In workum zijn zowiezo veel duitse surfers... misschien heeft het daar mee te maken. Te herkennen aan fluoriserende hoofdbanden en begin jaren 90 outfit
|
|
|
kootsie
|
Met je windsurfboard kom je wat lastiger door de branding heen. Het duurt wat langer voordat je planeert en je wordt meer teruggezet door de golven.
Windsurfers wachten op genoeg druk zodra die er is vertrekken ze!
Maar als je je iriteert ben je nog geen echte kiter! Die zijn altijd chilled.
|
|
|
Coen2000
|
echte kiters hate windsurfers kootsie !
|
|
|
DaRipper
|
Ben gewoon over de windsurfers heen gesprongen, was het gewoon zat! Kreeg wel veel vloeken naar mijn hoofd gesmeten (grinnik_kitesmiley)
Zou je bij mij moeten doen, dan trek ik je hoofd van je romp af!
|
|
|
|
litewave
|
echte kiters hate windsurfers kootsie !
Als het coole gasten zijn niet hoor, zijn al talloze surfers geweest die aanwezen waar een verdwaald boardje lag. En idd ze lullen wel veel, vaak over hoeveel M2 ze op moeten zetten en zo, heb zelfs eens meegemaakt dat ze zo lang stonden te lullen dat toen ze klaar waren de wind weg was.
|
|
|
ouddorp-rules
|
Ben gewoon over de windsurfers heen gesprongen, was het gewoon zat! Kreeg wel veel vloeken naar mijn hoofd gesmeten (grinnik_kitesmiley)
Zou je bij mij moeten doen, dan trek ik je hoofd van je romp af! (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) Al diverse keren een front loop moeten ontwijken maar om dan meteen een hoofd van een lichaam te verwijderen. Ik zou ff een bezoekje wagen bij de dokter om te laten checken of er niet iets los zit ofzo in het hoofdje!
|
|
|
Joris
|
Zou je bij mij moeten doen, dan trek ik je hoofd van je romp af! Misschien beetje overdreven reactie maar t klopt wel dat t gewoon achterlijk is om over ze heen te springen. De zee is net zo veel van "hun" als van "ons".
|
|
|
kitertjuh
|
heb niet echt veel last van windsurfers. alleen sommige zijn niet echt te vertrouwen als je downwind van ze gaat moet je echt een stuk downwind gaan want sommgie laten hiun mast nog wel eens schieten:@ maarr verder valt het wel mee.
|
|
|
Erik de Berik
|
Windsurfers waren er eerder als kitesurfers,en de meeste windsurfers waren er al toen de meeste kitesurfers nog in hun luier lagen te stinken of nog in de ballekes van papa zaten.Veel windsurfers zijn ook overgestapt op kitesurfen daarnaast is windsurfen veel moeilijker als kitesurfen.Desalnietemin erger ik me ook aan die gasten die precies in m,n vaargeul zitten en al helemaal aan die onzinnige golfsurf zooi,maar......chill,ieder z,n hobby en respect voor elkaar,ik geef toe dat t erg frustrerend kan zijn af en toe pfffff (huilen_kitesmiley)
|
|
|
Buur
|
Met een vriendelijke lach heb je nooit problemen met die gasten, en een beetje joelen als ze een vette move maken of lekker onderuit gaan... Als jij van een golf af komt dan heb je als kiter dus gewoon een probleem.. volgens mij weet je dat ze daar liggen.. en getuigd het dus van slecht zeemanschap als je daar geen rekening mee houd.... en de zee is echt te groot, je kan toch gewoon een stukkie op of downwind varen... of past dat niet... Vandaag op scheveningen een grote masten massa, gasten waren vet aan het springen en gek doen... ik ga gewoon een 800 meter downwind zelf helemaal los... met 1 keer opsteken zit ik er weer tussen... En nodig ze een keer uit voor een theekransje bij je thuis, en een potje scrabbel hahahahah
|
|
|
Elwin
Geen avatar
|
Dit is toch de zelfde discussie als skieen versus snowboarden.. Alleen zijn wij nu de skieers. Met je snowboard ga je op je gat zitten waar het jou uitkomt en niet steppen en met je ski's prik je even door. Met je surfplank ga je zitten waar het jou uitkomt en met je kite ga je even door tot na de branding omdat je dan pas relaxt kan chillen..
|
|
|
_Choller
Geen avatar
|
Ben het helemaal met Buur eens. Als je een beetje kan kiten moet je de ruimte opzoeken! Lekker met z'n allen langs het strand.... Kan je beter er op gaan liggen zij aan zij... Dat is pas kuddegedrag Motto relax, help elkaar en ga ongelukken uit de weg. Dit in plaats van eroverheen springen. Bedankt dat je dat gedaan hebt, weer een smet op het kitesurfen. Mzzl
|
|
|
Moza
|
Met een vriendelijke lach heb je nooit problemen met die gasten, en een beetje joelen als ze een vette move maken of lekker onderuit gaan... Als jij van een golf af komt dan heb je als kiter dus gewoon een probleem.. volgens mij weet je dat ze daar liggen.. en getuigd het dus van slecht zeemanschap als je daar geen rekening mee houd.... en de zee is echt te groot, je kan toch gewoon een stukkie op of downwind varen... of past dat niet... Vandaag op scheveningen een grote masten massa, gasten waren vet aan het springen en gek doen... ik ga gewoon een 800 meter downwind zelf helemaal los... met 1 keer opsteken zit ik er weer tussen... En nodig ze een keer uit voor een theekransje bij je thuis, en een potje scrabbel hahahahah
(grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) Dat is de mentaliteit
|
|
|
Ondabeach
|
Hier alles chill.. hier varen windsurfers, golfsurfers en branding kanoërs alles door elkaar soms schuift de één een end op en soms wij..
Respect moet van bijde kanten komen anders gaat het niet werken. Als er één club dwars gaat liggen dan is het hek van de dam en krijg je inderdaad Geïrriteerde situaties.
|
|
|
DaRe
|
Staan altijd die kl*te windsurfers gezellig te ouwehoeren in de branding? Kom je lekker retehard aanvaren om lekker op zo`n brekende golf af te zetten, liggen er overal van die windsurfers te dobberen. Ben gewoon over de windsurfers heen gesprongen, was het gewoon zat! Kreeg wel veel vloeken naar mijn hoofd gesmeten (grinnik_kitesmiley)
Wie irriteerd zich ook mateloos????
Greetz, alex
Wel heerlijk gevaren met 10mtr octane!
Ik irriteer me mateloos aan kitesurfers die geen respect hebben voor andere watersporters , vooral als ze zich inzetten om een kiteverbod te scoren door gevaarlijk en associaal vaargedrag En dank zij windsurfen zijn we nu aan het kitesurfen bijna alle merken komen vanuit de windsurf industrie
|
|
|
Brenkie
|
De windsurfers staan stil omdat het moeilijker voor een windsurfer is om de branding door te komen. Zeker als de golven wat hoger zijn. Dan is het makkelijker als windsurfer om even de set (golven) af te wachten (voor zover je die hebt in NL) En dan naar buiten knallen als het vlak(ker) is. Want gespoeld worden met je windsurfset is gewoon vette zwemles, en als je dit kan voorkomen doe je dat graag.
Wat al die haat en nijd betreft op het water, ik snap het niet. Doe gewoon relaxed je eigen ding, en have fun. Daar gaat het toch om. Er zijn altijd wel opgefokte gasten bij, maar daar vaar ik dan wel lekker met een grote boog omheen. Als je zelf relaxed doet, zijn de meeste windsurfers het ook wel. En duitsers, tja dat blijft een apart volk, al zijn er ook best een hoop flexe gasten bij hoor.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
We wonen hier met 17 miljoen man op een postzegel. We hebben een aantal spots die we moeten delen met andere watersporters: golfsurfers, kayakkers, boogieboarders, jetskiers, windsurfers, catamaranzeilers, beroepsvaart, buggyers, stuntvliegeraars....enz.
Tuurlijk is het heerlijk als je op je spot vaart in je eentje, of met een paar anderen. Maar dat heb je hier alleen in de winter, of je moet naar het buitenland.
Hou gewoon rekening met elkaar, niet iedereen kan het even goed, ook wij kiters hebben het moeten leren. Aso's heb je overal, ook onder het kiters!
Als er straks weer een ongeluk gebeurt een kiter het ligt niet gunde in iemands anders ogen, dan gaat je spot straks dicht!!! Daar al eens aangedacht wanneer je weer over mensen heen springt?
Wat mij betreft als je opzetterlijk over anderen heen springt ben je een kite en board niet waardig, en moet je maar wat anders gaan zoeken om je ei kwijt te kunnen. Kantklossen ofzo!!!
|
|
|
Psychotic
|
wat een gelul altijd weer, leuke is dat alle kiters en windurfers op een kluitje gaan varen, jakker gewoon 100 meter verder en je hebt het rijk voor je alleen.......
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Da´s simpel, een kite vangt altijd de volle wind boven de golven terwijl een windurfzeil deels in de windluwte achter een golf zit. Een windsurfer heeft daarom voor de branding veelal wat te weinig wind op direct te kunnen planeren. Da´s idd wel een voordeel van kiten...
|
|
|