FunkyoneNL
|
snowboarden dit is een kiteurf forum........
|
|
|
KiteKoe®t
|
Neem eens een paar lessen op de indoorbaan... Scheelt wat ergernis op de piste... En zorg voor de juiste bescherming; polsbeschermers, ass-protectie en ruggegraat protectie...
Voor de rest: sneeuw valt harder dan water... ;-)
|
|
|
Jurrien
|
Hallo allemaal..
Ik wil deze winter wel leren snowboarden, en een vriend wil me het wel leren. Hebben jullie misschien nog tips ofzo? En hoelang deden jullie het er over om het te leren?
Groeten en alvast Bedankt! Patrick
je kan het leren in een dagje veel oefenen zoek een plek uit met een bult/helling(omhoog) met een pak sneeuw waar je in kan vallen en dan gewoon ertegen aan boarden zodat jehet gevoel krijgt om voorover te leunen... en denk er om ga niet switchend (eerst rechtervoet voor -switchen- en dan linksvoor) want dan ben je langer bezig (zoals mij ) haha
|
|
|
Otto
|
www.ultimate-snowboarding.com Vindt je vast en zeker alle informatie, ikzelf heb eerst 5 lesjes genomen op een indoorbaan (Snowplanet) om het gevoel te krijgen, eenmaal in de Alpen ging alles als een tierelier.
|
|
|
FLOF
|
Niet aan beginnen joh, over 5 jaar ligt er toch geen sneeuw meer in de Alpen....
|
|
|
|
FLOF
|
@Mark....Warming. De winters worden korter en heftiger. Althans, das mijn ervaring de afgelopen jaren. Als er sneeuw valt is het in bizarre hoeveelheden (waardoor gebieden gesloten worden) en na een paar dagen wordt het alweer warmer waardoor de sneeuw smelt...nee, vroegâh was alles beter.
Maar goed back on topic. Beetje pielen in zo'n grote koelkast hier in NL helpt, of je neemt daar les van een naar knoflook stinkende Fransoos of Bierboerende Oostenrijker. Enne...doe mij een plezier, denk niet dat je na vier dagen da bomb bent en off-piste gaat. Nederlanders en hun off-piste gedrag...levensgevraarlijk....
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
snowboarden... laat je kiteboard thuis... tips om te leren... ik zag protectie al staan.. kussens op je kont kan ook helpen minder sjarmant, maar wel lekker.. want blauw gaan ze zeker worden die kadetjes en doorzetten, gewoon doorzetten!
|
|
|
Mark-Fizzer
|
@flof, het gaat tegenwoordig zo schrikbarend snel dat je niet meer van warming kan spreken, helaas ;-)). Het is een heel logisch maar ozo minder aards verschijnsel... Ben benieuwd waar dit eindigt, of word het straks zo erg dat het niet meer te redden valt. Jammer is dat nog steeds teveel mensen denken 'mijn tijd zal het wel uitzitten', en dat er zoals altijd in deze wereld, pas op een te laat moment wordt ingegrepen...
|
|
|
Spinnerfreak
|
Ik stond na de 3e dag al m'n bochtjes te draaien op de zwarte piste...
|
|
|
Passie
|
exhaust fumes by stupid cars
Snowboarden is niet echt heelm oeilijk alleen even het gevoel krijgen.. dan gaat 't lekker beetej bochtjes.. en na de 3de ker gaan maakte ik al sprongetjes en probeerde ik te sliden. (ging niet goed)
|
|
|
marcus aurelius
|
je moet gaan boarden met iemand die het al echt goed kan, als diegene het even uitlegt/voordoet dan kan je na een halve dag al boarden...
have fun!
|
|
|
Patrick..!
|
Ja, Die Gozer met wie ik ga kan het wel aardig, doet het al 4 jaar nu. We gaan wel lekker in Snowworld tobben (grinnik_kitesmiley)
Thx,
|
|
|
Ruben..
|
ten eerste. snowboarden is egt vet, tof dat je het wil; gaan doen ik ben 14 en snowboard al 6 jaar. Heb het aan het eind van me eerste jaar (week) erg goed geleerd. Het ligt net als bij kiteboarden eraan hoe snel je het zelf leert, de een gaat wat sneller dan de ander.(duh) ERGER JE NIET. het zal alleen maar slechter gaan.en je zult veel op je ass zitten. voor de rest, koop een helm, verdere protectie is (vind ik) het eerste jaar nog niet nodig aangezien je nog geen rare dingen gaat doen (springen enzo) Succes
|
|
|
Joris
|
voor de rest, koop een helm, verdere protectie is (vind ik) het eerste jaar nog niet nodig aangezien je nog geen rare dingen gaat doen (springen enzo)
Ik kan als snowboardleraar een crashpants (assprotector) toch wel redelijk aanraden
|
|
|
Elwin
Geen avatar
|
polsprotectors moet je zeker hebben!! een van de meest voorkomende breuken bij snowboarden is namelijk de pols.
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
ik heb keer gesnowboard, maar na mijn mening als je goed kan sturen met kiten (met je board) kan je snowboarden ook. ik had het in iedergeval meteen door (heb nooit les genomen)
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
ik heb maar 1 x tot nu toe met een snowboard onder mijn voeten gestaan. Ik kon er al aardig mee overweg na het uurtje in de sneeuwhal. Dit kan misschien komen omdat ik 3 jaar skateboarden achter de rug had toen maarja. Wat ik je zeker kan aanraden is :kijk naar andere mensen! hier leer je een hele hoop van net zoals bij andere sporten. En doe het natuurlijk rustig aan in het begin, je wil natuurlijk niet je been breken of een arm na je eerste contact met het snowboarden. suc6 met het onder de knie krijgen van deze sport, leuk zal het zeker zijn dat kan ik je garanderen
|
|
|
Tom
|
ik snowboard nu een tijdje maar ik had het door in een dag. Ik vond alles makkelijker als ik snelheid had, met les die baantjes waren niet stijl genoeg!daardoor wil je beetje gaan forceren omdat je de techniek niet hebt vond ik. Dus iets meer snelheid is beter naar eigen ervaring
|
|
|