Hoeveel kitesurfers windsurfen ook??

harryCab

Antwoord #25 Oktober 27, 2006, 01:45:28
edit2Rapporteer  
Windsurfen bij echt harde wind en mooie golven, anders kiten.

Blijft kicken om lekker te golfrijden op dikke golven zoals laatst in Wijk aan Zee.

Ook de backloops en table tops en de snelheid blijven vet.

Nu mijn niveau met kiten is gestegen is het windsurfen wel minder geworden. Lijkt erop dat het hier in Nederland minder vaak waait om te windsurfen.

Dus nog steeds beide met veel passie.
e_surf

Antwoord #26 Oktober 27, 2006, 01:46:17
edit2Rapporteer  
15 jaar gewindsurft, maar heb zo'n 4 weken terug mijn
laatste windsurfspullen verkocht.

Kiten is nu mijn passie.

Wanneer het een X zo hard waait, dan huur ik wel een windsurfsetje.
De afschrijving van een wave windsurfsetje met 2x 90% carbonmastjes / 1x carbongiek
en 4 Neilpryde wavezeiltjes is toch vrij hoog.
(En dan had ik ook nog een slalomsetje en een lichtweersetje met masten, gieken en zeilen)
En dan alleen dat gesjouw al en de keuze's die je thuis moet maken van wat je in de auto zal flikkeren.
Kom je op het strand, heb je net niet het juiste mee om lekker te windsurfen.
(En alles mee past niet in de auto  ThumpDown )

En een paar X in het jaar een middagje wat windsurfspullen huren is dan toch veel goedkoper.  ThumpsUp
huib

Antwoord #27 Oktober 27, 2006, 02:59:25
edit2Rapporteer  
12 jaar windsurfen, nu alleen nog maar kiten. Als het waait tenminste, want vorig jaar leren golfsurfen en als ik ergens ben met echt mooie golven ga ik liever golfsurfen.
medisport

Geen avatar

Antwoord #28 Oktober 27, 2006, 04:19:46
edit2Rapporteer  
Na 25 jaar windsurfen, sinds 1,5 Jaar kiten. Voor een half jaar in leucate bij 9bft het laatst gesurft omdat de wind te sterk was voor mijn 6er kite. Na een uur frontloops springen vond ik het surfen niet meer zo leuk. Mijn 5,5kg wave boord vond ik toch noch veel te zwaar in vergelijk met mijn 2,2kg kiteboordje. Met surfen spring je tussen 3 en 5 meter hoog en dan moet je echt goede condities hebben, frontloops met surfen geven echt een fantastisch gevoel. Sind ik kite heb ik geen behoefte meer aan het surfen. Sprongen van 5 tot 10 meter hoog en mega airtime bij kiten zijn voor mij toch noch meer kicken als frontloopen. Bovendien heb je met weinig wind ook al veel meer mogelijkheden als met surfen. Kiten doe ik ook met 40 knoten en dat is ook mega kicken. Verden vind ik het totaal relaxed dat je veel sneller opgetuigd bent en dat je als kiter niet zoveel hoeft te slepen. Gr. Andre
Timmeth

Antwoord #29 Oktober 27, 2006, 05:41:32
edit2Rapporteer  
duidelijk verschillende reacties
ik zelf kite tot een knoop of 15/16 daarboven windsurfen
idd wel zo veilig aangezien mijn 60 kilootjes
kite nu zo een anderhalf jaar en surf zo een 6 jaar maar vind windsurfen toch wel een x aantal keer moeilijker dus uitdagender
uiteraard minder airtime en minder hoge sprongen maar wel vette freestyle moves ( in my humble opinion) en wat betreft die surfers die geen kites willen aanpakken  ListenToMe NIET ZO AANSTELLEN!! we moeten met zn allen de tijd en ruimte doorkomen en dat kan het best op een leuke manier  ThumpsUp
Kitefreaky
Gast
Antwoord #30 Oktober 28, 2006, 04:22:23
edit2Rapporteer  
Windsurfen in de branding is veel moeilijker dan kitesurfen in de branding. Vergt heel wat uurtjes op het water doorbrengen. Jonge pikkies willen niet zoveel tijd investeren, met kitesurfen ben je vrij snel the man. Daarom hebben kitesurfers in het algemeen wat meer kapsones. ThumpDown
Frank77

Antwoord #31 Oktober 28, 2006, 07:43:43
edit2Rapporteer  
Slecht verhaal kitefreaky: Het gaat niet om uren investeren  ; het gaat om de kwaliteit die men uiteindelijk heeft. Windsurfen is te lang veel te moeilijk geweest door die ellendige lange en smalle planken. Pas de laatste twee jaar (in my humble opinion) heeft men begrepen dat de planken makkelijker moeten worden.

Kiten is nu eenmaal makkelijker omdat je uit het water wordt getrokken. Dat wil niet zeggen dat je zonder gevoel beter/makkelijker kunt kiten. Zonder gevoel eindig je namelijk net zo vaak in het water als met windsurfen. loser

zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #32 Oktober 28, 2006, 17:13:58
edit2Rapporteer  
Ruim 20 jaar gewindsurft (alleen op Waveboards) en 6 jaar geleden begonnen met kitesurfen de eerste jaren nog daarnaast gewindsurft maar alleen als het boven de 6 bf waaide ,maar nu is het alleen nog maar kitensurfen,Het kitesurf materiaal is de laatste jaren zo verbeterd dat je nu tot ruim 35 knp veilig kan kitesurfen.
R@bert

Antwoord #33 Oktober 28, 2006, 17:31:41
edit2Rapporteer  
Windsurf al ruim 21 jaar, vroeger op wedstrijd-niveau. Dit jaar lessen in kitesurfen gehad !! Ben nu van plan om mn windsurfspullen te verkopen en me helemaal gaan richten op kiten !! Toegegeven, een zuidwest 7 met cleane golven blijft geil met windsurfen... (grinnik_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley)
AIRTYPE

Antwoord #34 Oktober 28, 2006, 22:51:56
edit2Rapporteer  
Is beide top, bij minder wind kiten en bij echt veel wind windsurfen!
dubelina

Geen avatar

Antwoord #35 Oktober 28, 2006, 23:41:22
edit2Rapporteer  
net gisteren mn eerste kite gekocht en ga me daar helemaal instorten.....het surfen is voor mij voorlopig even over....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.