Waroobar 06: lijnenprobleem

danielvandrunen

Geen avatar

December 13, 2006, 19:57:47
edit2Rapporteer  
hallo,
ik heb sinds februari een waroobar ,en nog nooit problemen mee gehad, tot de laatste sessie; de waroo eraan trok steeds een kant op, vervelend, maar goed gewoon doorgevaren, daarna van 12 naar 9 meter gewisseld en hetzelfde probleem. het moest dus aan de bar liggen.
nu dacht ik, ik ga even mijn lijnen controleren, en wat blijkt, de back(stuur)lijnen zijn gelijk,maar bij de frontlijnen verwschilt de een ong 8 cm van de ander. nu heb ik 2 vragen: ten eerste, kan ik dit zelf verhelpen en hoe? ten tweede, kan ik (ikheb de kite nieuw van iemand anders(particulier) gekocht) met dit verhaal naar best?

alvast bedankt,
Daniel
Harm

Antwoord #1 December 13, 2006, 20:08:50
edit2Rapporteer  
Wat je even moet proberen is het volgende. Maak alle 4 je lijnen vast aan een vast punt. bvb trekhaak van auto. Haak je bar in je trapze en nu met je gewicht de lijnen op rekken. Ja dit klinkt vreemd maar er zit echt behoorlijk veel rek in kitelijnen. Dit komt door een ongelijkmatige belasting van de powerlijnen. Probeer het maar eens!
danielvandrunen

Geen avatar

Antwoord #2 December 13, 2006, 20:19:36
edit2Rapporteer  
bedankt voor de tip, maar ik had de lijnen al gemete op spanning. allemaal losgemaakt van de bar en als ik de 2 frontlines aan allebei de kanten aan een stok doe, en ik zorg met iemand anders dat er spanning op komt, scheelt het nog steeds te veel, of zou het kunnen dat als ik er echt veel spanning op zet, dat die 2 lijnen weer gelijk worden? ook al heb ik die bar al vanaf februari?
Harm

Antwoord #3 December 13, 2006, 20:58:15
edit2Rapporteer  
jepz vast maken aan een vast punt en dan met je volle gewicht er aan hangen!
Gertjan

Antwoord #4 December 14, 2006, 00:06:34
edit2Rapporteer  
ga er maar vanuit dat je de lijnen zelf gelijke lang moet gaan maken. even de sleeve vernieuwen en weer naaien. even moeders lief aankijken of zelf proberen.

dit lijkt me de kortste klap en het minste gezeur.

bij best kunnen ze er ook niets aan doen dat die lijnen op de lange termijn iets rekken.
ik had het ook bij mijn naish bar.
hOe hA HeNniE

Antwoord #5 December 14, 2006, 04:52:15
edit2Rapporteer  
ga er maar vanuit dat je de lijnen zelf gelijke lang moet gaan maken. even de sleeve vernieuwen en weer naaien. even moeders lief aankijken of zelf proberen.

is idd het makkelijkst; als je niet weet hoe je moet sleeven, ga je naar de dichtstbijzijnde vliegerwinkel, koop je voor eu 3,50 een sleevesetje met de speciaal daarvoor bedoelde 'naald'; zo gepiept hoor, niets om Best op aan te spreken....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.