Tribal 2 Gevaren, 9 meter!

Paulusdekitekabout

Geen avatar

December 15, 2006, 20:23:55
edit2Rapporteer  
In het kader van test varen voor een nieuw setje heb ik gisteren een Tribal 2 geleend bij VD Berg.
 Ik kite nu 5 jaar en ben gek op harde wind!
 Gisteren vaarde ik op een SK8 120. En ik weeg 90 sportschool kilo's.
 Nu dan Kom ik aan op schellinkhout geen ene kite in de lucht! Wel water dat over de dijk bij de windmolens ging...,okee dan genoeg wind!
 Een van de windsurfertjes had net 27 knopen gem. gemeten met vlagen van halverwege de 30. Snel opgepompt en een voorbijganger de kite laten op gooien.
 Wow.. zelfs met megadepower trekt ie als een malle. Ik kon nog net achteruit lopen, Zo zien we het graag.

Eerst maar eventjes aftasten, Hmm.. Best wel snel Draaien, Maar niet te. Het 45 cm. barretje helpt hierbij.
Sjeesus!, wat een vlagen,.. Bar naar voren en viola cruisen maar, Dit moet niet te lang duren. Want je moet wel erg lange armen hebben door de lange depowerweg. Bij wat minder wind zou ik er wel een verstelbaar stoppertje op willen hebben.
De kite gaat rustig de hoek in, maar met zoveel depower moet je wel wat spanning op de stuurlijnen houden, ander stuurt ie niet.
Okee.. Airtime, eerst rustig weinig, aanrailen en  Poooowww Zeker 6 meter! En Hangen zeg!  Daar willen we meer van!
 Door de snelheid kun je tijdens de Airtime kun je de kite een paar keer heen en weer halen, als je weet wat je doet kom je altijd goed uit zelfs na een mega jump.
 Een windsurfer gaf me zelfs respekt na een master jump ! Ik werd zelfs een keertje bang in de lucht, als je de bar laat gaan dan zak je meteen als een baksteen uit de lucht(stoppertlje please) Ooi w.. rocket back to base...
 Na wat gexperimenteer kun je hierdoor wel de airtime bepalen. Springen vanuit bijna stilstand is ook gewoon te gek voor woorden, terugsturen aantrekken en bowoafff!
De depower is snel genoeg om op steeds weer de enorme vlagen op te vangen, en zo op het oog rustig te kunnen  varen.
 De pop is goed, soms een beetje geweldadig als je de kite tijdens het loaden beweeg.
Geen loopjes  gedaan De condities waren te bruut voor mijn skilzz, Ben Lent10 niet!
 Na 1,5 uurtjes was het Genoeg geweest, het werk wacht. Geen zere armpjes door teveel bardruk, en  toch voel je goed waar de kite zich bevindt.
Nu nog landen!,.. Dannm geen hond te bekennen, dus ook geen baasjes die de kite kunnen opvangen. Dan maar zelf doen, op het land stuitert de kite steeds van de grond af, slecht idee.
 Dan maar het water in, 5e lijn aanrtkekken en there she goes. 5e vast houden ander waait ie weer de lucht in en naar de kite toe lopen. Vergeet niet het  waait nog steeds vet hard. Hebbes! phew.. Safety goedgekeurd..............WOOOOW..... WAT EEN UBER BRUTE SESSIE!!
Volgende keer maar van het water afkomen als er nog iemand aanwezig is, maar ja je bent stoked heh!

Vd B(erg) bedankt. en sorry voor de vlekken op jullie fonkelnieuwe kite!

Momenteel wordt ik verscheurdt door twijfels, Want de Vegas is ook zooooo, goed! Decisions, decsions, wat een afschuuwlijke keuze die me te wachten staat ThumpsUp!

This Kitekabouter transmission is ended!
TH3-HUNT3R

Antwoord #1 December 15, 2006, 20:27:54
edit2Rapporteer  
damn klink t als een lekker beesje:)
audi

Antwoord #2 December 16, 2006, 01:45:14
edit2Rapporteer  
toch wel hard he die wind. ThumpsUp
had ik toch gezegt bij vd.berg
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 December 16, 2006, 07:22:59
edit2Rapporteer  
Leuk verslag  (grinnik_kitesmiley) leest lekker weg  Joepie Joepie
Volgende x misschien een fotograaf meenemen dan sta je ook niet meer alleen en hebben wij wat te kijken  Joepie Joepie
Paulusdekitekabout

Geen avatar

Antwoord #4 December 16, 2006, 08:10:12
edit2Rapporteer  
Hmmm, er moet toch wel wat te regelen zijn toch? Ik zal m'n camera maar eens uit limburg ophalen die is bij een maat van me in z'n auto blijven steken! En dan nog iemand met sjoegge van die apparaten vinden die net zo'n absur(f)t werk roosterr heeft als ik!.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.