Tom Kite
|
Ziet er al heel erg netjes uit. Ben benieuwd
|
|
|
Joosdo
|
Hey JT, eindelijk weer eens wat resultaat. Hoe krijg je die flextips zo strak geshaped?
Ziet er wel weer gelikt uit met die houtsamenstelling.
Mijn zichtwerk balsa ligt nu te drogen van wat schildersessies, nog wat blanke dd en dan....
Mzzl Joost
|
|
|
Psychotic
|
Core onder de vandiktebank door dat je overal dezelfde dikte hebt, dan gewoon de bovenfrees erop met ondersteuning naast het board (had hem op 15mm geschaafd, en dan 15mm multiplex ernaast. Dan kun je prima frezen. Daarna even schuren en klaar.
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
JT, klasse man! Ik ben benieuwd of de rocker blijft staan na uitdrogen. Essen en Spruce??
|
|
|
Elevation
|
netjes, zelfde hout als je morgan zo te zien ?? heb je vorige keer core net zo laten drogen als je nu doet ?? Ik wil een grote drogtafel maken zowat met snowboard vorm voor de tips.. morgen palatje hout halen bij mede bouwer, kan ik gelijk niet printjes bewonderen ( hoop ik )
|
|
|
Psychotic
|
Yep, zelfde core als mijn morgan. Essen/red ceder. Dit is de eerste keer dat ik hem in bad gestopt heb, ik heb het de vorige keer enkel met laminaat geprobeerd maar de rocker was telkens een stuk minder dan gedacht. Nu anders hoop ik. Het teststukje staat nog steeds goed rond. Over een week zullen we het zien.
|
|
|
Elevation
|
tja, altijd ff wennen, hoop vanmiddag alvast tips te gaan maken voor m'n droogtafel.. dan maak ik een tafel met dat soort tips.. allen dan natuurlijk rocker erin ipv negatieve rocker zoals op het plaatje.. ook mooi gelijkmatige druk... Waarmee druk jij het nou aan ? zit te denken aan een rubber mat aangedrukt met wat stoeptegels of zo
|
|
|
Psychotic
|
Ik heb een krik gepakt, zit een stalen balk onder de vloer, en daarboevn ook. pomp je um zo op.
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Gaaf JT!! Krijg je dat durasurf onder vacuum zonder problemen over die tips gelamineerd? Is durasurf flexibel genoeg om goed over dit soort shapes te lamineren?? Hoe giet jij die rail zo mooi? Doe je dat door te gieten in een gefreesde outline in de houten core of gebruik je een soort mal om je core heen? Zo ja, hoe doe je dat? Hoe kom je aan dat hout?
|
|
|
.Chris.
|
Inspiratie van de Spleene 07 boards gehaald zie ik ;-) Maar ziet er gaaf uit dat hout, zonde van n toplaag eroverheen, en 4.5cm scoop is vrij veel, zeker met zulke flex tips.
|
|
|
Psychotic
|
Ja, dat durasurf pers je er zo omheen, is behoorlijk flexibel. randje schuin aanstrijken met glassbubbles, glas erover en gaan. Rail giet ik inderdaad met een mal, gewoon een vlakke plaat, daar leg ik een stuk 10mm mdf op 1 cm groter dan het board, board erop, alles vastklemmen en gieten maar. De loswas zorgt er wel voor dat je het weer van elkaar krijgt. Het hout, tja paps heeft een timmerbedrijf, speel dus wat vals
|
|
|
Psychotic
|
Na het checken van mijn glasvoorraad kwam ik op de volgende layup, wat denken jullie daarvan?
durasurf 160 keper (0/90) 80 keper (45/45) core 80 keper (45/45) 160 keper (0/90) durasurf
|
|
|
Elevation
|
weinig, maar ja, hout zal idd minder flex hebben dan OZ kernen.. jij hebt goede ervaringen met je morgan, dus dan denk ik dat je je eigen conclussies wel kan trekken..
|
|
|
|
Psychotic
|
13 a 14 mm, dikke stuk van de susp tips is een mm of 7 gok ik...
|
|
|
LeonB
|
Okay dan...14mm is behoorlijk voor een woody-core.
Dan zou die layup nog wel eens kunnen lukken.
|
|
|
Elevation
|
dat is de trick dus.. plaatjes die ik gebruik zijn slechts 10 mm.. dat verklaart jt's layup.. leon, dat kan echt niet hoor !! mooie boardjes en mooi tafeltje, zet dan die oranje helm maar weer op..
|
|
|
Psychotic
|
Fack leon, das eng!
ennieway, sterkte in de lengte ben ik niet zo benauwd voor, wel voor torsie. Heb nog wat carbonband liggen, ga daar denk ik mee spelen dan in plaats van die 80 grams mat onder 45 graden.....
|
|
|
LeonB
|
Ziezo..helmpie op Bytheway...ik zou toch voor die -45,45 gaan over het hele board. Dan heb je in iedergeval geen breukvlakken.
|
|
|
Psychotic
|
Hmm, we gaan dan nog maar wat puzzelen en dan komen we er wel uit. Eindresultaat volgt als ik tijd blijf houden
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
@JT: ben benieuwd...ziet er erg goed uit tot nu toe!
@LeonB: wat een ongeloveloos goed foute avatar zeg, hilarious!
|
|
|
Lord of the Boards
|
Ziet er echt heel vet uit JT! Ik hoop wel dat je dat hout blijft zien door die durasurf heen. Zonde om het te verbergen.
En die avatar van Leon is gewoon te............. Maar je valt wel op als je zo gaat varen!
|
|
|