Gewoon_Mart
Logs: 0 | 428 uur
|
Uhmmzzz, lekker dan, ben snel naar huis geraced om met 13m nog te halen. Maar had niet meer zo veel zin om nog een uurtje terug te rijden naar Oostvoorne Ben gewoon chagrijnig omdat ik niet ben gaan varen...... ben ik nu verslaafd? Weer geleerd dat ik dus ALTIJD beide kites mee moet nemen. Werk trouwens bij ECT, dus kan jullie ruiken
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ben gewoon chagrijnig omdat ik niet ben gaan varen...... ben ik nu verslaafd? JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en je raakt het nooit meer kwijt.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik ken de regels en kan doorvaren tot ik geen depower meer heb;-) Verders ben ik maar iemand die dingentjes uitprobeerd Kijk, dat klinkt helemaal goed, en voldoe je totaal niet aan de doelgroep waarover ik het hierboven had Hoe staat het nu met je vlieger? Wat is er nu gebeurd? Gisteren hoorde ik dat die meid die er zondag ook was allebei haar Waroo's geplofd waren (11 en 7m2 2007 meen ik). Minder voor haar @ Spoon: interessante discussie. Maar het voorbeeld van de freeclimber onderstreept precies wat ik bedoel: je weet pas wat tever gaan is als het al te laat is. Zelf heb ik de grensen van het kiten leren kennen door steeds een stapje verder te gaan, en niet in 30+kn te gaan proberen terwijl je met voldoende wind niet eens heen en weer kunt varen en hoogte kan lopen, want, zo was het gisteren bij een hoop het geval. Maar we zitten wel aardig op een lijn Tot snel op het water! Lekker Rudo weer wezen beulen, ik zat ook te balen in de auto en voor het raam. Kreeg echt enorme drang om weg te rennen bij die klant richting het water met mijn kite :'(
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Het was net an Michiel, lekker gevaren maar geen woest gepowerde top toestand. Overigens waren er een paar gasten diep in het vogel gebied (helemaal tegen de dijk) aan het varen, met vlgs mij torches. Ik heb er een paar aangesproken en ze gingen na een tijdje nokken. Eentje antwoordde nog "het is toch water"... snugger
|
|
|
Gewoon_Mart
|
Rudo, met welke kite was jij bezig woensdag? Misschien heb ik je wel gezien? Ik was met een Oranje 9m Waroo.
Ik word trouwens een beetje moe van de eeuwige discussie over beginners.........
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik word trouwens een beetje moe van de eeuwige discussie over beginners......... Want Het is toch een echt probleem aan het worden, nu het zo druk is als nooit tevoren. Volgend jaar Slufter dicht, wordt het helemaal druk. Tevens heb ik twee keer voor mijn ogen op het autoplaya zo'n beginner tegen de grond gesmakt zien worden, waarna ze afgevoerd moesten worden per traumaheli. Dus voor mij blijft die discussie nog steeds actueel zolang dit te voorkomen is. En in dat vogelgebied gaan kiten brengt de spot an sich in gevaar, en dat gaat zowel beginners als ver, ver gevorderden dan aan Top Rudo dat je ze er op aan gesproken hebt. Helaas hoef je dus geen hersens te hebben om een kite te kunnen besturen n.a.v. zo'n antwoord Was je met de sweet-ten, of de ja, hoe-heet-ie-veertien? Ik heb volgens mij twee oranje waroo's gezien, en dat waren geen beginners in mijn optiek
|
|
|
El Rudo
|
Rudo, met welke kite was jij bezig woensdag? Misschien heb ik je wel gezien? Ik was met een Oranje 9m Waroo.
Ik word trouwens een beetje moe van de eeuwige discussie over beginners.........
ik was met de grijs wit rode Ocean Rodeo Rise. Die kiters in dat veugelgebied waren trouwens behoorlijk gevorderd, ze trapten er een paar mooie rotaties uit. Ze reageerden een beetje bunzig vond ik maar ze gingen wel weg. Ik kan ze net zo goed niet aanspreken, ik ben niet van plan de dienstkloppert van de playa te worden. Ik ben vorig jaar zelf ook wel eens aangesproken en in eerste instantie denk je ook van "ja joh" maar je gaat toch. Ik denk dat het wel wat duidelijker (uberhaupt) kan worden aangegeven op de parkeerplaats. Ja 16 knopen en vol aan de 10m!
|
|
|
Gewoon_Mart
|
Michiel, ik ben het volledig met je eens, begrijp mij niet verkeerd, maar word er gewoon moe van. In 95% van de topics die voorbij komen staat wel berichtje van een zo genaamde pro die weer met commentaar komt terwijl 9 van de 10 zelf nog op starters is.
Ik zelf kite nu pas 3maanden (zo vaak mogelijk, zodra de wind het toe laat) en kan redelijk goed varen, hoogte lopen gaat prima en kan al een aantal trics (backroll, riding blind) dus pak het redelijk snel op.
Iedereen die begint wordt hier over 1 kam geschoren, terwijl er genoeg jongens zijn die in de praktijk goed uit de voeten kunnen, maar (hier) op papier nog een newby zijn........
|
|
|
ROBST3R
|
@Michiel, mijn kite is door mijn schoonpapa naar kiterepair.nl gebracht en is binnen een week klaar en dan haalt en betaald tie hem ook weer op, dus laat die garantie maar zitten:D haha verwend nest!
|
|
|
Gewoon_Mart
|
Ja 16 knopen en vol aan de 10m!
Jajajajaja, ik wil het niet meer weten..... NU baal ik nog meer dat ik niet geweest ben.
|
|
|
hengelooooos
|
Zooooo net even even de wind opgemaakt met 2 vrienden ook uit twente! was best lekker met de 12m Gaylix! Leon was er ook nog met ze zere knie, maar daar zag je niet veel van!!! Heb nu dus ook Rudo gezien! Filmpje van zondag heb ik nog niet... Hoe maak je een filmpje kleiner om em op het web te zetten?? Groenten!!
|
|
|
Spike_L
|
@Gewoon Mart 3 maanden varen en dan al back rolls, etc...... respect! Ik was al blij dat ik na 3 maanden redelijk kon varen... :-) Nu ben ik ook iemand die dingen langzaam opbouwt.... ik moet mijn knop nog vinden om mijn versand (gedeeltelijk) uit te zetten....
|
|
|
El Rudo
|
wat die beginners betreft, heb de discussie niet gevolgd, maar er zijn 2 categoriën waar ze de fout in kunnen gaan: - in de weg staan met de kite om 12 uur. Niet doen want: Je kan in een vlaag gelift worden en lelijk vallen, en je zit iedereen in de weg. Hou die kite laag. - veiligheid: verkeerd materiaal (te groot, verouderd, slecht gemonteerd etc.) in de verkeerde omstandigheid.
En omdat beginners komen en gaan (ze stoppen of ze leren het) moet dit helaas tot het einde der dagen herhaald worden. Als je je materiaal onder controle hebt, de omstandigheden in kan schatten en je kite laag kan houden ben je al voor 90% beginner af, en hoef je de topics hierover niet meer te lezen.
Op het strand en op het water kan je je steentje bijdragen door hier en daar wat vriendelijk advies te geven.
@ Gewoon Mart: tof dat je het zo snel oppikt! je haalt me nog in!
|
|
|
Mriek
|
met een roze torch, er waren er 2 van maar ik was steeds helemaal downwind richting het vogelgebied zeg maar. Welke kite had jij dan?
Roze-bruine Gaastra Jeckyll. Heb er pas één.
|
|
|
Gewoon_Mart
|
Zojuist ook gepost in Nieuws & Discussie: Kitesurfers worden geweerd van Oostvoornse Meer OOSTVOORNE - Kitesurfen op het Oostvoornse Meer wordt niet langer gedoogd. Beheerder Groenservice Zuid-Holland (GZH) weert deze surfers, die zich door een vlieger laten voorttrekken, van het meer. De GZH vreest volgens de gebruikers van het meer een toestroom van kiters zodra het Slufterstrand op de Maasvlakte dichtgaat voor de aanleg van de Tweede Maasvlakte. Waarom GZH dit niet wil, blijft onduidelijk. Ze was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. GZH heeft al wel de daad bij het woord gevoegd. Een week of twee geleden bekeurde GZH-medewerkers volgens bedrijfsleider Norbert Kramer van kite-, surf- en wintersportwinkel Euro Funcenter aan het noordstrand van het meer drie kiters. ,,De jongens waren gewaarschuwd, maar ze zijn gewoon doorgegaan met kiten. Toen heeft GZH ze van het water gehaald.’’ Kramer verkeerde altijd in de veronderstelling dat kitesurfen was toegestaan op het meer. Mensen testen materieel uit zijn winkel op het water, of zoeken het meer op bij zuidoostenwind. Op het Slufterstrand of het strand van Oostvoorne kunnen kiters met die windrichting minder goed uit de voeten. Kramer: ,,Mensen die het meer opgaan, waarschuw ik tegenwoordig maar.’’ ,,Belachelijk,’’ noemt voorzitter André Knulst van de Nederlandse Kitevereniging (NKV) het verbod. Volgens hem is de vrees dat het meer na afsluiting van het Slufterstrand overspoeld wordt met kitesurfers onterecht. ,,Druk zal het nooit worden. De kiters wijken liever uit naar de échte kitespots op het voormalige autostrand of de Brouwersdam,’’ meent hij. Het is nog niet bekend wanneer het Slufterstrand sluit. Het Rotterdamse Havenbedrijf geeft daar eind deze maand duidelijkheid over. Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/2545523/Kitesurfers_worden_geweerd_van_Oostvoornse_Meer.html
|
|
|
El Rudo
|
het meer is ook een prut spot, met die enge dammetjes met stenen er tussen... maar verbieden slaat nergens op, ben het helemaal met Dree eens. Ik vraag me nog af of je nog naar de slufter kan varen vanaf de playa trouwens, een kwartiertje upwinderen en je bent er met ZW.
|
|
|
Dutchy
Logs: 0 | 9 uur
|
@ hengelooos prop je filmpje in het program Pinnacle 12 (illi downloaden)en daar zit een you tube functie in zodat je filmpje gerenderd word in klein formaat....en anders gebruik je dvd-shrink of winavi,ik gebruik zelf winavi waarmee films kunt vergroten en verkleinen.......... greetz Dutchy
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
@Mart wat een onzin, deze spot werd toch niet echt druk bezocht en nu gaan ze het verbieden ook. Zoals Rudo zegd was het wel een prut spot met de dammetjes en de blubber door werkzaamheden de laatste tijd maarja het is wel een Ooste wind spot minder. :'(
|
|
|
Dutchy
Logs: 0 | 9 uur
|
ik zeg ....gewoon die dam doorsteken richting autostrand en 1 grote spot van maken !!!
|
|
|
Gewoon_Mart
|
Vind het zelf ook niet zo spannend omdat het toch een prut spot is, maar what's next...? voor je het weet heb je op het Autostrand ook een verbod........
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
ik zeg ....gewoon die dam doorsteken richting autostrand en 1 grote spot van maken !!!
vind ik ook. voeger was er toch ook geen dam daar, toen was het 1 stuk.
|
|
|
Spoon
|
vind ik ook. voeger was er toch ook geen dam daar, toen was het 1 stuk. brilliant idee... dan is eurofun gewoon weer aan zee en die vogels sturen we naar avifauna
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ja,leuk idee maar dit kan weer niet want op dat stuk dijk wat er tussen uit gaat broeden dus 16 mussen, 21 merels, 46 spreeuwen, 1 havik, 3 meeuwen en een halve kip. dus onze vrienden van de vogelbescherming gaan dan weer mekkeren. het is ook altijd wat. wanneer gaat het weer waaien? ik moet namelijk weer eens rammen. het is al weer 4 dagen geleden.
|
|
|
Spoon
|
die halvekip heb ik zien liggen!!
|
|
|