Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
jongens , net terug van sluf.
was net wel en net niet niet met de 12 C-kite. iedereen was een beetje aan het k*tten..... Was wel even lekker om mijn nieuwe boardje te dopen maar verder was het niks. gewoon beetje cruisen en af en toe wat lopen. leuk is anders.... Ben wel zeer blij met m'n Ocean Rodeo Zen 133-41, nu al weer beter dan mijn vorige board. vooral die pads zijn heerlijk van OR. ook veel minder last van chop door zeer dunne rail van 2mm en iets meer flex dan vorige board. ongelooflijk dat je toch nog steeds zoveel verschil in een board kan merken hedendaags. lijkt wel een scheermes zo snijd 'ie door de golfjes.
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Nou ik ben ook net terug van Rockanje waar wat vrienden aan het kloten waren maar ik heb zelf niet de moeite genomen.......Een tikkie verdrietig is het wel vandaag!
Mr Flysurfer, Richard was lekker aan het rommelen als 1 van de weinigen!!
|
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Vandaag een uurtje gevaren op Wijk, kon net hoogte houden en een paar kleine spongetjes doen, maar het was niet veel soeps... Volgende maar weer hopen op meer wind. We kunnen wel weer na het werk (als de wind meewerkt), das een plus punt.
|
|
|
Ondabeach
|
Nah was toch weer leuk hoor voor een verloren paasdag. Paula (58kg) onder de 14 Rhino gehangen 132 boardje druk zat
|
|
|
Gewoon John
Logs: 0 | 30 uur
|
Hijo, dan moeten we haast op hetzelfde tijdstip daar zijn geweest! Ikheb de flysurfer zien launchen en verder daarvoor nog een wit/groen/zwarte helix bezig gezien. Wordt de komende week huilen. Cu JonnyWalker Nou ik ben ook net terug van Rockanje waar wat vrienden aan het kloten waren maar ik heb zelf niet de moeite genomen.......Een tikkie verdrietig is het wel vandaag!
Mr Flysurfer, Richard was lekker aan het rommelen als 1 van de weinigen!!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Tja, nu ben ik meestal diegene die de miserabele wind omstandigheden van vandaag nog ff wat scherper zet.... ...echter heb ik het best naar mijn zin gehad vandaag Met mijn 10m2 zeeko en skywalker 133x40......afgewisseld in iedere winddip met mijn strapless waveboardje! Wat scheelt dat nog in het low-end! Wel erg vage wind vandaag: het ene moment 10kn gemiddeld, daarna minuten lang 16kn+ om je oren! Zodoende nog wat kunnen loopen ook. Maar absoluut top was mijn testrit onder Richard's V10 TDI flysurfer Speed3 15m3 Deluxe!!!! Wat een enorme power, waanzinnige topsnelheid, lift & hangtime heeft dat ding. Echt het overwegen waard met de prutwind van dit jaar
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Wel een leuke dag gehad ondanks de net aan wind, even van sluf naar playa gekite. Hoogte lopen geen probleem echter was het op playa een stuk makkelijker kiten zonder de stroming van sluf. @martijn ja ik zag die gelukte surface pass ook .
|
|
|
martijn
|
Wel een leuke dag gehad ondanks de net aan wind, even van sluf naar playa gekite. Hoogte lopen geen probleem echter was het op playa een stuk makkelijker kiten zonder de stroming van sluf. @martijn ja ik zag die gelukte surface pass ook . Whaha op het water pak ik hem al een poosje, nu snel hopelijk eindelijk in de lucht (A) Die frontmobe toblind zag er trouwens netjes uit man, en was het vrouwtje niet boos?
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Vuur is er niks bij. Is niet gek was een uur te laat en zou eigenlijk niet gaan kiten. Ga haar van de zomer maar leren dan heb ik een partner in crime.
|
|
|
richard
|
So dan, weer lekker buiten gespeeld met de FS. Timing blijft cruciaal bij m'n V10 TDI ;-) Kan beter eerst naar 12 sturen en pas daarna beginnnen met kanten heb ik vandaag ontdekt. @Michiel ook even aan de FS geknoopt en gleed ook lekker soepel door de lucht terwijl de rest van de troepen aan het teruglopen (niet loopen!) waren. @hijo; volgende keer ook een testritje aan de FS ?? @rudo: zie net die beelden van je vleeswond. Ziet er niet soepel uit. Ik heb wel even een oplossingkje voor je gegoogled. Zie plaatje. Waarschijnlijk kun jij als industieel ontwerper wel een soort van rubber grip op die haak maken zodat je de bar goed vast kunt pakken. Hydrualisch haakje of zo . Veel beterschap met de duim iig.
|
|
|
tniers
Geen avatar
|
@Hard to handle Ik was ook in Wijk aan Zee, van 16.15 tot 17.45 gekite met een grote paarse Waroo. Was jij er toen ook? Thomas
|
|
|
chico
|
Toch tussen 12:00 en 14:00 hr aardig kunnen varen op Sluf met mn 10,5 helix en n waveboard. Ik heb diep respect voor die gasten die strapless kunnen varen. Het gaat maar tjonge jonge wat is dat moeilijk. Gijpen gaat maar als je dan 2-side staat en je wil "omstappen" dan vliegt dat board gelijk alle kanten uit en bij gewoon varen stuiter je er zo af. Wel leuk is dat de low end beter wordt.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
So dan, weer lekker buiten gespeeld met de FS. Timing blijft cruciaal bij m'n V10 TDI ;-) Kan beter eerst naar 12 sturen en pas daarna beginnnen met kanten heb ik vandaag ontdekt. @Michiel ook even aan de FS geknoopt en gleed ook lekker soepel door de lucht terwijl de rest van de troepen aan het teruglopen (niet loopen!) waren. @hijo; volgende keer ook een testritje aan de FS ?? @rudo: zie net die beelden van je vleeswond. Ziet er niet soepel uit. Ik heb wel even een oplossingkje voor je gegoogled. Zie plaatje. Waarschijnlijk kun jij als industieel ontwerper wel een soort van rubber grip op die haak maken zodat je de bar goed vast kunt pakken. Hydrualisch haakje of zo . Veel beterschap met de duim iig. Richard, het is m'n pink, en niemand heeft nog gezien dat ie is omgetransplanteerd met een ander pink, ben ook nog geen blote vrouwen tegengekomen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Toch tussen 12:00 en 14:00 hr aardig kunnen varen op Sluf met mn 10,5 helix en n waveboard. Ik heb diep respect voor die gasten die strapless kunnen varen. Het gaat maar tjonge jonge wat is dat moeilijk. Gijpen gaat maar als je dan 2-side staat en je wil "omstappen" dan vliegt dat board gelijk alle kanten uit en bij gewoon varen stuiter je er zo af. Wel leuk is dat de low end beter wordt.
Ik heb twee jaar terug mijn waveboardje strapless gevaren, zonder pads. Slechts wat sexwax erop. Dat ging best aardig. Gijpen is lastig, maar oefening baart kunst. Ik pleur er nog regelmatig af tijdens het gijpen Idd. was eraf klapperen door de chop een probleem. Dus toen maar de bijgeleverde pads en straps gemonteerd. Gek genoeg kan ik er dan niet meer fatsoenlijk op varen. Weg low-end, weg boardgevoel door de dikke pads Gisteren straps weer eraf, en voorste pad eraf gesloopt. Conclusie: ik vaar het boardje lekkerder niet op de positie van de straps. Dit n.a.v. de positie van mijn voeten toen ik lekker op gang was. En als je het board op de juiste manier kant dan kun je best goed door chop varen. Je moet de plank dan ietsje schuin in het water leggen, beetje als een twintip met grote vinnen. Vaart hij ook gelijk mega aan de wind Ik ga dit jaar zeker strapless verder oefenen. Moet zeggen dat ik het gijpen ook minder moeilijk vindt als met straps. Immers moet je je voeten er dan weer in de banden wurmen Maar makkelijk is het zeker niet, zowel met als zonder straps. Mensen die alleen TT's gewend zijn denken altijd dat ze zo wegvaren (en weer terug) Maar een ding Chico: dit jaar zullen we onze plankjes denk ik veel mee brengen met de windvoorspellingen....
|
|
|
joey
|
Nu ook een windje. Effe kijken of t nog wat aan trekt
|
|
|
barry
|
hij staat nu 8,8 als deze blijft staan ga ik over een half uurtje richting sluf
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
hij staat nu 8,8 als deze blijft staan ga ik over een half uurtje richting sluf
Wow! Geheel tegen de voorspellingen in! Wel weer zuid, maar zo te zien de laatste wind voor de aankomende week. Wie nog meer?
|
|
|
joey
|
Nu 7,8 m/s heb als grootste maat 10,5 en met mijn 90 kilo ga ik daar niet veel plezier mee beleven vandaag. En met zuid moet hij dan minstens 9 m/s zijn.
Toch maar eens overwegen om weer een grote kite aan te schaffen
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
ga ook ff sluf kijken, skimboardje mee, lekker zonnetje, wat wil je nog meer? behalve 25 knoop.. over uurtje daar
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hmm, hier waait het af en toe echt hard in Delft. Maar zoals Joey al aangeeft met Zuid is het allemaal net ff wat minder. Ben ook nog gesloopt van gisteren
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
ik wil niet lullig doen jongens, neem de moeite niet...tis niks. ook nu het weer "warmer" gaat worden wordt de werkelijke kracht van de wind ook weer minder als dat bij koudere temperaturen. dus blijft er feitelijk helemaal niets meer over.
|
|
|
Mr the Emperor
|
Liep anders net over de Willemsbrug en werd aardig van mijn sokken geblazen. Zelfs witte schuimkopjes op de Maas. Jammer dat we dar niet kiten kunnen......
|
|
|
chico
|
Ik krijg ook wel eens de neiging om te kiten in de Rijnhaven. Is 10 mtr lopen van mn huis. Soms blaast de wind mooi maar het schanier toe. Maar ja; mag niet he. Alleen jetskieen op de wereldhavendagen
|
|
|