Ik ben niet bekend met de 2007 bar, maar bij mij 2005 bar heb ik een oude truuk toegepast: sexxwax. (ja, echt: http://www.sexwax.com/ ). Je depowerlijn goed waxen en dan slijt hij een stuk minder. Probeer 't eens?
Ik heb ook het zelfde probleem en gebruiik meerdere 2007 baren, bij alle baren heb ik het dunne koordje weggeknipt werkt prima alleen geen stopper meer. nu zit ik alleen nog te denken om de cleat meer naar de bar te schuiven zodat je tegen de cleat aan kan varen dit moet ik nog proberen. Verder sluit het deepower koord niet sneller als andere.
Tja, ik heb mijn 2007 bar nu zo'n 5 a 6 maanden en heel wat meer sessies dan 10 of 15 gehad.... hij slijt inderdaad wel, maar is niet door. Ik heb wel voor de zekerheid een reserve depowerkoord + stopperkoord in mijn tas zitten. Voor 14 eurootjes gewoon in de shop te krijgen. Ik zie het probleem niet..,
Is dat sexwax spul ergens in NL te krijgen? Via die website moet je voor minimaal $15 bestellen en waarschijnlijk betaal je daarna nog een vermogen aan verzendkosten.
Sex- (of andere merken) wax is eigenlijk bedoeld om je golfsurfboardje van een anti-slip laagje te voorzien. Daarom dan ook te koop bij elke shop met golfsurf artikelen...