aramfoil
|
Enige tijd geleden was ik mijn board kwijtgeraakt op Noordwijk. Twee dagen later stond dit board te koop op marktplaats, de verkoper was echter een medewerker van hoogheemraadschap rijnland, die het board tijdens zijn werkzaamheden had gevonden.
Ik heb toen aangeboden om voor het board vindersloon te geven (50 euro) zodat ik hem toch terug kon krijgen.
Een en ander is hierover gepost op kitehigh en hanglos, wat ertoe geleid heeft dat: 1) een aantal mensen zelf contact hebben opgenomen met de verkoper (ws. ongezouten taalgebruik, aangezien de man er behoorlijk van geschrokken was) 2) er een klacht over deze man bij het hoogheemraadschap is ingediend.
Het hoogheemraadschap is uiteraard geschrokken van dit geheel, en hebben 1) in een brief aan de nederlandse kitesurfvereniging waarin zij aanbieden om iedereen die vindersloon heeft betaald dit terug te geven. 2) met het team wat op het strand werkt de regels nog eens uitgebreid doorgenomen, en alle gevonden voorwerpen zullen nu bij de politie gemeld worden.
Ik vind het een hele nette afhandeling, en ben er van overtuigd dat in de toekomst dit soort voorvallen niet meer voor zullen komen. Bovendien heb ik gevraagd of de 50 euro die aan mij terugbetaald zou worden op de rekening van het NKV gestort kan worden.
groet Aram
|