Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Vriend van mij woont op Texel. Er is daar altijd goede wind en in de zomer erg druk, maar nu zal het wel meevallen.
In ieder geval een zeer goeie spot om te kiten van wat ik van de verhalen gehoord heb dan...
|
|
|
TijN
|
ok je hebt in principe 2 spot's, paal 17 NOORDZEE en bij dijkmanshuizen WADDENZEE. Pas op bij dijkmanshuizen waddenzee kant want daar mag officieel niet gekite worden al staat er wel een clubgebouw met daarop de text "kitesurfschool" je moet het natuurlijk zelf weten maar paal 17 is top spot.
|
|
|
ilserem
Geen avatar
|
Ga je buiten de vakanties en door de weeks dan ben je vaak alleen zowel bij paal 17 als dijksmanshuizen (oostenwind). Dus ga met een groep anders wordt het lastig. Bij paal 17 is ok, wel regelmatig veel stroming en ook nog wel eens klotsbak. (Scheveningen of Wijk loopt mooier). Dijksmanshuizen is oostenwindspot, starten op grasveldje op dijk (lekker glad) en zorg dat je daar met schoentjes vaart. Bij laagwater valt het nagenoeg droog tot wel km uit de kant. Starten en landen blijft daar listig zeker met veel wind. Ben daar nog niet weggestuurd. Veel plezier
Maurits
|
|
|
Texelboy
|
hee woon zelf op texel en paal 17 is een goede spot ga daar ook altijd heen. moet alleen wel oppassen voor de strekdammen (je kan zien aan de gele palen op het strand waar ze liggen daar liggen ze precies in het water ) Nou misschien tot binnenkort
Boy
|
|
|
Idefixe
|
Paar keer op Texel geweest nu. Kite gebeuren viel een beetje tegen ( strekdammetjes en een beetje pech met de wind) tevens een hoop gedoe of je nu wel of niet aan de waddenkant mag kiten. Locals en het eiland zelf waren overigens zeer relaxed en gezellie.
|
|
|
nieles
|
oke dat is allemaal goed om te horen we gaan met z,n 4 dus komt goed heb er nu al veel zin in weet iemant een goede camping daar
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik ben 6-7 oktber op de sluftervallei, is daar (mag) te kiten? waar is paal 17 eigenlijk? Groeten, Arjan
|
|
|
nieles
|
hey janus/arjan dan zijn wij er ook als het goed is wat is de sluftervallei een camping??
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Deze slufter is absoluut no go lijkt me, is een of ander zeldzaam slikkengebied.
|
|
|
|
nieles
|
is dit ook vlak bij een kite spot heb wel een auto natuurlijk maar is het te doen?
|
|
|
nieles
|
ongeveer 16km
|
|
|
s.sander
Logs: 0 | 16 uur
|
als eerste camping kogerstrand is de beste keuze bij de koog word ook gekite,maar onze officiele spot is p17 1.5 km van de koog af. de slufter is een no go gebied NIET DOEN dus, waddenzee dijkmanshuizen word gedoogd door gemeente texel maar word bekeurd door watrepolitie n holland. (alleen bij oosten wind) wij zelf zitten eigenlijk altijd bij p17. voor meer info kom je maar om een biertje in cafe de twaalf balcken in den burg daar werk ik nl en nog een andere jongen die kite tot dan grtzz sander
|
|
|
Joy.H
|
hey, in de herfstvakantie kom ik ook naar texel om te knallen en overnacht ook in de sluftervallei (camping). lijkt me gaaf als er meer kitesurfers bezig zijn om zo weer eens wat te praten enzo..... zijn er nog punten waar ik op moet letten bij deze spot (natuurlijk niet varen bij aflandige wind en op gele palen letten zoals hierboven vermeld maar verder?) o ja staan er vaak hoge golven bij paal 17 of meer choppy water? gr.joy
|
|
|
nieles
|
wij gaan alleen waar het mag dus paal 17 wij willen het niet lastig maken daar voor jullie bedankt voor de info
|
|
|
TijN
|
waddenzee dijkmanshuizen word gedoogd door gemeente texel maar word bekeurd door watrepolitie n holland. (alleen bij oosten wind)
ik vraag me af of zij daar mogen bekeuren. Waterpolitie Den Helder bekeurd daar ook..vriend van me laat het nu voor komen.
|
|
|
Sjemmel
|
Ik ben dus diegene met de bekeuring aan de waddenkant, ben er laatst opnieuw geweest en voor zover ik geinformeerd heb is dat de enige keer dat er daar bekeurd is. we waren met zn drieen. Texel is trouwens absoluut niet druk.
|
|
|
Haring High Richardt
|
als eerste camping kogerstrand is de beste keuze bij de koog word ook gekite Kan je vanaf de camping lopen met je spullen naar paal 17 ??????????
|
|
|
s.sander
Logs: 0 | 16 uur
|
je zou kunnen lopen of een fiets huren of downwind kunnen varen of upwind kunnen varen het is vanaf de koog ongeveer 2 km en vanaf de sluftervallei gewoon met de auto gaan of bus.
|
|
|
|
Joy.H
|
Ok, paal 17 dus. Iemand een kaartje en / of gps coordinaat?
moet je ff kijken hierboven bij spots van kitehigh en daar staat een kaartje.
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
Ok, paal 17 dus. Iemand een kaartje en / of gps coordinaat?
moet je ff kijken hierboven bij spots van kitehigh en daar staat een kaartje. Ja ok, had ik gekeken maar zie niet duidelijk waar het is.. iemand een kaartje?
|
|
|