kant van plank (techniek)

Wimt

Juni 26, 2008, 02:47:10
edit2Rapporteer  
lezen
Dirkie

Antwoord #1 Juni 26, 2008, 16:41:39
edit2Rapporteer  
Zo, dit leest een stuk makkelijker... na deze post even zelf lezen, kijken of ik het begrijp...

Citaat
Volgens mij wordt daaraan veel te weinig aandacht besteed.
Ga maar na; de oppervlakte van een vin is ongeveer 35 cm2. En dat keer ongeveer 3 vinnen. De zijkant van het board aan heelside is 1 m bij 1 cm, is dus gelijk aan de oppervlakte van de 3 vinnen. Ik benoem de heelside, omdat deze kant bij een goede aerodynamische techniek, veel meer koersvastheid kan veroorzaken dan tooside.
Omdat tooside nml. veel meer uit het water is dan heelside; zeker bij de bredere planken. En, omdat, zoals ik al aangaf, bij een goede vleugeltechniek, er veel meer `vin-werking`is aan heelside.
Deze vleugelwerking vereist o.a. een bolle onderkant i.p.v. concaaf, anders is er geen vleugelwerking. In ieder geval voor ongeveer 10 cm vanaf de zijkanten van de plank, de rest mag nog wel concaaf zijn.
Op de tekening zie je bij B een kleinere vleugel. Deze is voor de hogere snelheid, want dan is de plank veel meer uit het water gericht.
En B is voor de lagere snelheid.
Bij A en B zie je dus geen scherpe randen, zoals je nu vaak ziet, maar meer vleugelranden. Daarmee bedoel ik; deze randen zijn veel vloeiender, waardoor het water deze vorm veel beter kan volgen( net als bij een bowkite; geef je die te veel baraantrekking, dan overtrekt de kite; de lucht volgt de kite niet meer, en de kite overtrekt en valt uit de lucht).En hierdoor onstaat veel meer zuigwerking (oftewel vin-werking).

Je ziet dit een beetje bij de Trax van F-one, maar ik denk dat dit veel verfijnder kan, met bijv. 2 steps, zoals ik aangaf met A en B ( voor lage en hoge snelheid).
royboy

Antwoord #2 Juni 28, 2008, 00:23:06
edit2Rapporteer  
wat mooi, zon stukske cabaret op het forum
Wimt

Antwoord #3 Juli 01, 2008, 01:47:51
edit2Rapporteer  
Ben maar gestopt met lezen, snapte er niks van.
Dirkie

Antwoord #4 Juli 01, 2008, 04:07:30
edit2Rapporteer  
Grin lol @wimt
Rooky

Antwoord #5 Juli 01, 2008, 05:18:49
edit2Rapporteer  
@ wimt: ik snap er ook de balle van! haha er zal wel iets in zitten  ThumpsUp
Wimt

Antwoord #6 Juli 02, 2008, 00:28:35
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook aan de andere helft van mijn gespleten persoonlijkheid gevraagd, en die snapt er ook niets van.
Wimt

Antwoord #7 Juli 02, 2008, 00:29:09
edit2Rapporteer  
Ik ben Jaap, en ik snap er ook niets van, wat vind jij Dirk?
Wimt

Antwoord #8 Juli 02, 2008, 00:34:00
edit2Rapporteer  
Dat mijn gespleten persoonlijkheid een gespleten persoonlijkheid heeft, dat maakt het helemaal ingewikkeld.

Als ik hier niet mee stop, kom ik mijzelf nog eens tegen, in het echie en in 8-voud.

Ik denk dat ik dat niet aankan, om bij die ontmoeting 7 handen te moeten schudden. En als je dan voor een spiegel staat, zie je er 14. Of niets natuurlijk, de andere kant van mijn werkelijkheid dus. Morres, grijp nou es in! Deze keer is dat echt van belang.     
Wimt

Antwoord #9 Juli 02, 2008, 00:34:45
edit2Rapporteer  

Ja, maar het komt er niet uit.
Rooky

Antwoord #10 Juli 02, 2008, 01:46:35
edit2Rapporteer  

Ja, maar het komt er niet uit.

mischien een van de andere 7?

er moet er wel een zijn die het weet, en als die t weet kan die t mij dan ook via jou of een van de ander 6 o f jou laten weten?of jou of via jou of via jou of anders via jou
Wimt

Antwoord #11 Juli 02, 2008, 02:10:35
edit2Rapporteer  
Je copieert mij stijl Rookie, knap gedaan. Ik zal het ze vertellen.
royboy

Antwoord #12 Juli 02, 2008, 03:57:08
edit2Rapporteer  
die stijl meester worden, mag je heel ongelukkig zijn en zie je het zelf niet meer
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.