Bow kite's bij de pro's

heelside_harold

Augustus 15, 2008, 16:45:28
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen.
Harold 17 jaar (bijna 18) en een beginnend kitesurfer, vliegt met een cabrinha switchblade 2007 10 m
en vaart een goed boardje van een onbekend merk.
Ik had een vraagje ik zie op het strand nooit pro kiters met bow kites, kan iemand zeggen waarom.
Ik vind ze naar mijn mening toch beter vliegen dan een c-shape.

Groetjes Harold
Alferink

Antwoord #1 Augustus 15, 2008, 16:49:17
edit2Rapporteer  
Het is maar net wat je ermee wilt en je voorkeur.  Als je wat verder bent en verschillende dingen hebt geprobeerd zal je de voor en nadelen van elkaar begrijpen.

Voor een beginnende kitesurfer heb je helemaal gelijk, voor jou voelt een bow/sle zeer wss  beter/veiliger.

Maar er zitten verschillen in,  ik noem, dood punt, pull etc etc.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Augustus 15, 2008, 16:50:50
edit2Rapporteer  
Ik weet niet op welke spot je vaart maar ik zie zat pro kiters die met bow (sle/hybride)kites varen...
Bas, Randy, Lex enz enz

Maar er zijn veel meer wannebee pro's die met Fuel's varen  schater

Check Lex maar ff .
Als je dat allemaal kan dan zijn die Wannebee's echt goed

http://www.youtube.com/watch?v=ODI85J8UPGc
mazzomrx

Antwoord #3 Augustus 15, 2008, 17:14:18
edit2Rapporteer  
Randy ook? Hij vaart toch met een C-shape??  Huh
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 Augustus 15, 2008, 17:19:20
edit2Rapporteer  
Randy ook? Hij vaart toch met een C-shape??  Huh
Randy vaart voor F-one en die hebben geen C kite  Roll Eyes

Tribel = SLE en Bandit = Delta en Randy vaart dus met de Delta  ThumpsUp
Power Zone

Antwoord #5 Augustus 15, 2008, 17:24:20
edit2Rapporteer  
Wauw!!! Erg vet filmpje!!!

Een verslag van die week stond ook in "Kitesurf" magazine erg stoer om nu even te zien.

Het lezen van de boomlanding was al erg grappig maar zien is nog leuker Smiley

on topic: Er is een hele grote generatie die nooit anders heeft gevaren dan met een C-shape (BOW/SLE bestond nog niet) en die blijven trouw aan wat ze kennen (gewent zijn).
Frank77

Antwoord #6 Augustus 15, 2008, 18:18:42
edit2Rapporteer  

offtopic:
Tribal vind ik echt een 5lijns C kite (noem het hybride). Weinig bow stijl aan te bekennen.
Pas sinds de delta cshape zijn ze de bow stijl gaan oppakken.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Augustus 15, 2008, 18:21:30
edit2Rapporteer  

Tribal vind ik echt een 5lijns C kite (noem het hybride). Weinig bow stijl aan te bekennen.

Pas sinds de delta cshape zijn ze de bow stijl gaan oppakken.

Jep is gewoon een C-kite, en de pro's komen echt wel bij bow of iets dergelijks uit
denk ik in de toekomst.
Antwoord #8 Augustus 15, 2008, 18:32:19
edit2Rapporteer  
zoo dan... wat een lekker filmpje zeg!!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 Augustus 15, 2008, 18:34:12
edit2Rapporteer  
Volgens mij hebben wij die discussie al eens gehad.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31981.0.html
De tribel is een SLE kite (punt) Bij het los laten van de bar wordt de kite volledig ondersteund door de LE. Check de foto... Alle magazines noemen het ook een SLE kite maar als jullie dat minder stoer vinden mag je het van mij ook een C-kite noemen... Dus bijdeze.... de tribel is een hardcore C kite  Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Augustus 15, 2008, 21:40:41
edit2Rapporteer  
Tribal heeft de low-end van wat de meeste mensen voor een C-kite door vinden gaan, maar de high-end is werkelijk gigantisch, vrijwel net zo goed als menig Bow/SLE/flat/delta kite op de markt.

Pas met de Bandit is het windbereik ook naar het low-end toe enorm uitgebreid. Werkelijk kan een bandit-uno 9m2 zich meten met een TribalII 13m2 in het low-end.

Toch voelt de Tribal heel anders, en meer zoals menig C-kite. Ook kb.de deelde hem in bij de freestyle C-kites. Maar toch met de opmerking van de speciale soort bridle en de enorme depower.
Nicolas

Antwoord #11 Augustus 16, 2008, 00:05:53
edit2Rapporteer  
Om op de vraag te antwoorden. De grote reden waarom de meeste pro's bij een C-kite blijven is de barkracht als deze unhoocked is. Met een Bow ben je na x minuten al kapot door te unhoocken. En aangezien het daar allemaal om draait..  Dit is waarom ze niet met Bow kites vliegen.

Tegenwoordig heb je weer SLE (Supporting Leading Edge), Sigma,.. en al die andere maar het blijft een beetje hetzelfde verhaal als met de Bow.

En natuurlijk is er nog de gewoonte...
WaZuP

Antwoord #12 Augustus 16, 2008, 02:16:28
edit2Rapporteer  
WIE ZEGT NU WEER "DE LEADING EDGE ONDER STEUNT DE HELE KITE"??????

sle staat voor een toming die de leading edge ondersteunt en helpt bij het kantelen van de kite om te depower, omdat de voorste lijnen echter veel hoger bevestigd zijn kan de kite veel verder kantelen/depoweren.

t is dus een hoog depowerbare c kite noem het hybride van mij mag iedereen het een sle noemen maar dat is het niet punt

en sle is voor de armen die het bow patend niet durvden te kopen met de nadelen en voordelen van dien.
delta shape das nou eens weer wat anders dan c en hybride en bow/sle en vind t een mooi concept aan gezien de delta shape in de vlieger wereld altijd de meeste trekkracht oppervlakte verhouding heeft.

persoon vind ik het gevoel na een kite sessie met een c veel lekkerder omdat je dan veel meer spieren in je lichaam intensiever gebruikt + het gevoel dat je soms bijna niet meer je rail kunt houden om dan te springen en tog de sweet  spot te vinden want met een bow/sle is elke stant van de kite zo'n beetje de sweetspot en
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.