Nieuws uit de openluchtwerkplaats *** Boardjes KLAAR ***

Dirkie

Februari 23, 2009, 16:30:38
edit2Rapporteer  
Zo, even een update over 't nieuwe project in de openluchtwerkplaats.

De bedoeling en een boardje met een 'geprofileerd' dek te maken, met een PBT erover heen. De nieuwe PBT's zijn wat flexibeler en ik denk dat ik zo'n sheet, mits goed verhit, wel over een geprofileerd dek heen kan krijgen.

Enniehoe, de eerste (vrij crappy) foto's. Alles wat buiten de MDF malt valt, wordt gefreesd tot 2 mm dik. Het gedeelte onder het MDF wordt nog wel ietwat taps gemaakt, zodat de rand ongeveer 4 mm wordt. Heel benieuwd of het allemaal gaat lukken. Tipshape schaamteloos gejat van een Aboards X serie. Verdere voortgang van het project geheel afhankelijk van de aan / afwezigheid van de wind...

Joosdo

Antwoord #1 Februari 23, 2009, 17:28:55
edit2Rapporteer  
He Dirkie,

Ziet er goed uit, vraagje van mijn kant, ben ook bezig met de flextips, maar hoe frees je dan als je mdf mal erop ligt?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Februari 23, 2009, 20:09:12
edit2Rapporteer  
Volgens mij maakt Dirk gebruik van een copie-huls om de tippies te profilen.
Hulsje tegen de mal en frezen maar....

Dit gaat helemaal goedkomen ThumpsUp.
Dirkie

Antwoord #3 Februari 23, 2009, 21:40:28
edit2Rapporteer  
Yes, Leon heeft 'm goed geraden. Met een kopieerring / kopieerhuls. Dan volg je met de huls de mal, en kan je lekker frezen. Die ringen zijn in verschillende maten voor de meeste bovenfrezen wel te krijgen. Ik heb dit met een bolkopfrees gedaan, zodat er een mooie ronding in de freesgroef zit. Om de rest op 2 mm af te vlakken gebruik ik de 'normale' shapemanier, maar dan vlak afgesteld.
OandO

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 02, 2009, 14:22:21
edit2Rapporteer  
Zijn die rails van ingekleurde epoxy?
LOEN

Antwoord #5 Maart 02, 2009, 14:47:42
edit2Rapporteer  
Nice hoor
Zelfbouw blijft toch een van me favoriete plekjes hier op het forum.
Vakmanschap ik hou daar wel van, Top dat jullie het delen! ThumpsUp

Dikie succes met de bouw, ben benieuwd...
Morres

Antwoord #6 Maart 02, 2009, 14:57:33
edit2Rapporteer  
Nice hoor
Zelfbouw blijft toch een van me favoriete plekjes hier op het forum.
Vakmanschap ik hou daar wel van, Top dat jullie het delen! ThumpsUp
Same here, er is natuurlijk wel minder activiteit hier, maar dit doet me hart wel sneller kloppen dan niuews/video's enzo
Dirkie

Antwoord #7 Maart 02, 2009, 22:32:27
edit2Rapporteer  
@OandO: Nee, PU giethars met een pigmentje. Is wel hetzelfde pigment als wat je voor epoxy zou gebruiken.

@Anderen: Bedankt voor de aanmoedigingen... Ga binnenkort weer lekker verder, aanstaande zaterdag eerst even een weekje naar de sneeuw. De openluchtwerkplaats is nu eigenlijk alleen open in 't weekeinde, dus nog even geduld!
Dirkie

Antwoord #8 April 21, 2009, 21:14:20
edit2Rapporteer  
Zo, tijdje stil geweest hier, maar stilgezeten hebben we niet...  YeSS

De cores (had ik al gezegd dat ik er 2 tegelijkertijd bouw?) zijn af, zie de eerste 3 piccies. De hele rail is 2 mm dik (dun eigenlijk). De rest van de core ook mooi afgerond, naja, zie plaatjes.

De bodem PBT's worden via de onvolprezen LeonB 2000 prepreg TM methode gemaakt, die liggen inmiddels klaar (450 grams triaxiaal). De bovenzijde van 1 core is inmiddels voorzien van een mooie laag 600 grams triaxiaalweefsel. Geniaal spul trouwens, dat triaxiaalweefsel. Verwerkt heerlijk, nooit meer anders. Zie de laatste 2 piccies voor dit gedoe. Ik heb even geen fotootjes van de core met het natte weefsel, ging ff niet lukken met de handschoentjes enzo.

De volgende stap is de boven PBT erop... Daar heb ik wat leuks voor verzonnen... Of het echt zo leuk is gaan we nog merken, daarover de volgende keer meer!  Joepie
LeonB

Antwoord #9 April 22, 2009, 11:45:07
edit2Rapporteer  
Jaja...lekkurrrrr!!! ThumpsUp Ziet er goed uit Dirk.

Ik ben wel errug benieuwd hoe je de topsheet luchbel/bobbel-vrij afgeperst krijgt.
Als ik jou was zou ik de sheet lekker schraal inrollen met pox......zo voorkom je harsophopingen.

Dirkie

Antwoord #10 April 22, 2009, 12:02:51
edit2Rapporteer  
@Leon: Daar ben ik ook wel benieuwd naar... vanavond ga ik het grote masterplan uitvoeren... Dan zullen we merken of het idd een masterplan is... Smiley

Mr. PBT himself komt even kijken, dus failure is niet echt een optie... hehe...
prokiter

Antwoord #11 April 22, 2009, 17:18:37
edit2Rapporteer  
Yowww Dirkie....

Dammmmee dat ziet er lekker uit.

Ben zeer benieuwd of je die PBT er strak in gezogen krijgt.....

Heb al meerdere boardjes gebouwd met flex tips met PBT......en het is er zonder hitte plaat en water pers verdomde moeilijk in de krijgen.

Ik heb altijd aardig afgevlake steps gemaakt.......

Heb met mij laatste boardje met doorzichtige afwerklaag ook best hoege steps gemaakt.....en dit heb ik doen zonder breather afgezogen.....en met doorzichtige vacuum folie....zodat ik de lucht bellen er goed uit heb kunnen duwen doordat ik het kon zien....dit werkte wel goed......als je snel werkt en niet alle lagen glas prefapt......dan doe je met de afwerklaag afzuigen nog een losse laag glas er tussen die je er niet tussen hebt gedaan met preggen.....dan moet je een paar keer de druk van de tafel gedeeltelijk af halen om de lucht bellen er super uit te krijgen.....

Ben zeer benieuwd..... Joepie

Keep Up The Good Work.

Greetings...Pro KIter..... Cool
Spoon

Antwoord #12 April 22, 2009, 17:24:21
edit2Rapporteer  
vet gaave tips man!

Dirkie

Antwoord #13 April 22, 2009, 22:19:41
edit2Rapporteer  
Hoppa, we houden het tempo erin!  Joepie YeSS

Vanavond de topsheet gedaan. Ik had dus een methode verzonnen en die blijkt apegoed te werken...!

Joepie

Ik heb de topsheet gewoon gebruikt als vacuumsheet. Rand gewoon vacuumfolie eromheen getaped om de juiste maat te krijgen. Voordeel is dat je dan extreem goed ziet wat je doet. Werkte als een tierelier, geen gedoe met heatguns en dergelijke nodig. Wat wel helpt is dat deze PBT veel soepeler zijn dan de oude.

Nu met z'n allen even duimen dan m'n vacuumpomp het blijft doen vannacht, hij sloeg een beetje vaak aan, beetje gaar terugslagventiel (zo nog even een topicje over openen).

Resultaat is mooi, je ziet echter wel de lengtedraden van het triaxiale weefsel. Vind ik zelf niet heel storend, en is ook op te lossen door de core eerst een keer in te rollen met verdikte epoxy en dan te laten drogen.

Enniehoe, plaatjes zeggen meer dan...
Dirkie

Antwoord #14 Mei 13, 2009, 22:00:13
edit2Rapporteer  
Zooo... Eindelijk klaar. Even oorlog met m'n vacuumpomp gehad, maar na een lange zware strijd heeft ondergetekende gewonnen. Onvoorwaardelijke overgave. Er moest wel ff een nieuwe vacuumschakelaar en nieuwe relaisvertraging tegenaan, maarja houd je van de straat.  Joepie

Ben erg te spreken over 't resultaat...! Zijn erg mooie boardjes geworden, lekkere flex, gewicht ex pads enzo 2250 gram.

Plaatjes ipv woorden (En ja, de vinschroefjes zitten nog niet definitief zo, ja, de boardjes zijn nog een beetje vies en ja, die rare vlek is een mobiel nummer dat doorgehaald is). Beetje haast...? Welnee  , we gaan vrijdag ochtend pas richting Dakhla.. ahum.. :-)

1 + 2) Broeder met z'n nieuwe boardje.

3) Detail tip

4 + 5) Onder + bovenzijde mijn board

Dirkie

Antwoord #15 Mei 13, 2009, 22:01:32
edit2Rapporteer  
Ow, en had ik al gezegd dat er stiekem al voorbereiding worden getroffen voor een woordcore waveboard....? Nee? Bij deze dan! Grin
Arctic_Monkey

Antwoord #16 Mei 13, 2009, 22:07:53
edit2Rapporteer  
wat n prachtig board!
Spoon

Antwoord #17 Mei 13, 2009, 22:44:33
edit2Rapporteer  
welke pads zitten daarop?
de shape is echt goed gelukt!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Mei 13, 2009, 22:50:49
edit2Rapporteer  
welke pads zitten daarop?
de shape is echt goed gelukt!

F-one

@ Dirkie: mijn complimenten! Wat een ontzettend mooi gemaakt boardje, en wat een mooi laag gewicht. Hoe vaart ie?
Dirkie

Antwoord #19 Mei 14, 2009, 09:02:43
edit2Rapporteer  
Heren, bedankt voor de complimenten...!

@Spoon: Het zijn inderdaad F-one platinum pro pads, echt een aanrader. Helaas passen ze niet op de meeste boards, de afstand tussen de inserts moet 15 cm zijn.

@Michiel Bandit-Dos: Geen idee... nog niet mee gevaren. Maar de boards gaan mee naar Marokko, daarna volgt uiteraard een impressie. En voor de zekerheid gaat de voorgangers ook mee!
LeonB

Antwoord #20 Mei 14, 2009, 11:20:08
edit2Rapporteer  
Tsjesuss Dirk,  wat een sexy board is dat geworden!! ThumpsUp
Ik wil m graag bewonderen in real life  Wink
Joy.H

Antwoord #21 Mei 14, 2009, 11:42:43
edit2Rapporteer  
woow  Shocked wat een mooi boardje, netjes ThumpsUp Joepie
Spoon

Antwoord #22 Mei 14, 2009, 13:59:30
edit2Rapporteer  
tsjah als ik de foto's goed had bekeken dan had ik het zelf kunnen zien :S:$

ik ben nog steeds op zoek naar goede pads.

KappuhH

Antwoord #23 Mei 14, 2009, 14:03:37
edit2Rapporteer  
Erg mooi boardje! Die Fone pads schijnen erg goed te zijn. Zelf ben ik dik tevreden over de Liquid Force
Spoon

Antwoord #24 Mei 14, 2009, 14:09:20
edit2Rapporteer  
tsjah ik heb een beetje een combi van extreem kleine voet (39)
met hoge wreef..

dus dat is met de meeste pads en straps combi een beetje lastig..
ik vind die nieuwe underground ook wel erg cool eruitzien.
die cabrinha's  syncs ook alleen vind ik daar de pad er niet zo comfortabel uit zien..

maar goed..

het board is echt retestrak!
is bijna niet te onderscheiden van north! Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.