Wimt
|
Mijjn voorspellingen betref. bovenst. board kwamen uit. Maar toch niet zo interessant.
Mijn bamboe-board getest; loopt minder hoogte dan de andere bult-boards, pop is ook minder door de tipflex. Landen gaat supersoft, en wendbaarheid is enorm. Valt verder nog niet zo goed te beoordelen, wegens weinig wind vandaag.
Iemand anders had `m ook getest, had dezelfde mening. Mocht zijn Waiman 11 m testen; voelt super voor new-school; lage barkracht en geen backstall, echt mijn type kite. Verder ook te weinig wind voor echte conclusies. Zijn bamboe-waimanboard leek mij super; ook van bamboe, en superlicht; 43 cm breed, ik denk nog geen 3 kg.
Morgen wel veel wind , op Neeltje weer te testen.
|
|
|
Wimt
|
Ik ga mijn board denk ik herdopen tot TTS; Top Tech Secret Board; er kijkt hier toch niemand meer naar, dus vandaar autom. secret. .
|
|
|
spoetnik
|
Wainman 11 bestaat niet. Moet een 9 of een twaalf zijn geweest.
|
|
|
Wimt
|
Dan was het een 12. Eergisteren brak bijna spontaan mijn Cabrinha depowerstrap, 4 jaar oud. Vreemd dat dat soort nylon ook verouderd.
Heb de strap vervangen door een spanband; was iets te breed; met stanleymes versmald, en met brander de ravels eraf gehaald, doet het nu weer goed. Heb de band meteen wat langer gemaakt, zodat ik niet meer met knoopjes moet klooien.
Ja, ik houd van hergebruik. Gisteren brak bij het oplaten de stuurlijn van een meerijder. Lijnen waren niet veel gebruikt, zagen er goed uit, maar waren 3 jaar oud denk ik. Schijnt dan niet meer sterk te zijn. Zijn 5de lijn brak ook, dus dat was meteen een kilometer renne op Brouwersdam.
|
|
|
Wimt
|
Board gisteren getest; ontzettend loose, maar toch richtinggevoelig genoeg met die 2 3cm vinnetjes. In switch draaien behoeft echt niet met een hupje; echt een surfgevoel.
Helaas liet 1 insert los. En ik had wat holle ruimten rond het bamboe; toch maar wat pur erin gespoten. Alles weer klaar voor morgen op Vrouwenpolder.
|
|
|
twill
Geen avatar
|
ik vind je gebruik van materiaal en vormen erg interessant! al zal ik het topic nog wel een paar keer moeten lezen om het wat te gaan snappen
|
|
|
Wimt
|
Je behoeft het niet te snappen, test eerst maar `s. Iedereen kijkt naar mijn board, maar ze durven er niet op te varen. Morgen de kans op Neeltje Jans. Ik herdoop weer mijn board tot Ergo Board (niet erger board ). Bij landen is ie superzacht. Doe de voetbanden nu op 52 i.p.v. 60 cm afstand. Nml. een oude oorlogswond (motorongeluk) speelt soms op bij mijn linkerbeen, de lies. Dit zal wel helpen.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Morgen ben ik zowiezo op Neeltje dus zullen wel ff kijken Klein gastje met die Core GT en die grote plank (Vorige keer nog met je gesproken meen ik)
|
|
|
Wimt
|
Dan was je wel een heeel erg klein gastje , of ik ben het vergeten. Tot morgen dan, je zou de derde tester ooit zijn.
|
|
|
Reflex
|
Mischien heb ik dan een ander voor ogen Dat er 2 van jou zijn joh... Maar ik ben er zowiezo dus laten we hopen op een mooie sessie.
|
|
|
Wimt
|
Ik heb wel een dubbelganger rondlopen, om de fans van me af te houden . Morgen weer Neeltje denk ik. Heb gisteren geen GT gezien, maar wel een heel klein gastje. Kreeg ik meteen gedonder mee; pa zei dat ie geen snoepjes mocht aannemen van vreemden, maar zijn muilpeer mocht ik wel meteen ontvangen. Hij vond mij daar zeker groot genoeg voor denk ik .
|
|
|
|
Wimt
|
Jij bent dus die Kalootzak , die mij telkens naar de Lounge doorstuurt. Jij hebt van mij nog respijt gekregen om je fout te herstellen, hetgeen je zou doen, maar anders zal ik je krijgen, kleintje . Voetbanden staan nu op 55 cm, i.p.v. 62 cm, en nu geel last meer van de lies. Heb meteen de Sync van Cabrinha erop geplaatst; al zit je er los in, je gaat nooit meer spontaan uit je voetbanden. De verkoper zei dat er maar 1 maat van was, maar deze lijkt wel voor schoenmaar 48. Zit niet minder goed. Board is niet kapot te krijgen, maar niemand heeft `m durven testen.
|
|
|
Reflex
|
Boardje zag er mooi uit maar inderdaad niet getest. Je had geen snoepje voor me mee
|
|
|
Wimt
|
Boardje zag er mooi uit maar inderdaad niet getest. Je had geen snoepje voor me mee Je draait alles weer om; het board ziet er NIET mooi uit, en ik zou jou NIET een snoepje geven. Maar je zou WEL mijn item van de lounge terugzetten op nieuws. Dat wordt klappen op je muil (smiley).
|
|
|
Wimt
|
nou, die klappen hou je nog tegoe; geen wind, geen klappen zullen we maar zeggen . The search for the quest goes on; ik ga nu alles combineren; er komt nu toch weer een kleppensysteem; kan nu makkelijk, omdat de bamboe de veerfunctie van de klep op zich neemt. De klep aan beide einden van de plank, heeft daarbij weer 3 functies; De rocker variabel maken; hierdoor minder weerstand. De klap bij landen nog verder verminderen. De tipflex verbeteren; de trax heeft ook een doorlopende channel tot aan de tip, maar daardoor neemt de tipflex af. De schijnbare dikte van de tip neemt door die channel toe, en dus minder flex. Tenzij je de klep-constructie toepast, want dan schuift de klep over het tip-einde, en is de schijnbare dikte van d plank weer laag. Komt foto van. Ben nog niet begonnen; heb niet veel zin om met dit mooie weer in de kelder te gaan werken.
|
|
|
Wimt
|
Meppers op dat bolletje van jou, kleine Hulk van mij, maar ja, zelfs dat zit er niet in, want ook jij reageert nie meer. Toch maar liefst meer dan 2 mille kijkers
|
|
|
spruce
|
Je houdt jezelf wel van de straat he Wimt
|
|
|
Wimt
|
Nog steeds door niemand getest, omdat men bang is dat ie kapot gaat. Ech nie hoo; heb de bekende F-one pads in 2 maanden aan smots gevaren; de gel komt er als jam uitpuilen , maar het board is ok.
|
|
|
Spoon
|
heb je de bovenkant van je board wel geschuurd? Anders is het natuurlijk niet gek dat die gel eruit spuit..
|
|
|
Wimt
|
Dubbelzinnig bedoeld of zo, meestal snap ik het dan wel. Met schuren ga je dan al een bepaalde kant op, en dat spuiten snap ik dan ook. Toch komt mijn puntje niet bij het gaatje; ik snap het niet.
Maar goed; na lang wachten is er a.s. zaterdag de testdag, die al mijn technieken tot een high-tech board verenigt. Dit board gaat alle tegenstrijdigheden van de huidige boards uit de weg; hoogtelopen zonder te koersvast te zijn, breed board (42 cm) zonder de nadelen ervan (moeilijk kanten en harde landingen en niet wendbaar).
|
|
|
Wimt
|
Komende dagen testen, en een nog beter board is in de maak.
|
|
|
Wimt
|
Getest en super, toch nog wat veranderd; nu 2 cm V in middenstuk, morgen Borselle. Waanzinnig hoe sterk bamboe is. Probeer het met koolstof te evenaren, maar bij gelijke diameter lengte en gewicht, verslaat bamboe de koolstof, is oook veel taaier. Toch koolstof toegepast, omdat het beter te shapen is.
Komen geen foto`s meer, want ik ga ermee langs de producenten, na het volledig vervangen van de bamboe door koolstof. Al met al heb ik nu zo`n 15 veranderingen toegepast op mijn board-concept, dus is dat een flinke besparing voor de fabrikanten qua onderzoekskosten.
De kracht van bamboe is wel te evenaren, maar dan moet de stengel vierkant zijn. Een ronde stengel is sterk in alle richtingen, terwijl een vierkante stengel veel sterker is in de op en neergaande beweging. En dat is ook de enige beweging die deze stengel op mijn plank maakt.
Je moet de stengel dan wel opvullen met schuim, met aan weerszijden 3 mm staand triplex.
|
|
|
Wimt
|
Yort (Kelder?) had mijn nieuwste proto getest; afgkeurd, en terecht. De rocker was p.o. 7 cm geworden, omdat ik verwachtte dat het board wegens de bamboe teug zou veren na het vaumeren. Dat gebeurde echter helemaal niet deze keer, dus i.c.m. de bult (die daardoor volledig in de waterstroom kwam, was de weerstand groot. De rocker aanpassen gaat niet zo makkelijk, dus ga ik de bult deels wegfrezen. En een beetje Pinda-techniek gebruiken. En alle bamoe vervangen, nu dus de bamboe die de kleppen laat veren door koolstof, waardoor de plank ook veel meer zal veren.
|
|
|