Fiji

Lord of the Boards

Juni 25, 2009, 22:15:31
edit2Rapporteer  
Samen met een kitemaatje heb ik in november een droomreis gepland. We vertrekken richting Fiji. Kitespullen gaan uiteraard mee! Tickets zijn al geboekt, maar we hebben nog geen slaapplek.

Nu stonden we op het punt om een week te boeken bij Safarilodge. We kwamen alleen zoveel slechte verhalen tegen op internet over dit kite- en surfresort, dat we daar maar van af hebben gezien.

Toen we verder zochten naar een accommodatie, kwamen we bij de Crow's Nest uit. Vlakbij de kitespot Sigatoka. Ook dit hadden we al bijna geboekt. We moesten geld overmaken om de boeking vast te leggen. Alleen nadat we om een reserveringsnummer hadden gevraagd, hebben we niets meer van ze gehoord (1,5 maand geleden). Dat vertrouw ik dus ook niet meer..............

Nu is mijn vraag: Is het perse nodig om van tevoren iets te boeken, of kunnen we gemakkelijk ter plekke iets vinden? We hebben daar een auto, dus een stukje rijden naar de kitespot is niet erg. Het mooiste is natuurlijk wel als we voor ons verblijf het water op kunnen. We komen 7 november aan op Fiji. Wie heeft ervaring met Fiji?

Alvast bedankt!

Jan
FABLE

Antwoord #1 Juni 27, 2009, 18:27:12
edit2Rapporteer  
ik heb er 2 weken gezeten, helaas niet kunnen kiten. Er was teveel koraal aanwezig voor mij als beginner en waar het uiteindelijk kon had ik natuurlijk geen wind...

Maar ik zou gewoon daar pas iets regelen, gaat allemaal hardstikke gemakkelijk daar en het is sowieso heel fijn dat je een auto hebt. Ik weet niet wat en waar je iets gelezen hebt, maar boek anders 1 dag en beslis daarna of je wilt blijven.

Ik heb overigens op de yasawa eilanden gezeten, noord westen van fiji (wat niet echt een kitespot was/is).

Zit je op viti levu eiland (hoofd eiland), bij Nananui Ra ?
Lord of the Boards

Antwoord #2 Juni 28, 2009, 02:05:06
edit2Rapporteer  
Jammer dat je er niet hebt kunnen kiten. Het lijkt mij echt de ultieme plek!

Wij gaan naar Viti Levu en we willen graag in de buurt zitten van Sigatoka (net ten westen van korotogo). Dit is aan de zuidkant van het eiland en schijnt een van de beste spots op Fiji te zijn. Er zitten aardig wat resorts aan deze kust, maar de prijzen hiervan verschillen nogal. Crow's Nest was de goedkoopste die we konden vinden, dus dat leek ons wel wat. Ik heb gisteren weer geprobeerd om contact met ze te krijgen, maar nog steeds niets gehoord.
Nananu I Ra is de het eilandje waar we eerst naartoe wilden. Dat is het eilandje waar Safarilodge zit. Maar daar hebben we dus zoveel slechte verhalen over gelezen op internet, dat we daar van afzien.
Nu kreeg ik vanmiddag ook al een tip van iemand om gewoon ter plekke iets te regelen. Misschien kiezen we daar uiteindelijk ook wel voor, dus als iemand tips heeft voor goede accommodatie in de buurt van Sigatoka................. Misschien boeken we dan alvast ergens 1 nacht en zien we daarna wel verder.

joepje

Antwoord #3 Juni 30, 2009, 09:40:29
edit2Rapporteer  
at betaal je voor een ticket (welek maatschappij) en welke periode is de beste?
Lord of the Boards

Antwoord #4 Juni 30, 2009, 13:24:08
edit2Rapporteer  
Moelijk te zeggen wat ik betaal voor een retourtje Fiji. Ik heb een combi ticket. Na Fiji vliegen we door naar Australie. 3 weken camperhuur en hotel in Sydney er ook nog bij. Ik heb alleen een totaalprijs, dus alleen Fiji? Geen idee. We vliegen met British Airways, Air Pacific en Jetstar.

Ik heb het geboekt bij Worldticketcenter. Zij hadden alleen geen accommodaties in de buurt van Sigatoka. Daarom zijn we zelf gaan zoeken. Ik heb inmiddels eindelijk een mailtje terug met het reserveringsnummer. We gaan dus toch nog naar de Crows Nest. Het gaat ons toch alleen maar om onderdak. Eten regelen we daar wel.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Mocht iemand nog tips hebben voor Fiji (of de oostkust van Australie), dan hoor ik ze graag!
Ozzie Wright fan

Antwoord #5 Juli 07, 2009, 11:35:40
edit2Rapporteer  
Tering Fiji, das tof man. in twee films van ben wilson (en martin vari) over golfsurfe nmet kite gaat het over Fiji, ziet er erg VET uit.
Hopelijk neem je ook een golfsurfboard mee. De golven zijn epic!
De mensen schijnen ook superr relaxt te zijn.
Have fun,
Mats
Rikkediedoo

Antwoord #6 Juli 14, 2009, 10:52:31
edit2Rapporteer  
Wij hebben een goede ervaring met Fiji en zeker met de safarilodge. Warren de eigenaar is een beetje een rare ozzy, maar het eiland is echt super. Wel is het in de periode van november de wind wat minder. Ik raad je aan naar het eiland Tavewa te gaan. Daar staat vaak harde wind en kan je kiten langs parelwitte stranden en zijn de mensen echt super aardig. Ga slapen bij Otto and Fanny's en het komt helemaal goed.

Misschien leuk om ons blog te lezen.
http://dewereldkiters.wordpress.com/2008/08/19/fiji-19-augustus-2008/

Veel plezier.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.