vraagje m.b.t. wetsuits

Asschips

Geen avatar

September 03, 2009, 12:51:51
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ff een vraagje. Heeft iemand ervaring met wetsuits van mystic? Ik wil een wetsuit voor de koudere maanden kopen en heb de MYSTIC Crossfire LEN 10, 5/3 mm. steamer 2009 gezien.

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is?

Alvast bedankt.
Morres

Antwoord #1 September 03, 2009, 12:57:56
edit2Rapporteer  
Ik ben niet anti mystic ofzo, best trots op ons nederlands merkje, maar maatje van mij heeft die, ik heb toen(3maand geleden)tegelijk in engeland een oneill P2 gekocht. Mijn pak is op een klein puntje na nog in nieuwstaat(op geur na, ding is zo warm) en zijn pak heeft op meer dan 10 plekken al problemen, vooral de borstplaat is niks. overal laat de naad los en het neopreen heeft z'n flex al veel verloren. Hij heeft 300euro voor zn pak betaald, ik 250incl verzendkosten.
m.a.w, mystic is leuk, als je niet boven de 150 gaat. Als je meer wilt uitgeven, koop dan lekker een echt pak Wink
Asschips

Geen avatar

Antwoord #2 September 03, 2009, 13:13:57
edit2Rapporteer  
kijk aan dit soort reactie heb ik wat! Thanks man.

Nog aanraders? Ik heb nu een shorty en wil een wetsuit waar ik het hele jaar mee door kan varen.
KappuhH

Antwoord #3 September 03, 2009, 13:19:02
edit2Rapporteer  
Neem aan dat je hem bij Aquatrends.nl gezien hebt voor 149 euro? Dat is gewoon een hele goede koop hoor. Oneill is misschien beter maar betaal je ook veel meer voor. Heb voor 99 euro een Mystic Venom 5/3 gehaald bij Aquatrends. Één stuk stiksel ging een beetje los maar dat heb ik gelijmd met neopreenlijm en verder gaat het pak nog heel erg goed mee.
Asschips

Geen avatar

Antwoord #4 September 03, 2009, 13:21:50
edit2Rapporteer  
Ja klopt.

Het leek me vrij goedkoop voor een wetsuit. Het is in ieder geval de bedoeling dat ik er een paar jaar mee kan varen.

Na hoe lang liet bij jouw de stiksel los?
Morres

Antwoord #5 September 03, 2009, 13:23:47
edit2Rapporteer  
ja, NU is het pak ook wel goedkoop. Anyway, voor 150 kan je idd best zoiets kopen hoor. Maar als je em eerder had gekocht(en dus meer betalen zou) had je beter voor een oneill of wat je maar wilt kunnen gaan.
Overigens koop je een Oneill psycho 1 al voor 150 pond incl verzend Smiley
edit: paar jaar kan je wel vergeten, 2 jaar, hoogstens
Asschips

Geen avatar

Antwoord #6 September 03, 2009, 13:26:40
edit2Rapporteer  
okee maar het gaat me niet zozeer om goedkoop ik vind het prettiger als ik niet diepgevroren uit het water kom Smiley

KappuhH

Antwoord #7 September 03, 2009, 13:30:35
edit2Rapporteer  
Dan moet je een droogpak kopen. Afgelopen winter er de hele winter in doorgevaren. Als je even zoek op Gul Enforcer vindt je er heel veel over. Was in januari voor 250 euro uit Engeland te halen.
Morres

Antwoord #8 September 03, 2009, 13:31:21
edit2Rapporteer  
tja, daar kan ik dan weer niks over zeggen. Ik weet wel dat ik, toen ik van mn mauii magic naar mn Sola overstapte, ik het een stuk warmer had(mauiimagic is nu mystic) en toen ik van mn Sola overstapte naar mn oneill, er een nieuwe ereld voor me open ging. Sowieso geen Sola nemen, vind het maar meuk :Sedit, kijk trouwens ook ff op freakfish.co. uk ( http://www.freakfish.co.uk/rhino-wetsuits/rhino-wetsuits-mens.html )
boardwise.com http://www.boardwise.com/c-59-mens-winter-wetsuits.aspx
wetsuitoutlek.co.uk
enz enz

check bv deze: http://www.boardwise.com/p-2922-oneill-heat-53mm-black-09.aspx Smiley zo zijn er nog ontelbaar veel koopjes te vinden op engelse sites. Daar naast kan je idd een droogpak doen, maar ee ndroogpak naast een shorty is natuurlijk niks. Dan zou ik als ik jou was voor 80euro nog een 3/2 erbij kopen(kan je nu ook nog wel mee varen) of een goedkoop 5/3 tje.
Asschips

Geen avatar

Antwoord #9 September 03, 2009, 13:35:37
edit2Rapporteer  
okee dus eigenlijk gewoon een oneil of een drysuit.

Ik zal het internet eens afspeuren. Bedankt voor tips heren! ThumpsUp
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #10 September 03, 2009, 13:43:42
edit2Rapporteer  
Pas in elk geval goed voor je koopt!!! Pasvorm is meest belangrijk!!
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #11 September 03, 2009, 16:15:19
edit2Rapporteer  
Winter doorkiten, gewoon een droogpak kopen.  ThumpsUp

Is misschien wat duurder maar je normale pakki gaat weer langer mee omdat je die in de winter niet meer aan trekt.  Cheesy
(HJ) MINI-ME

Antwoord #12 September 03, 2009, 16:19:57
edit2Rapporteer  
okee dus eigenlijk gewoon een oneil of een drysuit.

Ik zal het internet eens afspeuren. Bedankt voor tips heren! ThumpsUp

Vergeet die Psycho en ga gewoon voor een drysuit.
Ik heb een psycho 2 en een Gul Drysuit. Als het even kan dan trek ik de drysuite aan. Ik verlang nu alweer naar de koude dagen.
Volgens mij staat er een Gul drysuit + fleece op 2de hands van hanglos.
Is nooit gebruikt.... (is van Henry Kap geweest maar heeft hij helaas nooit kunnen dragen)
nielsen

Geen avatar

Antwoord #13 September 03, 2009, 16:23:55
edit2Rapporteer  
hey, ik heb de o'neill p2, dit is een erg warm pak, zeker geschikt voor de winter! Ik heb deze in Engeland besteld voor € 270 (incl. verzendkosten). Dit pak is aan alle kanten dicht en er kan amper water inkomen.
Nazar

Antwoord #14 September 03, 2009, 16:34:57
edit2Rapporteer  
hey, ik heb zelf een PsychoFreak en die is nog beter dan Psycho 2. Nu heb je het niet zo koud maar in November/december ga je wel merken dat je tog een droogpak nodig hebt.

okee maar het gaat me niet zozeer om goedkoop ik vind het prettiger als ik niet diepgevroren uit het water kom Smiley

als ik jou was zou ik gewoon die len10 kopen(150 euro is niet zo duur) en een droogpak vanuit engeland bestellen
Nazar

Antwoord #15 September 03, 2009, 16:36:31
edit2Rapporteer  
er kan amper water inkomen.

beginner zeker?! Grin
martijnc

Antwoord #16 September 03, 2009, 16:41:12
edit2Rapporteer  
Heb een ripcurl 5/3 2009 gekocht voor 240 euro.

Kan ik hiermee doorvaren in de winter?
Nazar

Antwoord #17 September 03, 2009, 16:46:51
edit2Rapporteer  

Je kan wel met je wesuit doorvaren in de winter maar je moet dan wel elke 20 min stopen omdat je dan te koud hebt.

Ik had vorige jaar Psycho2 en moest ook elke half uur van het water af. Daarom ga we binnenkort ff droogpak bestellen Grin
TBK

Antwoord #18 September 03, 2009, 16:48:55
edit2Rapporteer  
hey, ik heb de o'neill p2, dit is een erg warm pak, zeker geschikt voor de winter! Ik heb deze in Engeland besteld voor € 270 (incl. verzendkosten). Dit pak is aan alle kanten dicht en er kan amper water inkomen.

Dat is niet waar, het water loopt er aan alle kanten in, vooral via je pijpen !
Het enige voordeel is dat het laagje water tusssen je huid en je pak langer de warmte vasthoud, doordat het langzamer je pak uitloopt.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #19 September 03, 2009, 17:00:45
edit2Rapporteer  
Psycho 2 heeft titanium in het pak verwerkt en daarom houdt het iets beter de warmte vast als je het vergelijkt met een normaal pak.

Ik vaar altijd de winter door. Als er ijs op het binnenwater ligt ben ik op de Noordzee te vinden.

Om een lang verhaal kort te houden....... Er gaat echt niets boven een drysuit. Omdat je lichaam warm blijft worden je handen en voeten ook niet koud. Met mijn psycho2 pak had ik altijd last van koude voeten en handen en moest er dan na 20 minuten weer af. Dit terwijl ik ook nog eens dikke handschoenen had en warm water en sweervet gebruikte.
Afgelopen winter liep ik door het ijs het water in en heb 3 uur non-stop gekite en had dus nergens last van. Gebruik nu gewoon dunne handschoenen.

Check gewoon even de zoekfunctie en je vind alle info die je nodig hebt.
Morres

Antwoord #20 September 03, 2009, 17:26:46
edit2Rapporteer  

Je kan wel met je wesuit doorvaren in de winter maar je moet dan wel elke 20 min stopen omdat je dan te koud hebt.

Ik had vorige jaar Psycho2 en moest ook elke half uur van het water af. Daarom ga we binnenkort ff droogpak bestellen Grin
onzin, dan wordt je juist kouder, door kiten is de enige optie. en anders idd drysuit. Maar kom op mensen, voor 90% voor de kiters is een goed wetsuit afdoende, een drysuit is toch niet leuk, je handen en voeten en vooral je kop vriest er alsnog af.
Nazar

Antwoord #21 September 03, 2009, 17:33:43
edit2Rapporteer  

onzin, dan wordt je juist kouder, door kiten is de enige optie. en anders idd drysuit. Maar kom op mensen, voor 90% voor de kiters is een goed wetsuit afdoende, een drysuit is toch niet leuk, je handen en voeten en vooral je kop vriest er alsnog af.

Dus als je niks meer voelt dan moet je gewoon verder gaan?! oke, ik zou het onthouden.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #22 September 03, 2009, 17:45:26
edit2Rapporteer  

Dat zit ik dus net te vertellen.. Omdat je een droogpak aan hebt blijven je handen, voeten en hoofd veel warmer dan wanneer je een goed wetsuit aan zou hebben. Het dragen van een windjack over je drysuite is een eventueele een tussen oplossing.

Mijn advies is dus:

Heb je een goede wetsuite maar zoek je iets voor de koude dagen -> koop dan een drysuite. Heb je geen wetsuite en valt die uit elkaar -> koop dan een goede winter wetsuite voorzien van titanium...bijv O'neill psycho II.

Ik heb beide pakken. Zodra ikde schoenen weer aan moet trek ik ook mijn drysuit weer aan.

Succes
KappuhH

Antwoord #23 September 03, 2009, 17:48:30
edit2Rapporteer  
Droogpak en een 3/2 wetsuit is natuurlijk ook nog een optie...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #24 September 03, 2009, 17:53:32
edit2Rapporteer  
Droogpak en een 3/2 wetsuit is natuurlijk ook nog een optie...
Ik heb een 3/4 en Psycho II en Droogpak...
Door fouten leert men :-)
Ik ging dus steeds langer doorvaren en ben dus elke keer weer opzoek naar die warmte... Achteraf had ik idd het geld van die psychoII kunnen besparen door direct een droogpak aan te schaffen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.