Kite stall en overshoot

GP

Geen avatar

Juni 11, 2013, 15:41:55
edit2Rapporteer  
Medekiters,

Ben nu een klein jaartje met het kite virus besmet en kom redelijk weg. Af en toe echter heb ik dat mijn kite (Cabrina vector) volledig overschiet of zomaar achterover uit de lucht valt. Meestal bij vlagerige wind.

Vooral het achterover uit de lucht vallen is erg lastig op te vangen, enig hoe ik eventueel de kite iets anders kan trimmen dat dit niet gebeurt?
wazzaah

Antwoord #1 Juni 11, 2013, 15:58:00
edit2Rapporteer  
1) Zorgen dat je em niet op 12 uur zet/houdt

2) iets meer poweren waardoor de stuurlijnen iets korter worden. Controleer ook even of al je lijnen nog de juiste lengte hebben.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 Juni 11, 2013, 16:49:42
edit2Rapporteer  
Als die bij mij gebeurt trek ik de bar altijd wat naar me toe, daardoor komt hij schuiner te staan en pakt hij weer wind waardoor hij weer strak komt te staan.
Minder op 12 uur houden werkt ook wel preventief.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 11, 2013, 17:35:36
edit2Rapporteer  
Je zou verwachten dat juist bij zo'n beginners vriendelijke kite dit niet kan gebeuren.
Wellicht rek in de stuurlijnen?

Je zou de kite moeten laten voelen door een ervaren kiter.
Waar vaar je meestal?
ronny

Antwoord #4 Juni 11, 2013, 19:00:32
edit2Rapporteer  
al je lijnen moeten even lang zijn controleer dat even.

en je kan de powerlijnen langer of korter maken bij die rood rolze lijnen als het goed is.

met een soort van schuifknoop Smiley
GP

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 11, 2013, 19:03:54
edit2Rapporteer  
Ik zal de lijnen morgen op lengte controleren, Donderdag maar even een dagje vrijgekomen dan ben ik weer op het water te vinden bij Hindeloopen of Stavoren, ligt een beetje af van de windrichting.

ronny

Antwoord #6 Juni 11, 2013, 19:22:26
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=ez4IKpD-p8k

kijk dit filmpje effe op je gemak dan gaat het goed komen.
riesie

Antwoord #7 Juni 11, 2013, 23:20:26
edit2Rapporteer  
Hi,
Voor het over je heen vallen -> niet je kite op 12uur laten staan maar op een uur of 10-11 en zeker niet op 12 uur met bar aangetrokken.

Voor het achteruit vallen  (stallen). Dan zijn de stuurlijnen toch te kort? Dit is tegenstrijdig aan wat de luitjes hierboven zeiden ik weet het, misschien zit er  naast hoor ;-).  Dus stuurlijnen langer maken in dat geval. Meeste kites van tegenwoordig hebben niet zo veel bar druk, meeste druk op voorlijnen, die rekken dan weer op en dan moet je wederom na een tijdje de achterlijntjes ook verlengen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.