Kites kopen in Brazil

Daan66

November 08, 2004, 16:26:28
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk ga ik een weekje of 2 kiten in Cumbuco. Ook wil ik wisselen van mijn Aero's naar Torches. Waarom deze niet gelijk in Fortaleza of Cumbuco kopen dacht ik?! Garantie is toch fabrieksgarantie.....anywhere!! En met de huidige dollar zijn de kites daar waarschijnlijk veel goedkoper!!!

Tips? Shops?

Thanks, Daan
Daan66

Antwoord #1 November 08, 2004, 16:40:39
edit2Rapporteer  
oja en hoe zit het met btw......die krijg je waarschijnlijk ergens op de luchthaven weer terug.......en moet je de goederen (kites) hier aangeven...!!??!! Maar zijn inmiddels al gebruikt....!!!???!!!

Ervaringen?

Daan
~Sjors RE-CO2

Antwoord #2 November 08, 2004, 16:58:46
edit2Rapporteer  
zo te zien hebben ze niet eens BTW (VAT value added tax) in brazilie...... heb je dus gelijk 19% korting.
beun de B
Gast
Antwoord #3 November 08, 2004, 17:05:28
edit2Rapporteer  
ik dacht dat ze daar een importheffing van iets van 72% hebben, dus echt goedkoop zal het wel niet wezen, eerder zelfs duurder!  :'(
Mr. Indigo

Antwoord #4 November 08, 2004, 17:18:00
edit2Rapporteer  
inderdaad zitten er zeer zware heffingen op in Brasil. Hier kopen (of via Duitsland) is een aanmerkelijk beter idee dan in Brasil aanschaffen.
kiter
Gast
Antwoord #5 November 08, 2004, 17:36:07
edit2Rapporteer  
Hoe kunnen ze nou weten dat jij die kites daar gekocht hebt. Dat kunnen ze dus nooit weten. Dus hoef je ook geen extra kosten te betalen. Of je moet het zelf zeggen, maar dat lijkt me niet zo slim.
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #6 November 08, 2004, 17:41:28
edit2Rapporteer  
Uhhhh Kiter... Importheffing van 72%... Dat zit er dus al op als je de kites in Brazilië koopt... Of het 72% is, weet ik niet, maar ik kan bevestigen dat de importheffing in Brasil hoog is. Ter vergelijking:
Liter Bacardi witte rum: 35 Eur/liter
Liter lokale witte rum: 5 Eur/liter (en die smaakt véééél beter ;D)

Om een lang verhaal kort te maken: Ga je voor de prijs, koop je kites dan in Duitsland, ga je voor garantie, is een NL shop de beste keus...

Daarnaast is er in omg. Fortaleza 1 shop, en die hebben net de Rhino 1 binnen, dus Torches zal je daar sowieso niet aanschaffen... Wink
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 November 08, 2004, 18:08:28
edit2Rapporteer  
gewoon daar kijken wat er is en wat het kost.
Dan kun je altijd nog daar kopen. Belasting en import en dergelijke zou ik geen rekening mee houden.
Daar doen ze echt niet moeilijk over  8)
~Sjors RE-CO2

Antwoord #8 November 08, 2004, 18:16:12
edit2Rapporteer  
et voila....

http://www.evd.nl/zoeken/ShowBouwsteen.asp?bstnum=498
ralph local@noordwijk

Antwoord #9 November 08, 2004, 18:47:33
edit2Rapporteer  
 Shocked Shocked :oduss
Daan66

Antwoord #10 November 08, 2004, 21:03:43
edit2Rapporteer  
Thanks guys!! Dat is een lekkere link Sjors. Anyhow als jullie nog wat online shops daar kennen hou ik me aanbevolen.....net even in the US gaan kijken maar daar scheelt het niet veel met Nl.

Zowiezo zou ik ze wel van te voren willen bestellen.....anders sta ik daar wellicht zonder kites.......!!!??? Ook weer jammer!!

gr. Daan
butthole
Gast
Antwoord #11 November 08, 2004, 21:21:09
edit2Rapporteer  
zorg wel effe voor een bonnetje van een nederlandse shop voor als je terug komt op schiphol, anders kan je het echt wel schudden bij de douane!
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #12 November 08, 2004, 22:19:16
edit2Rapporteer  
gewoon daar kijken wat er is en wat het kost.
Dan kun je altijd nog daar kopen. Belasting en import en dergelijke zou ik geen rekening mee houden.
Daar doen ze echt niet moeilijk over  8)
OK, nog 1 keer, en dan begrijpelijk: Als een kite Brazilië binnenkomt, bijvoorbeeld als een kiteshop hem bestelt, gaat er een gruwelijk percentage  op, ter bescherming van de eigen economie. Met andere woorden:
Als je al een Torch vindt in Brazilië, dan is ie duurder dan in NL.
En over de douane hoef je je geen zorgen te maken, want gasten die hun eigen kites meenemen hoeven ook geen bonnetjes te laten zien als ze terug gaan... Dus... Koop gewoon in de NL want als je geen kites bij je hebt, wordt het weinig kiten voor je...
solubel

Antwoord #13 November 09, 2004, 10:58:51
edit2Rapporteer  
Hoe zit dat eigenlijk met die garantie op de kites etc.: kan je met garantiekwesties terecht bij een nederlandse importeur als je een kite in het buitenland hebt aangeschaft??
~Sjors RE-CO2

Antwoord #14 November 09, 2004, 11:25:57
edit2Rapporteer  
Bees heeft gelijk!!!!  8)
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 November 09, 2004, 12:19:28
edit2Rapporteer  
OK, nog 1 keer, en dan begrijpelijk: Als een kite Brazilië binnenkomt, bijvoorbeeld als een kiteshop hem bestelt, gaat er een gruwelijk percentage  op, ter bescherming van de eigen economie. Met andere woorden:
Als je al een Torch vindt in Brazilië, dan is ie duurder dan in NL.

Doen ze dat in Nederland niet dan een hele hoop op de prijs zetten ter bescherming van de economie?
Het zij nogal een prijzen hier in Nederland.
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #16 November 09, 2004, 13:24:59
edit2Rapporteer  
Als derde Wereld land mag je het bescherming van de nationale economie noemen. Als Nederland dat doet, heet het boycotten... En dat is old school...
Gewoon de gebruikelijke 19% (BTW). Dus de rest van die hoge prijzen zal wel in de kassa's van de shops zitten...  Shocked
Daan66

Antwoord #17 November 09, 2004, 13:41:34
edit2Rapporteer  
mmmmm, wel inmiddels wat sites gevonden maar allemaal met 2002/2003 soms 2004 kites.

Waarschijnlijk toch dan maar in NL kopen....anyhow als jullie nog wat tips hebben graag......!!!

Thanks, Daan
sjors123
Gast
Antwoord #18 November 09, 2004, 14:07:35
edit2Rapporteer  
Ik was op Isla Margarita... Misschien een beetje rare vergelijking:

Benzine kosste daar 4 ct per liter bij de BP (ja je leest het goed!). Al zouden ze daar 1000% overheen heffen, kan je hier bij de BP nog geen liter kopen...

Misschien dat de importbedragen van de kites daar dus wel heel laag zijn, en die 72% er bovenop dus ook niet veel is, en de kite goedkoper is dan hier... Hoe moet de gemiddelde Braziliaan dan kunnen kiten, want die zijn zeker armer dan hier!
Daan66

Antwoord #19 November 09, 2004, 14:24:07
edit2Rapporteer  
Dat was ook mijn basisgedachte: inkomen van de gemiddelde Braziliaan en ook de relatief gunstige euro/dollar koers!

Je zou dan toch denken dat de kites daar niet te veel mogen kosten en zeker goedkoper zijn dan hier!

Daan
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #20 November 09, 2004, 14:25:39
edit2Rapporteer  
Voor wat betreft je vergelijking: Op benzine zit accijns, dat is een vast bedrag per liter, maar daar maken ze op Isla blijkbaar weinig gebruik van. Lees: De mensen kunnen die niet betalen.

Uhhmm... die zijn op 1 hand te tellen, en ze zijn nog rijker dan jij ook. Rijden meestal in geïmporteerde (lees: +72%) 4x4's met 50 cents uit hun speakers pompend... ;D
Voor het beeld: Een Braziliaan verdient gemiddeld 50 Eurocent per uur (in de toeristische gebieden wat meer, binnenland wat minder). Voor een Torch 12m compleet zal je zo'n 1500 Euro kwijt zijn in de shop die nog moet komen.... De gemiddelde Braziliaan kan dus niet kiten...

Nu hou ik erover op. Daan66, als je wilt kiten in Cumbuco, neem dan je eigen kites mee, anders kun je een overjarige kite huren voor het bedrag van een nieuwe Torch...
Kijk eens in Duitsland voor die Torch. 837,- Euro voor een 12m Kite only bijvoorbeeld. Ga dan met deze prijs naar de NL shop en probeer wat te regelen... anders bestellen. Suc6
Daan66

Antwoord #21 November 09, 2004, 14:43:32
edit2Rapporteer  
ok, we stoppen......!!! In ieder geval bedankt voor het meedenken en jullie tips!!!

Nog wel een leuk boardje gevonden voor minder dan 40US$

http://www.flysurfing.com.br/entrada2001novembro_e.htm
 Wink

gr. Daan
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.