Daan66
|
oja en hoe zit het met btw......die krijg je waarschijnlijk ergens op de luchthaven weer terug.......en moet je de goederen (kites) hier aangeven...!!??!! Maar zijn inmiddels al gebruikt....!!!???!!!
Ervaringen?
Daan
|
|
|
~Sjors RE-CO2
|
zo te zien hebben ze niet eens BTW (VAT value added tax) in brazilie...... heb je dus gelijk 19% korting.
|
|
|
beun de B
Gast
|
ik dacht dat ze daar een importheffing van iets van 72% hebben, dus echt goedkoop zal het wel niet wezen, eerder zelfs duurder! :'(
|
|
|
Mr. Indigo
|
inderdaad zitten er zeer zware heffingen op in Brasil. Hier kopen (of via Duitsland) is een aanmerkelijk beter idee dan in Brasil aanschaffen.
|
|
|
kiter
Gast
|
Hoe kunnen ze nou weten dat jij die kites daar gekocht hebt. Dat kunnen ze dus nooit weten. Dus hoef je ook geen extra kosten te betalen. Of je moet het zelf zeggen, maar dat lijkt me niet zo slim.
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Uhhhh Kiter... Importheffing van 72%... Dat zit er dus al op als je de kites in Brazilië koopt... Of het 72% is, weet ik niet, maar ik kan bevestigen dat de importheffing in Brasil hoog is. Ter vergelijking: Liter Bacardi witte rum: 35 Eur/liter Liter lokale witte rum: 5 Eur/liter (en die smaakt véééél beter ;D) Om een lang verhaal kort te maken: Ga je voor de prijs, koop je kites dan in Duitsland, ga je voor garantie, is een NL shop de beste keus... Daarnaast is er in omg. Fortaleza 1 shop, en die hebben net de Rhino 1 binnen, dus Torches zal je daar sowieso niet aanschaffen...
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
gewoon daar kijken wat er is en wat het kost. Dan kun je altijd nog daar kopen. Belasting en import en dergelijke zou ik geen rekening mee houden. Daar doen ze echt niet moeilijk over 8)
|
|
|
|
|
Daan66
|
Thanks guys!! Dat is een lekkere link Sjors. Anyhow als jullie nog wat online shops daar kennen hou ik me aanbevolen.....net even in the US gaan kijken maar daar scheelt het niet veel met Nl.
Zowiezo zou ik ze wel van te voren willen bestellen.....anders sta ik daar wellicht zonder kites.......!!!??? Ook weer jammer!!
gr. Daan
|
|
|
butthole
Gast
|
zorg wel effe voor een bonnetje van een nederlandse shop voor als je terug komt op schiphol, anders kan je het echt wel schudden bij de douane!
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
gewoon daar kijken wat er is en wat het kost. Dan kun je altijd nog daar kopen. Belasting en import en dergelijke zou ik geen rekening mee houden. Daar doen ze echt niet moeilijk over 8)
OK, nog 1 keer, en dan begrijpelijk: Als een kite Brazilië binnenkomt, bijvoorbeeld als een kiteshop hem bestelt, gaat er een gruwelijk percentage op, ter bescherming van de eigen economie. Met andere woorden: Als je al een Torch vindt in Brazilië, dan is ie duurder dan in NL. En over de douane hoef je je geen zorgen te maken, want gasten die hun eigen kites meenemen hoeven ook geen bonnetjes te laten zien als ze terug gaan... Dus... Koop gewoon in de NL want als je geen kites bij je hebt, wordt het weinig kiten voor je...
|
|
|
solubel
|
Hoe zit dat eigenlijk met die garantie op de kites etc.: kan je met garantiekwesties terecht bij een nederlandse importeur als je een kite in het buitenland hebt aangeschaft??
|
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
OK, nog 1 keer, en dan begrijpelijk: Als een kite Brazilië binnenkomt, bijvoorbeeld als een kiteshop hem bestelt, gaat er een gruwelijk percentage op, ter bescherming van de eigen economie. Met andere woorden: Als je al een Torch vindt in Brazilië, dan is ie duurder dan in NL.
Doen ze dat in Nederland niet dan een hele hoop op de prijs zetten ter bescherming van de economie? Het zij nogal een prijzen hier in Nederland.
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Als derde Wereld land mag je het bescherming van de nationale economie noemen. Als Nederland dat doet, heet het boycotten... En dat is old school... Gewoon de gebruikelijke 19% (BTW). Dus de rest van die hoge prijzen zal wel in de kassa's van de shops zitten...
|
|
|
Daan66
|
mmmmm, wel inmiddels wat sites gevonden maar allemaal met 2002/2003 soms 2004 kites.
Waarschijnlijk toch dan maar in NL kopen....anyhow als jullie nog wat tips hebben graag......!!!
Thanks, Daan
|
|
|
sjors123
Gast
|
Ik was op Isla Margarita... Misschien een beetje rare vergelijking:
Benzine kosste daar 4 ct per liter bij de BP (ja je leest het goed!). Al zouden ze daar 1000% overheen heffen, kan je hier bij de BP nog geen liter kopen...
Misschien dat de importbedragen van de kites daar dus wel heel laag zijn, en die 72% er bovenop dus ook niet veel is, en de kite goedkoper is dan hier... Hoe moet de gemiddelde Braziliaan dan kunnen kiten, want die zijn zeker armer dan hier!
|
|
|
Daan66
|
Dat was ook mijn basisgedachte: inkomen van de gemiddelde Braziliaan en ook de relatief gunstige euro/dollar koers!
Je zou dan toch denken dat de kites daar niet te veel mogen kosten en zeker goedkoper zijn dan hier!
Daan
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Voor wat betreft je vergelijking: Op benzine zit accijns, dat is een vast bedrag per liter, maar daar maken ze op Isla blijkbaar weinig gebruik van. Lees: De mensen kunnen die niet betalen.
Uhhmm... die zijn op 1 hand te tellen, en ze zijn nog rijker dan jij ook. Rijden meestal in geïmporteerde (lees: +72%) 4x4's met 50 cents uit hun speakers pompend... ;D Voor het beeld: Een Braziliaan verdient gemiddeld 50 Eurocent per uur (in de toeristische gebieden wat meer, binnenland wat minder). Voor een Torch 12m compleet zal je zo'n 1500 Euro kwijt zijn in de shop die nog moet komen.... De gemiddelde Braziliaan kan dus niet kiten...
Nu hou ik erover op. Daan66, als je wilt kiten in Cumbuco, neem dan je eigen kites mee, anders kun je een overjarige kite huren voor het bedrag van een nieuwe Torch... Kijk eens in Duitsland voor die Torch. 837,- Euro voor een 12m Kite only bijvoorbeeld. Ga dan met deze prijs naar de NL shop en probeer wat te regelen... anders bestellen. Suc6
|
|
|
|