Voorstel over safety

rocket man

November 25, 2004, 10:32:57
edit2Rapporteer  
vond dit:

http://www.angelfire.com/nc/capefearwindsurfing/kitesurfing33.html

komt van

http://www.kiteforum.com/index.php?page=http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?p=181157#181157&navi=1&button=forum

het is bedoeld om tijdens starten en landen te gebruiken in de buurt
van land. Lijkt me best wel handig. wat denken jullie ervan?
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 November 25, 2004, 11:14:08
edit2Rapporteer  
Dit vind ik echt niet relaxed.
Ik vaar vaak met 1 hand aan de bar, en dan zou hij meteen releasen.
Ik wil mijn armen vrij hebben.
Airforce1
Gast
Antwoord #2 November 25, 2004, 11:44:37
edit2Rapporteer  
Dit vind ik echt niet relaxed.
Ik vaar vaak met 1 hand aan de bar, en dan zou hij meteen releasen.
Ik wil mijn armen vrij hebben.

OOOO je moet wel goed lezen, en goed de plaatjes bekijken  Wink
Het is de bedoeling dat je m alleen gebruikt bij het landen en oplaten van de kite en op het land. Tijdens het varen koppel je m los van je pols
Ik vind het echt zo'n slecht idee nog niet
Leander

Antwoord #3 November 25, 2004, 12:42:32
edit2Rapporteer  
ok, had ik niet gezien. zou een oplossing kunnen zijn
Naish........what else???

Antwoord #4 November 25, 2004, 22:47:08
edit2Rapporteer  
Zeer goed idee!!!!! Jammer dat dit niet met een Naish lus gaat!
kentyman

Antwoord #5 November 26, 2004, 16:25:44
edit2Rapporteer  
tis een aardig idee, maar je moet er dus wel aan denken dat ding vast te maken voordat je in 'n gevaarlijke situatie komt...

maar ja, als je dan toch al weet dat de situatie gevaarlijk wordt, waarom dan niet gewoon direct al releasen?
Jasper

Antwoord #6 November 26, 2004, 17:02:07
edit2Rapporteer  
tis een aardig idee, maar je moet er dus wel aan denken dat ding vast te maken voordat je in 'n gevaarlijke situatie komt...

maar ja, als je dan toch al weet dat de situatie gevaarlijk wordt, waarom dan niet gewoon direct al releasen?

volgens mij gewoon vastmaken voor het oplaten? eerder kom je toch niet in een gevaarlijke situ..

toch is het niet geheel veilig volgens mij...bv. je gaat op je buik over het strand, ingehaakt, en je kan niet bij je release. je released je kite, zoals dit idee, maar je zit wel nogsteeds aan je kite vast..en op dat polsbandje zit geen safety...

right?
rocket man

Antwoord #7 November 26, 2004, 17:13:45
edit2Rapporteer  

...maar ja, als je dan toch al weet dat de situatie gevaarlijk wordt, waarom dan niet gewoon direct al releasen?

als je bewust bezig bent, geef ik je gelijk, dan sta je al klaar om te releasen. Ik zou dit systeem dan ook alleen gebruiken aan land als ik mijn kite oplaat of land om het risiko af te dekken mocht ik om welke reden dan ook op m'n buik liggend niet aan de safety kunnen komen. Die ruk met je arm zou dan een redding kunnen zijn. Op het water is het een ander verhaal.
Leander

Antwoord #8 November 26, 2004, 17:14:23
edit2Rapporteer  
ik denk dat je om dat te voorkomen eerst uit moet haken, maar dat lijkt me ook niet echt een veilig idee.
rocket man

Antwoord #9 November 26, 2004, 18:58:24
edit2Rapporteer  

volgens mij gewoon vastmaken voor het oplaten? eerder kom je toch niet in een gevaarlijke situ..

toch is het niet geheel veilig volgens mij...bv. je gaat op je buik over het strand, ingehaakt, en je kan niet bij je release. je released je kite, zoals dit idee, maar je zit wel nogsteeds aan je kite vast..en op dat polsbandje zit geen safety...

right?

ik vaar zelf met het Maui release systeem en een safety leash op m'n harnas. Ik zou het polsbandje dan vastzetten op de lus van het de release. Als ik er dan aan trek ontkoppeld de de depower lijn van de loop en de kite blijft aan de safety leash hangen. Het polsband blijft op die manier aan de (ontkoppelde) loop.
Sake
Gast
Antwoord #10 November 26, 2004, 19:17:13
edit2Rapporteer  
Best goed over nagedacht. Niet slecht  Grin
~Dirk~

Antwoord #11 November 27, 2004, 00:05:33
edit2Rapporteer  
Er is wel een probleem als de safety van je DP loop niet goed released (wat na verloop van tijd kan gebeuren) Dan zit je niet allen aan je harnas vast maar ook aan je hand.
Dus het is wel zaak dat die goed werkt (is nu ook natuurlijk al het geval)

Antwoord #12 November 27, 2004, 10:53:06
edit2Rapporteer  
Rocket-man het werkt alleen als het een korte leash is die aan je pols zit, in een reflex kun je meestal je arm nog wel bewegen (dit doe je meestal al uit reflex)
rocket man

Antwoord #13 November 27, 2004, 13:46:24
edit2Rapporteer  
Rocket-man het werkt alleen als het een korte leash is die aan je pols zit, in een reflex kun je meestal je arm nog wel bewegen (dit doe je meestal al uit reflex)

dat is ook het idee

Antwoord #14 November 27, 2004, 14:39:51
edit2Rapporteer  
Jij zegt dit Rocket-man:

Ik zou het polsbandje dan vastzetten op de lus van het de release. Als ik er dan aan trek ontkoppeld de de depower lijn van de loop en de kite blijft aan de safety leash hangen. Het polsband blijft op die manier aan de (ontkoppelde) loop.

Dan werkt het volgens mij niet meer!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.