Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Hoogte lopen gaat dan op de vinnen. Maar asl ik jou was zou ik gewoon een boardje tussen de 130 en 140 kopen. Daar heb je later ook nog wat aan.
|
|
|
Rudolfnietingelogd
Gast
|
-Veel druk zetten op achterste voet -In de richting waar je heen wilt kijken(zodat je lichaam die richting draait) -Ook met een groot board kan je toch echt kanten -Kite laag, liefst depowered
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Helaas..heb het boardje vorig jaar al gekocht. koste ook 3 X niks en wist van te voren dat je er alleen in het begin iets aan hebt. Wil eigenlijk pas een ander boardje kopen als ik iets meer hoogte kan houden...
Dus gewoon zo veel mogelijk gewicht achterop je board staan en tegen de wind in sturen?
|
|
|
kentyman
|
met een directional met veel drijfvermogen kun je niet echt "edgen" (die dingen hebben ook nauwelijks een "edge" maar meer een ronde zijkant) dus druk op je achterste voet helpt niet echt. Je moet dan inderdaad meer met je vinnen sturen: hou het board redelijk plat en stuur het in de richting waar je heen wilt
maar beter kijk je of je een wat grotere twintip kunt vinden! 140 x 39 ofzoiets
|
|
|
Hattori Hanzo
|
-Ook met een groot board kan je toch echt kanten
probeerde ik vorige week zaterdag (stond eigenlijk te veel wind) board begon over het water te stuiteren.
|
|
|
grover
|
wacht niet tot dat je hoogte kan lopen. met een kleiner board vaart het veel beter. hoogte lopen gaat makkelijker en je kunt je kite veel beter houden als de wind erg toeneemt. en het weg varen leer je snel genoeg hoor met een klein board
aloha
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Wat is dan een goede maat? weeg ongeveer 70kg vaar met een 12.
140 is te klein denk ik?
|
|
|
Flying Circus
Gast
|
Ik ben zelf begonnen met een Brunotti Mirror twintip van 180 cm. Is heel even leuk, totdat je staat en bij meer wind de boel al niet snel meer kunt houden. Ben toen overgestapt op de Brunotti Master 152x39 en later Limitit edition van 140x37. Knallen op die master was een verademing na die deur van 180. Perfect hoogte lopen en een lekkere afzet voor sprongen. Dit board heb je later ook nog wat aan, ik gebruik hem nu als licht weer board, in choppy water kun je dan ook nog goed hoogte houden.
Gezien je gewicht is 140 x 37/38 zeker niet te klein om het op te leren. Volgens mij moet je dus gewoon lekker een twintippie scoren.
|
|
|
Ondabeach
|
Het is even wennen maar hoogte lopen op een directional gaat goed! Het is toch een kwestie van druk geven op de achterkant van het boord en je lichaam torseren zodat je voorste voet het board upwind drukt. Kanten en overpowered varen gaat echt niet zo best. Je kan alleen afremmen door het board bij tijds up wind te schoppen zodat je kite aan de rand van het windvenster blijft. Voor de rest blijft het lachen natuurlijk als jij met een kleinere kite met dat board als eerste vaart. Tot slot... een twintip geeft een veel speelser gevoel op het water en is natuurlijk ook dikke fun.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Hou de voordeur voor lichtweer dagen en kijk voor een leuke twintip.
Rond de 130x37 is een leuke maat twintip.
|
|
|
CabriPro
|
Heb een 2005 F-one Style gekocht 139 x 39 waarvan je later evt de designed Inverted Rails kunt afschroeven en je ineens een board van 129 hebt Deze boards staan bekend om het snel planeren en dat is ook zo!!!! http://www.fone.nl/05boards.php
|
|
|
plaaggeest
|
ik ben ook begonnen op een 136 bij 38. iedereen raade me aan om een klein board te kopen. omdat je als je eenmaal kan varen toch heel snel een kleiner board wilt. en bij mij ging het leren vrijsnel. dusja koop gewoon een kleiner boardje! werkt 10 x beter dan een directional
|
|
|
Garmt
|
Ik heb wel heel lang zitten prutsen om lekker te kunnen varen met een 1m30 boardje. Als ik een slechte dag heb pak ik nog steeds liever het 1m45 boardje van Kentyman... Ik zou je aanraden te kijken of je ergens voor een aantal dagen een 1m40-of-zo boardje kunt lenen/huren voor je naar iets kleiners toegaat. Afhankelijk van hoe 'rijk' je bent kun je natuurlijk ook gewoon een el-cheapo boardje van 1m45 EN een bruut vet gaaf strakke 1m30 boardje kopen - die grote waar je nu nog makkelijker mee kunt oefenen kun je dan later als lichtweer board blijven gebruiken. Either way, het hangt er ook wel vanaf hoe snel je leert. Probeer anders op het strand eens een 'klein' boardje van iemand te ontfutselen - als je daar direct mee wegvaart en lekker edge't weet je 't ook
|
|
|
|
|
had ook eerst een 180 die heb ik na 5x varen ingeruild voor een 140 die ik na 10x varen weer ingeruild heb voor een 130 en die maat rules echt.
|
|
|
FLOF
|
Maakt het ook niet een beetje uit waar je vaart? Ik ben van een 140/40 (dikke boekenplank) naar een 138/38 gegaan (thorn), wereld van verschil. Vaar wel altijd op Noordzee en een iets langere plank werkt beter in die klotsbak. Kortere boardjes willen dan eerder voor U-96 spelen......Verder begreep ik dat met name de breedte van belang is....
|
|
|
Jasper
|
die vari pro is een mooi boardje!
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Kortere boardjes willen dan eerder voor U-96 spelen......Verder begreep ik dat met name de breedte van belang is....
kun je dan niet beter een 150-je nemen???
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
ik heb een brunotti twintip 1.60m en ik moet zeggen heb he nog niet voor me kaar gekregen om fatsoelijk hoogte te lopen. maar het is wel het plan dat het gaat lukken. deze zomer werken. en dan einde van zomer, of tijdens zomer boardje aanschaffen. en winter uitrusting
|
|
|
CabriPro
|
interesse? je kunt hem van me overnemen! die vari pro is een mooi boardje!
|
|
|