Slingshot diesel 13m2

stijn

Juni 07, 2005, 17:24:48
edit2Rapporteer  
He, heeft er al iemand ervaring met een slingshot diesel 13m2 ?

Ik heb net een mooie aanbieding gekregen van een nieuwe diesel 13m2 compleet voor 760 euro.
Ik ben een beginnende kiter en ik heb al een 16m2 kite en mijn vraag is of dit een mooie maat is onder de 16m2 die ik al heb ???
FLOF

Antwoord #1 Juni 07, 2005, 18:17:03
edit2Rapporteer  
Geen ervaring met Slingshot, wel vaar ik zelf ook 3m2 tussen mijn kites en dat bevalt prima!
Jasper

Antwoord #2 Juni 07, 2005, 20:36:46
edit2Rapporteer  
een nieuwe diesel voor 760 is niet veel geld! bovendien heeft de diesel standaard autopilot op de kite (soort recon) zorgt voor aangrijping op de trailingedge bij de 1e strut en dus voor extreem snelle herstart. (lees ook test access). de diesel 13 is denk een goede beginnerskite.

of ie goed aansluit op je 16 weet ik niet. houd wel rekening dat 13 m2 projected is dus eigenlijk 13,5 ofzoiets. diesel 11 heb je meer lol aan denk ik, kan je ook wat langer doorvaren.
Silversurfer1

Antwoord #3 Juni 08, 2005, 08:03:12
edit2Rapporteer  
ik zou denk ik ook voor de 11 gaan. als je je 16 echt niet meer kunt houden kun je mooi over naar die 11.

waar heb je die aanbieding bytheway gekregen?
mollemaster
Gast
Antwoord #4 Juni 08, 2005, 08:21:58
edit2Rapporteer  
Ik heb 2 Diesels, een 11 en een 15....  de 11 heb ik nog nooit mee gevaren ( Undecided ik heb m pas een paar dagen) maar de 15 is een SUPER kite!  .^
stijn78
Gast
Antwoord #5 Juni 08, 2005, 09:58:00
edit2Rapporteer  
ik zou denk ik ook voor de 11 gaan. als je je 16 echt niet meer kunt houden kun je mooi over naar die 11.

Big boys sports duitsland. Goede deal he !!!
(R)Ikke

Antwoord #6 Juni 08, 2005, 11:03:10
edit2Rapporteer  
Ik zou ook niet de 13 pakken. 13 komt +/- overeen met een 14 van andere merken. Dan zit hij wel erg dicht op je 16. Een 11 sluit beter aan, dat is +/- een 12, dus dan heb je 12 16 en dan misschien voor de harde dagen een 8je erbij.

Succes
Silversurfer1

Antwoord #7 Juni 08, 2005, 11:30:19
edit2Rapporteer  
is dat kite only? en inclusief verzendkosten ect? ik kan die prijs niet vinden op hun site. heb je er naar gevraagd wat hun bodemprijs is of zo?

a
stijn78
Gast
Antwoord #8 Juni 08, 2005, 11:36:49
edit2Rapporteer  
is dat kite only? en inclusief verzendkosten ect? ik kan die prijs niet vinden op hun site. heb je er naar gevraagd wat hun bodemprijs is of zo?

Sorry de prijs was 789 euro compleet inclusief verzendkosten.
Maar denk jij ook dat een 13m2 te veel overlap heeft als ik al een 16m2 heb, ik weeg namelijk wel 97 kg!!
a

stijn78
Gast
Antwoord #9 Juni 08, 2005, 11:39:01
edit2Rapporteer  

Oja je moet even kijken op de duitse ebay en dan kite diesel in tikken en dan zie je de bodemprijs staan. succes

.^
sanne

Antwoord #10 Juni 08, 2005, 11:45:45
edit2Rapporteer  

Big boys sports duitsland. Goede deal he !!!

die zaak handeld veel op e-bay; let heel goed op of het idd wel compleet is etc, ik ben niet van ze gewend dat ze zo goedkoop zijn! succes Wink
ItsMe.Erik

Antwoord #11 Juni 08, 2005, 15:36:06
edit2Rapporteer  
He, heeft er al iemand ervaring met een slingshot diesel 13m2 ?

Ik heb net een mooie aanbieding gekregen van een nieuwe diesel 13m2 compleet voor 760 euro.
Ik ben een beginnende kiter en ik heb al een 16m2 kite en mijn vraag is of dit een mooie maat is onder de 16m2 die ik al heb ???

Ik heb een diesel 13m2 en ik heb er veel plezier mee. De kite staat als een huis (stabiel) in de lucht. Bij weinig wind lijkt het of er al veel kracht in de kite zit en deze blijft constant met toenemende wind.
Een goede depower en de kite kan al aardig vroeg de lucht in om te varen maar voor een 13m2 (mijn ervaring) is 14 knopen toch wel de minimale windkracht om het water op te gaan  (ik weeg 75 kg).

En inderdaad zoals Jasper al aangeeft de kite is in een no time in de lucht bij een herstart (zeer gevoelig systeem) Alleeen het autopilot systeem heeft hier niets mee te maken. Dit systeem vangt de windvlagen op wat de druk in de kite stabiel houdt in vlagerige wind. Dit doet de kite d.m.v. constant de angele of attack (hoek van inval) te optimaliseren t.o.v. de wind. Tevens is dit systeem uit te schakellen voor een snellere draaisnelheid van de kite.

Maar een paar minpunten mogen ook genoemt worden niet alles is even rooskleurig.
De tas is bagger zoals ik al in een ander onderwerp het aangesneden (ik het een Wipika tas aangeschaft)
De bar heeft een metaal busje waardoor de depower lijn loopt en bij lage windkracht is de combinatie van sturen en (de)poweren niet te doen.
Ook zit er twee bolletjes op om er voor te zorgen dat de lijnen niet inelkaar draaien. Deze blijven vaak niet goed boven elkaar zitten waardoor dit niet naar behoren werkt.

Maar over het algemeen ben ii zeer te vreden. (aangezien dit nog maar mijn 2de kite jaar is, dus beginner) Vandaar mijn keuze voor de SS-diesel
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.