On the Loose
Logs: 0 | 194 uur
|
Zie het ook somber in voor aanstaand weekend, Tobias zegt het volgende:
Surfabc:
De windverwachting voor de komende tijd is dramatisch. Weinig wind, te weinig om te kunnen surfen. Alleen dinsdag wil het met 15 knopen uit zuidwest misschien nog net even lukken in het noordwesten van Nederland. Daarna wordt het kouder en kouder en wanneer de wind er eenmaal aan te pas komt, is de windrichting oost en vriest het van de planeten. Uiteraard houden we hier de opties in de gaten om te snowkiten of ijssurfen. Hieronder de pluim voor het noordwesten van het land met een duidelijke piek in windstoten voor aanstaande dinsdag. Wat betreft de wind voor woensdag en donderdag is een grote onzekerheid te zien. De piek ligt echter midden in de nacht, dus dat betekent dat de wind woensdag te laat komt en donderdag in de ochtend te snel afneemt. Wellicht dat de situatie nog veranderd. Dan zal ik dat zeker hier vermelden.
Belooft niet heel veel goeds i.d.d., maar we hebben nog het weekend van 19/20 januari als allerlaatste mogelijkheid... We houden het weer in de gaten, zoals altijd
|
|
|
|
So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
In welke maanden varen jullie op het IJselmeer en in de zee met een shorty wetsuit ? En als ik dit voor mijn verjaardag vraag, zou ik hier wat aan hebben in Egypte in Augustus September, of zou een swimshort + lycra shirt al genoeg zijn ?
|
|
|
@LaurenS
|
Pfffffffffffffff again
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Egypte gewoon swimshort en lycra. In Nederland kan je zelden een shorty aan, af en toe op een zomerse dag als het al lang warm geweest is. Meestal dan ook eerder op het Ijsselmeer dan op zee.
Ik heb dit jaar 1x in Nederland in m'n zwemshorts gekite op het Ijsselmeer, dat was op een 15kn dag eind augustus met 25 graden.
De maanden dat je dus met een shorty in NL kan varen zijn juli en augustus, dan ook enkel als er een warme periode geweest is en het weer 22+ graden en zon is, anders krijg je het langzaamaan gewoon koud.
Hou dit aan voor buitenlucht temperatuur, voor de watertemperatuur kan je er een paar graden aftrekken: 15- = winterpak 15-22 = zomerpak 22-26 = shorty 26+ = zwemshorts
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Pfffffffffffffff again
Wahahahahaha Hey Lars, Shorty vaar je zo goed als nooit hier in NL. Tenzij je een dikke lowwind kite hebt, dan wil het een enkele keer voorkomen dat je hem kan gebruiken. Mij is het vorig jaar zelfs gelukt om nog in enkel boardshort te varen Beter vraag je een zomerpak 3/2 met lange benen en armen, heb je hier meer plezier van in de zomer en spaar je je winterpak edit: Dit jaar Frank? heb ik zeker een goede dag gemist
|
|
|
So_Surreal
|
Egypte gewoon swimshort en lycra. In Nederland kan je zelden een shorty aan, af en toe op een zomerse dag als het al lang warm geweest is. Meestal dan ook eerder op het Ijsselmeer dan op zee.
Ik heb dit jaar 1x in Nederland in m'n zwemshorts gekite op het Ijsselmeer, dat was op een 15kn dag eind augustus met 25 graden.
De maanden dat je dus met een shorty in NL kan varen zijn juli en augustus, dan ook enkel als er een warme periode geweest is en het weer 22+ graden en zon is, anders krijg je het langzaamaan gewoon koud.
Hou dit aan voor buitenlucht temperatuur, voor de watertemperatuur kan je er een paar graden aftrekken: 15- = winterpak 15-22 = zomerpak 22-26 = shorty 26+ = zwemshorts
Ok bedankt voor de antwoorden sorry voor de stomme vragen weer hoor Laurens. Maar wil uit ervaringen vragen wat handig is, voordat ik iets vraag wat ik nooit gebruikt, ook zonde. Dan ga ik een dunner full wetsuit vragen
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
@hardLeers Tippie 1: Dit is een trefpunt: WIE GAAT WAAR, WANNEER EN MET WIE VAREN Jouw vragen kun je droppen in t beginnersforum (tis al eerder gezegd...) Tippie 2: Verzamel al je vragen in je eigen brainstormsessie en drop ze in een nieuw topic in t beginnersforum. Buigen er genoeg mensen overheen... en krijg jij in 1x al je antwoorden/raadslagen
|
|
|
So_Surreal
|
Ja sorry, mijn vragen druppelen dus een beetje bij beetje binnen, en vind het zo zonde om een hele topic te maken als 1 simpel antwoord genoeg is. Maar zal dat volgende keer wel doen dan, ipv hier offtopic te gaan.
|
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Ja sorry, mijn vragen druppelen dus een beetje bij beetje binnen, en vind het zo zonde om een hele topic te maken als 1 simpel antwoord genoeg is. Maar zal dat volgende keer wel doen dan, ipv hier offtopic te gaan.
Beter gebruik je dan de zoekfunctie of wat meer googlen. Deze vragen zijn in principe allemaal al wel een keer gesteld door andere mensen!
|
|
|
|
|
|
Tim_GTS5
|
Zomerpakkie 5/3 van rond de 150-200 winterpakkie O'neill windfreak 4,5/3 in uitverkoop superwarm ding.
|
|
|
|
Fe®®y
|
nou de nieuwjaars wensen zijn amper uitgesproken en het is al weer gezellig mannen mijn ijszeiler is klaar dus sorry nu gaat het 2 maanden vriezen
|
|
|
|
Giertje
|
Morgen nog badgasten naar schell.?????
|
|
|
|
|
Giertje
|
Ja het niet veel maar voor 15 knots stap ik wel in de auto John.
|
|
|
|
Fe®®y
|
Hebben we dan nog foto's van de ijs zeiler? Ben benieuwd ;-)
dan ga ik offtopic en dan gaat @loha flippen
|
|
|