ik heb nog niet gehoord dat de reddingsbrigade heeft moeten uitrukken voor een kitesurfer bij de zandmotor
Ik ken mensen die daar werken, en inderdaad hebben ze vorig jaar zomer hun handen vol gehad aan beginners en licht gevorderden die daar gewoon het water op zijn gegaan. We kennen ze allemaal wel: volk wat op Oostvoorne in het vogelgebied eindigen met in een berg lijnenspagetti, hebben hun heil gezocht op de zandmotor.
Wat ik ook hoorde was dat er toch niet naar de reddingsbrigade wordt geluisterd door de gemeente Den Haag.
En het echte probleem zijn de zwemmers: door die zandopsluiting is de stroming zo gevaarlijk geworden dat ervoor en erna zwemmen bij dagen met wind heel gevaarlijk is. Ze hebben al diverse zwemmers tenauwernood van een wisse dood kunnen redden. Ze vinden die motor onverantwoord.
Ervaren surfers kunnen zichzelf meestal wel redden, en zijn ook niet het probleem.
Kortom, donderslag bij heldere hemel!
En laten we niet vergeten dat die plaat al open is voor duizenden kiters sinds voorjaar 2011. En dan opeens dit!
Afgelopen weekend reed de politie meerdere keren voorbij ons. Niet een x aangesproken...
@ Ron: grappig bedoelt
, maar je begrijpt wel waar een groot deel van dat schorrie morrie van de zandmotor zijn heil gaat zoeken als ze razzia's gaan houden a la Ouddorp en BD?
Westduinpark argumenten zijn ongelovelijk stom en niveau HL: daar zitten voor 80% mensen die hun huis verkocht hebben, nieuwbouwhuis nog niet opgeleverd hebben gekregen of gescheiden zijn. Dat weet heel regio Haaglanden dat daar het adres is voor dit soort problemen. Die storen zich echt niet aan de kiters aldaar.
En de werkelijke zandplaat is echt minimaal 1,5 km lopen vandaar