VincentC
|
Lekker dan, ziet er inderdaad vrij cheap uit...
|
|
|
Tom
|
daarom hebben ze bij watersport scheveningen nou harken shizzle.. dat blijft zeker weten heel..
|
|
|
|
|
|
TMK
|
die tikken ook wat duidelijker tegen je schedel
nou als zo'n lijn keihard losschiet wil je toch dat ijzeren ding voor je kop, waarbij de kans ook kleiner is dat dat gebeurt . Maar dat is mijn mening.
|
|
|
michiel v geel
|
een bar is ook erg hard hoor en die zit een stuk dichter bij je gezicht
|
|
|
diederik
|
pffff das ook minder! alle waroogebruikers zijn ook meteen gewaarschuwd! Denk dat ik mn katrollen ga vervangen voor roestvrij stalen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Harken is zo'n beetje het beste wat je voor kleine zeilvaart kunt kopen. Op mijn oude Hobie was dat het ultieme blokkenset, hing ook echt een prijskaart aan.
Dat is wel minder, er zijn wel meer merken kites die kunststof katrolletjes gebruiken waar de voorlijnen direct aan vast zitten.
Ook al vaar ik nu ook met een kite met katrollen, echt fijn vind ik het niet. En nu heeft ook de Rhino8 er maar liefst 4!!!
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Volgens mij hebben bijna alle BOW/SLE kites deze katrollen. Cabrinha, Best en Naish zoiezo, daarom controleer ik ze altijd voor en na een sessie.
Ik heb ook zitten denken om er een touwtje voor de safety ook te maken, dat ga ik nu zeker doen. Dan kan ik in ieder geval naar de kant varen of iets dergelijks.
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Post dit er dan ook ff bij... Dat dwingt mensen hopelijk tot actie...
----- I recently had a near fatality due to my xbow 2 equipment failure. I have had this kite for around a year now, was kiting in 20-25knts of wind when all of a sudden the kite went into an out of control spiral, the force and speed I was going downwind was frightning, only just managed to keep my head out of the water, and trying desperately to release the safety. Just managed to release it but with my safety leash still attached I had no time before the shore came along. I was ripped out of the water one final time and landed just on the edge of the water when my kite fortunately slammed into the ground and exploded on the main tube, finally coming to rest. -----
U zijt gewaarschuwd, voor 2 nu dus ja.
Be safe!
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Voor mensen in omgeving Zaandam, en die kites met katrollen varen: Dekker watersport te Zaandam heeft 1001 vershillende items voor scheepvaart, zeilen enz enz En nee, ik wordt niet door hun gesponsord.
|
|
|
Idefixe
|
my kite fortunately slammed into the ground and exploded on the main tube Hmmm moet je nog blij zijn dat je L.E. uit elkaar ploft.
|
|
|
|
TtHoM@s
|
Voor de bularoo hebben ze dit verzonnen:
|
|
|
Dirkie
|
Hmm, ook maar ff safetylijntjes klussen voor de waroo family!
|
|
|
Idefixe
|
tja, de vliegert die ik nu van ze heb ( Revolver 2006) = C shape / 5 lijns.= prima vlieger ( iedereen die er aan,onder gehangen heeft is positief) leveren ze echter alleen de 14 en 12 m van......
|
|
|
FunkyoneNL
|
Mooie oplossing van die bullaroo.... simpel zelf te maken ideaal...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Voor de bularoo hebben ze dit verzonnen: Jep dat ga ik ook maken, ik had het al langer in gedachten maar nu ga ik het toch doen. @ Idefix, zijn er van die nog ergens goedkoop te krijgen?
|
|
|
Nature
|
Wat een belachelijk topic.
Een pulley die compleet zandloos is gaat super lang mee en moet je natuurlijk wel eens per seizoen vervangen misschien wel langer.
Heb al 2 seizoenen dezelfde bar met dezelfde pulley en en er totaal niet zuinig op geweest 1 keer moeten vervangen omdat hij niet meer draaide dus vierkant werd.
Ronstan pulleys zijn de beste en gaan ook echt wel lang mee:) 90% van de fout liggen bij de gebruikers niet fariekant.Hoewel deze wel heel vaak netjes over de brug komen met nieuwe!
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Heb indd ook pas een Bularoo, en het is en simpele maar zeer doeltreffende oplossing. Maar toch zal je dan net zien dat je lijn knapt ofzo...
Maar indd een risicofactor wegnemen kan nooit kwaad.
|
|
|
KiteDemon
|
Pulleys blijven bitches en slijtagepunten die eigenlijk niet in kitegear thuis horen! Als er iets is waar je blindelings op moet kunnen vertrouwen dan is het wel je materiaal....vooral in highwind condities. Leer ermee om te gaan door regelmatig te controleren en tijdig te vervangen. Maar goed dat er weer ff aandacht aan wordt besteed want niemand wil verrast worden in + 20 knopen. De nieuwe aanwas kiters zullen dit nog moeten leren, en het zou lullig zijn als ze er op the hard way achter zouden moeten komen.
|
|
|
Denice
|
* bularoo pully.jpg (68.82 KB, 476x5 kan iemand me uitleggen hoe ik zo'n knoop om een pulley moet leggen, van de foto word ik er niet helemaal wijs uit
|
|
|