(HJ) MINI-ME
|
Dat is nog al logies dat je de bandtjes van het berepak (pyama) niet onder je voeten moet doen. Die worden anders dus nat en daardoor trekt het vocht naar binnen.
Idd het pak goed luchtvrij maken want dat voorkomt dat er tijdens een harde crash lucht uit je pak zal lopen en dus ruimte is om water naar binnen te laten.
Ik trek het termopak tot halverwegen mijn onderarm en scheenbeen onhoog en doe de latex manchetten voorbij de knokkels van mijn pols/enkel.
Ik ben 1.93 cm, weeg 95 kg en heb maat "XL".
Succes
@ Isomis... wat is duur? De normale nl prijs is 499 voor het pak en 99,- voor de fleece. Dus in NL betaal je een kleine 600,- euro.
|
|
|
Retard
|
Vergeleken met vorige jaar bedoeld hij denk ik
|
|
|
isomis
|
@mini-me,
dus als alle andere 20.000 euro voor iets rekenen en de andere rekent er 10.000 euro voor is het vet goedkoop en is het een koopje?
Ik vind 315 euro voor een stukje stof erg duur.
|
|
|
Retard
|
@mini-me,
dus als alle andere 20.000 euro voor iets rekenen en de andere rekent er 10.000 euro voor is het vet goedkoop en is het een koopje?
Gaat weer helemaal nergens over !
|
|
|
Spoon
|
@mini-me,
dat is niet duur....dat is veel geld zit een verschil tussen
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Eerst dacht ik: "Ik wil ook zo'n droogpak". Nu lees ik dat er toch wat mitsen en maren aan zitten. En dan is 315 euro en hoop geld en dus duur!
|
|
|
Langbeest
|
Lekkage is 9 van de 10 keer verkeerd gebruik, dat lijkt mij nu wel duidelijk. bandjes onder voeten/seals beneden enkels/verkeerd ondergoed/knokkels in de weg/geen lucht uit het pak persen etcetera. Kost wel wat maar o zo lekker droog en warm als je het pak goed gebruikt.
|
|
|
isomis
|
@mini-me,
Gaat weer helemaal nergens over ! slaat wel ergens op, iets is niet goedkoop omdat het goedkoper is bij de ene winkel.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Eerst dacht ik: "Ik wil ook zo'n droogpak". Nu lees ik dat er toch wat mitsen en maren aan zitten. En dan is 315 euro en hoop geld en dus duur! [/quote Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik heb afgelopen winter met de Gul Enforcer gevaren en heb geen druppel water in mijn pak gehad. Ik zelf zeg"dat had ik een paar jaar geleden moeten doen"! Bewegings vrijheid is super en het omkleden is een belevenis naast de kou kleumers met de wetsuits! Voor mij is het nu net zo lekker varen in de wintermaanden als in de zomermaanden
|
|
|
gravite
Geen avatar
|
Begrijp me niet verkeerd. Zo'n droogpak is perfect. Je moet alleen hier even goed lezen hoe je hem gebruikt. Dan is ie zeker zijn geld waard.
|
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Als je kijkt wat je ervoor krijgt en het genot wat je ervan hebt, is een droogpak het geld zeker waard. En ach, iedere hobby kost geld. En het blijft de mooiste hobby die er is. Als je kijkt dat je zo'n pak jaren kan gebruiken mits je het goed onderhoud, is die 350 euries geen geld.
Het is tijdens de koude dagen gewoon lekker op het water. Jaren eerder aan moeten schaffen.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
ik ben precies 172cm moet ik nu voor de small gaan of medium? dilemma
Ik heb datzelfde probleem. Ook mijn waist en chest maten waren precies hetzelfde als de size chart. Na wat mailen naar wetsuitoutlet raden ze mij toch de small aan. Ik hou je op de hoogte en als hij bij mij te klein is dan hoor je het van me. Je zou dan eventueel mijn pak kunnen passen. Ik heb dus het gehele set besteld, pakje, schoentjes, cap, handschoenen en de wax stick. Dit alles is voor 365 pond incl verz kosten niet verkeerd hoor.
|
|
|
Tsss
Logs: 0 | 24 uur
|
Ik had hetzelfde (ben iets langer dan 170) Het is een beetje afhankelijk van welk type pak je hebt. Bij mij zat de Astro M te ruim, de rits bolde irritant op aan de voorkant. Ik heb deze omgeruild voor een enforcer S en deze zit goed. Ik denk dat een enforcer M ook goed had gezeten omdat de rits aan de achterkant zit.
|
|
|
GetHigh
|
Vandaag heb ik het pak weer opgehaald en zit nu echt een stuk strakker om mijn nek. Kan mij niet voorstellen dat er nu nog water binnenkomt. Ziet er trouwens niks van dat de nekseal is aangepast. zeer netjes gemaakt door scuba dive in Almere. CU Heb nog even op internet gekeken naar oplossingen. Kan voor 15 of 20 euro de nekseal laten innemen. Ik denk dat ik dat maar ga doen dan. Met cap zal het alwel beter zijn maar nog niet helemaal opgelost denk ik. Als ik hem laat innemen ga ik er vanuit dat het opgelost is. thx
|
|
|
ricadelic
|
Ik heb net een S besteld :-) GUL Dry Gloves + Enforcer + bank transfer kosten kwam op 363 euro. Ben benieuwd...........
|
|
|
Retard
|
Rick de red men !! xD Zwembroek er over heen hé ! Plannen voor zondag ? had hem dan woensdag besteld of heb je dat ook dan heb je hem voor het weekend
|
|
|
Reflex
|
Ik had hetzelfde (ben iets langer dan 170) Het is een beetje afhankelijk van welk type pak je hebt. Bij mij zat de Astro M te ruim, de rits bolde irritant op aan de voorkant. Ik heb deze omgeruild voor een enforcer S en deze zit goed. Ik denk dat een enforcer M ook goed had gezeten omdat de rits aan de achterkant zit.
Ik had ze gemaild en ze vroegen mij de exacte maten (Length, Waist, Chest). Na die maten door te hebben gegeven raden ze mij een S aan bij de enforcer. Jou verhaal zo te lezen klopt dat wel aardig.
|
|
|
isomis
|
ben 174cm kwam ik net achter, dus moet denk ik dan voor de m gaan.
|
|
|
Reflex
|
Ik zal mezelf nog eens opmeten en dan als ik hem binnen krijg (voor of na het weekend) weet ik het je te zeggen. Ik dacht dat ik 172 was dus dat scheelt nou niet super veel
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
En voor de "harige" dudes onder ons (zoals ik ) helpt het wanneer je de aansluitpunten van de seals op de huid vrij maakt van haar door een stukkie te scheren. Het ziet er niet uit, maar wat the f*ck...het is toch winter...
|
|
|
GetHigh
|
Vandaag hele dag gevaren en de nekseal zat zeker goed, dus lekker droog gehad op een paar spetters na van een paar harde crashes. En lekker warm geen kou gevoeld vandaag. Helemaal top.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
En ook als het pak wat duurder is je verdient hem weer terug. Heb zelf een OR Pyro Pro en heb van de Canadezen gehoord dar er daar gasten al 9 jaar met dit droogpak varen om de zoveel jaar nieuwe seals er in en je kan er weer een tijdje mee toe. Dat bespaart je dus de kosten van een goed winterpak en die geven ze tegenwoordig ook niet meer voor weinig weg.
|
|
|
isomis
|
kan je in die guls ook nieuwe seals doen?
|
|
|